[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det någon som har äldre bromsreglage för bockstyre samt vevparti för fyrkantsaxel till salu? Jag finns i Stockholm men kan även betala frakt.

Delarna planeras att användas till ett bygge på en äldre Peugeot-ram.
Jag har några gamla fyrkantsvevar. Tror tom ett av paren är just Peugeot.

Är det någon som har äldre bromsreglage för bockstyre samt vevparti för fyrkantsaxel till salu? Jag finns i Stockholm men kan även betala frakt.

Delarna planeras att användas till ett bygge på en äldre Peugeot-ram.
Bromsreglage kan jag skaka fram ett par. Skicka ett PM.

Har två nya Elite Chrono TT flaskor. De är redan förpackade. Skulle skicka till nån men han hörde aldrig av sig igen. De här passar inte i vanliga hållare utan behövs speciella.

Bortskänkes.
221AD714-CD72-41E8-B952-DF8084DD4108.png

EDIT: Inte längre aktuellt!

Slänger ut ett litet förslag!

Sökes:
Landsvägsgrupp för fälgbroms av acceptabel kvalitet och i gott skick upp till 2x10 (3x8, 2x9 funkar också tänker jag), samt Problem Solvers för att köra V-broms med landsvägsreglage.

Bockstyre, kompakt, ca 420-440 brett.

Finnes:
Komplett 1x10 SLX mtb-grupp. Boost-vevparti Deore, egentligen för 12-delqt, 32-klinga tror jag. Extra bromshandtag SLX (tror inte jag har bromsok till dessa..)

NW-klinga 32T för 4x104 BCD.

Styre 31,8, ca 780 brett tror jag. RaceFace Atlas kanske?

Plattformspedaler med spd-fäste. Nukeproof Horizon CroMo.

2827EDAF-559F-43A8-877C-847A886B3342.jpeg

6FDE146D-1F7A-40D8-8182-EE6E230569A4.jpeg

Har även en Hoy Bonaly 20-tummare i hyfsat skick och en Woom 3 i grymt skick, men de passar kanske inte in i Yardsale-tråden riktigt..

EDIT: Inte längre aktuellt!

Senast ändrad:
Ett Torpedo Duomatic 2110 doneras till bättre behövande. Sitter ekrat i en 622- fälg bortom räddning. Perfekt om man vill plankekra, typ.

Jag har kollat igenom navet invändigt. Allting är helt och ganska oslitet.
Avhämtning Bromsten, Spånga.
PM:a v intresse.

Bilagor

• 20220128_130022.jpg
    20220128_130022.jpg
    349.7 KB · Besök: 69
På grund av corona har den här ramen blivit liggande så länge att den planerade arvtagaren vuxit ur den.

Specialized Hardrock 13" för 26 tum och ca 80 mm gaffel. Endast skivbromsfästen. Medföljer sadelstolpe, klamma och styrlager. Går nog att hitta lite mer grejer, typ sadel och styre. Finns i Huddinge.

Byter gärna mot en annan ram, 17-18,5". Barnen växer vidare.

Bilagor

• 20220129_113515.jpg
    20220129_113515.jpg
    1.1 MB · Besök: 96
fick överta ett BB HT2 lager där det saknas inner och outer shield. någon som har dessa delar och är villig att donera? Vevlagret är ett BB-MT800 dvs det som kräver plastdistansen till monteringsverktyget.

1643548023230.jpeg

Senast ändrad:
Jag har två sprillans nya vevlager i förpackning och för BSA.
Ett Shimano 24 mm MT800 HT 2 - bytt - och ett Sram DUB - det där som är för nästan men inte helt och hållet 29 mm axel.
Bytes gärna mot Sram Gxp (24/22) BSA och FSA MegaEvo 30 mm, även det BSA.
Allt för 68/73 mm.

Senast ändrad:
Jag har två sprillans nya vevlager i förpackning och för BSA.
Ett Shimano 24 mm MT800 HT 2 och ett Sram DUB - det där som är för nästan men inte helt och hållet 29 mm axel.
Bytes gärna mot Sram Gxp (24/22) BSA och FSA MegaEvo 30 mm, även det BSA eller FSA MegaExo 19 mm BSA.
Allt för 68/73 mm.
Hej. Jag tror att jag är ute efter ett Shimano 24 mm och ska då avmontera ett MegaExo 19 mm. Det har inte rullat så långt men du kanske vill ha ett sprillans?

Någon i Göteborgsområdet som har bleedkit för Sram bromsar (Gudie R). Känns lite ondöigt att köpa helt kitt för en broms.. Slangen är klippt vid handtag så söker nippel+olive+lite olja, betalar gärna för mig eller byter mot saker!

Söker en nedsänkt frambromswirestoppshållare, då det blev en rätt ordentlig knäck på höljet med den befintliga vid rakstyreskonverteringen.

received_1299989733833812.jpeg

Hej! Är det någon som sitter och trycker på ett hyfsat rakt bakhjul? 700 c, 120 el 126 mm nav, frikrans, fälgbroms. Har inte så mycket skrot att byta med, utöver någon gammal bakväxel eller ett styre, men pengar kan jag däremot trolla fram.

Edit: har ett gammalt bakhjul på 700c, 135 nav, för kassett som jag inte behöver. Har varit med om en del, men är nog hyfsat rakt. Navet behöver service.
Jag har nog flera hjul, 120 mm, med fina nav och raka. Men de är ju för tub då…

Jag söker en framgaffel som säkert finns någonstans, men som ingen verkar vilja sälja.

Jag söker:
Aluminium/kolfiber
Rakt styrrör
Skivbromsfäste
QR

Typ från en Specialized Sirrus, Nishiki pro sld eller liknande

Det är till ett gravel/racer bygge som ska lackas om så om den är risigt skick så gör de inget

hojta gärna till om de är något som ni har

Har lite grejer att byta med, något vevparti (m6000) men annars någon slant

Senast ändrad:
Drog precis av gummistroppen till min thule vagn. Tydligen är de på backorder fram till sommaren...
Är det månne någon som sitter på en extra sån eller kanske en hel arm (till de modernare vagnarna) som de kan avvara mot något lämpligt?

EDIT: Funnet

Bilagor

• thule-chariot-105358-hitch-backup-strap-kit-17-x-559484-11-l.jpg
    thule-chariot-105358-hitch-backup-strap-kit-17-x-559484-11-l.jpg
    17 KB · Besök: 62
Senast ändrad:
Drog precis av gummistroppen till min thule vagn. Tydligen är de på backorder fram till sommaren...
Är det månne någon som sitter på en extra sån eller kanske en hel arm (till de modernare vagnarna) som de kan avvara mot något lämpligt?
Verkar finnas i lager här:

Screenshot_20220204-210717-704.png

Åhh tusen tack!
Hade kollat thule själva och hollandbikeshop plus några svenska men den där specialaren missade jag.

Där fick de hyfsad merförsäljning. Har funderat på att köpa ett eget skidkit till vagnen bra jäkla länge nu, har hyrt eller lånat hittills.
Såg ett bra pris och slog till.
Kom för reservdel för 100kr, gick därifrån med saker för 3500.

Jag söker en framgaffel som säkert finns någonstans, men som ingen verkar vilja sälja.

Jag söker:
Aluminium/kolfiber
Rakt styrrör
Skivbromsfäste
QR

Typ från en Specialized Sirrus, Nishiki pro sld eller liknande

Det är till ett gravel/racer bygge som ska lackas om så om den är risigt skick så gör de inget

hojta gärna till om de är något som ni har

Har lite grejer att byta med, något vevparti (m6000) men annars någon slant
B03D7546-D141-47B2-ABD3-5A9E95069EC8.jpeg

Den finns i Gbg! Söker luftkit till Sram broms, cargo cage typ anything cage eller liknande!

Någon som köpt hjul nyligen i Göteborgsområdet och ännu inte slängt lådan?
I så fall tar jag den gärna ?.

Söker styrkombo för quill. Gärna svart. Ska vara till en retro gravel.

Bilagor

• 20220208_110832.jpg
    20220208_110832.jpg
    591.9 KB · Besök: 78
Någon som har bromsadapter från IS till PM 160 för framgaffel? Gjorde mig av med alla mina i den här tråden i tron om att jag aldrig skulle behöva dem igen ? så fel jag hade.

Kan inte mina bromsadaptrar, men jag har dessa två som ligger och skräpar. Igenkänning?

5BD538FA-5646-4B88-ADAB-5E413E6BDE3D.jpeg

B9554578-0330-414F-A5F1-9099F51A7485.jpeg

Gissar att den med F160 skrivet på är för 160 fram, men det är väl inte alltid säkert att fästet sitter på samma sätt..? Eller är det bara när det är PM istället för IS? Aja, kika på bilderna!?

Hej folk! I ett svagt ögonblick i somras gjorde jag mig av med ett framhjul jag hade till övers, vilket förstås var dumt. Är det någon som befinner sig i ett lika svagt ögonblick som har ett till övers? 622 mm, 6-bults skivbromsfäste, 100 x 5 mm QR, i tillräckligt gott skick att sitta på en vinterpendel?

Har t ex bromsreglage och styrstam att byta bort (https://happyride.se/annonser/rensning-styrstammar-vaxelreglage.160601/), en cykelbarnstol med två snabbfästen etc.

Och så kan jag passa på att höra om någon är på väg att levla sina barn och därför har en 24" helstel MTB, hyggligt lätt, med enkel drivlina och skivbromsar till övers?

Hej folk! I ett svagt ögonblick i somras gjorde jag mig av med ett framhjul jag hade till övers, vilket förstås var dumt. Är det någon som befinner sig i ett lika svagt ögonblick som har ett till övers? 622 mm, 6-bults skivbromsfäste, 100 x 5 mm QR, i tillräckligt gott skick att sitta på en vinterpendel?

Har t ex bromsreglage och styrstam att byta bort (https://happyride.se/annonser/rensning-styrstammar-vaxelreglage.160601/), en cykelbarnstol med två snabbfästen etc.
Jag har ett du kan få helt gratis men lämnar inga garantier på skicket. Det är rätt smala fälgar och vet inte hur rakt det är. Men det är gratis och ditt om du vill :) finns i Tyresö.

Jag har ett du kan få helt gratis men lämnar inga garantier på skicket. Det är rätt smala fälgar och vet inte hur rakt det är. Men det är gratis och ditt om du vill :) finns i Tyresö.
Åh, ser man på! Jag har inte vägarna förbi den landsändan direkt (jag finns i Gbg-området), så jag kanske avvaktar närmare lösningar. Men PM kommer.

Söker framväxelklämma, 31.8mm
Finns lite allt möjligt att byta mot, alternativ valfri happyvaluta.

Tillbaka
Topp