[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det 43mm som kommer med när man köper bromsok? I sådana fall har jag nog ett par.
Ingen aning faktiskt. Följer den skruven ens med oket? Du får gärna kolla längden när du har tid och skicka ett pm

1648137062323.png

Specialskruv? Herregud vad de ska hålla på.
Är det för att sätta nåt säkerhetsclips i så inte folk tappar bromsoken ?

Jag fick med för långa skruv, så jag kapade dem och använde loctite. Sitter fortfarande.

2st MTF 27,5*2,10 inkl. slang m Schrader.
Hämtas vid Théhuset under almarna, bytes mot en dubbel espresso.
20220325_140633.jpg

20220325_140653.jpg

Tjena hej!

Canyon styre
Oakley mjukpåse oanvänd
Lezyne pumphållare som fästet under flaskhållare
Grå skosnören som kom med ett par shimano skor
Tygmärke från restrap

Det är ditt mot att du hämtar upp det på Södermalm, kammar du hem allt kanske mot en triss?

Bilagor

• 8F248710-7407-4822-BE8C-425093B270C8.jpeg
    8F248710-7407-4822-BE8C-425093B270C8.jpeg
    684.5 KB · Besök: 96
  • C104BA5D-FA39-41B0-81A8-418F96946F25.jpeg
    C104BA5D-FA39-41B0-81A8-418F96946F25.jpeg
    398.7 KB · Besök: 87
Tjena hej!

Canyon styre
Oakley mjukpåse oanvänd
Lezyne pumphållare som fästet under flaskhållare
Grå skosnören som kom med ett par shimano skor
Tygmärke från restrap

Det är ditt mot att du hämtar upp det på Södermalm, kammar du hem allt kanske mot en triss?
Du har PM.

Reservknapp till Garmin 1000 överlåtes mot lämplig välgörenhet och eventuellt porto. Jag gav 200 kr för den.

Kan hämtas i Hässelby och nära Järva krog.

Edit : 3D printad 3dje-parts pryl

DSC_2218.JPG

Ett par Kenda Havok 27.5 x 2.8 bytes mot en öl, en påse godis, valfri donation till Ukraina, eller något annat som gör livet bra. Kanttråd men har fungerat utmärkt tubeless.

Finns på Högsbohöjd.
IMG_4709.jpeg

Cykelbarnstol från Polisport med två snabbfästen skänkes mot en donation till välgörande ändamål. Fullt fungerande skick.

cykelbarnstol.jpg

Finns i Kållered/Mölndal, skickas ej.

Jag skulle behöva en frambroms av caliper-typ. Helst svart.

Jag har en bakbroms att byta mot. Som synes är justerskruven inte original, så vid ett byte kan vi kanske behålla den egna.

Tekniskt sett så behöver jag nog bara en längre skruv för infästningen av bromsen. Så även det vore intressant om någon har.

Behöver skickas om det inte råkar finnas i Höör.

Bilagor

• DSC_2104.JPG
    DSC_2104.JPG
    538.7 KB · Besök: 55
  • DSC_2103.JPG
    DSC_2103.JPG
    452.7 KB · Besök: 61
Söker ett vevparti att ersätta mitt utslitna Shimano STX RC med en idiotisk konstruktion som det inte går att få tag på nya drev till… Sitter på en 90-tals Univega Alpina som är ombyggd till stadspendel.

Fyrkantsaxel, gärna 1x-kompatibel… Har säkert nåt att byta med, annars swish!

20220328_113419[1].jpg

Husqvarna herrcykel
Sadelrör c-t 56,5 cm.

Den har förvarats torrt och varmt de senaste 30 åren, innan dess, okänt.
Framhjul original 635 med slitet Trelleborg T-nabb.
Bakhjul icke-original 622 i trafikfarligt skick.
Höger pedal har fallit sönder och ett par skruvar har lossnat från kedjeskyddet.

Hämtas i Märsta

Någon som har en trasig SRAM Eagle-bakväxel liggandes? Behöver stiften som håller fast länkaget.

Bilagor

• 2022-03-30 22.37.35.jpg
    2022-03-30 22.37.35.jpg
    544.4 KB · Besök: 69
Skänker dessa, 27.5 2.2”, vill du byta mot öl, eller har du en 30mm sadelstolpklämma, eller vill du bara ha däcken sånger du de! Finns i Göteborg, skickas ej, fint skick rätt tunga!
E6C187C4-2D2D-4ED7-B3BF-15358269DD6E.jpeg

Bilagor

• 4EC50D40-CBA0-414C-B0FC-0848B2043F81.jpeg
    4EC50D40-CBA0-414C-B0FC-0848B2043F81.jpeg
    597.3 KB · Besök: 56
  • 0366A6D9-863D-4584-9745-57573C6FB16E.jpeg
    0366A6D9-863D-4584-9745-57573C6FB16E.jpeg
    767.8 KB · Besök: 68
Någon som har ett bakhjul till en damhoj med nexus 3vxl? Har ärvt en cykel men bakhjulet har sett sina bästa dagar
Nej, nåt sånt har jag inte. Däremot ett fult Nexus 7-hjul. Till det skall det ligga ett sprillans reglage någonstans.
Hjulet är gratis. Reglaget vill jag ha nån goöl, eller nåt för.

Någon som sitter på ett 28" bakhjul med body för 8-delad shimano kassett & fälgbroms?
Behöver inte vara något märkvärdigt men gärna med några mil kvar på fälgen.
Jag har ett hjul som i alla fall har funkat med 7-delad shimano. Fälgbroms och 28". Skicket är välanvänt men vad jag vet funkar det. Jag donerar det gärna men har lite begränsat med lådor för frakt just nu... (bor i Kolmården)

Hm. Ärligt talat förstår jag inte vitsen med den här tråden. Vad är det för fel på portalens avdelning Köp & Sälj?
Hur som helst så passar jag på att uppmärksamma er om att jag nyligen har skapat två annonser där. Dels säljer jag en rejäl släpkärra, och dels skänker jag bort ett par cykelväskor.
Ser ut som att du hittade en egen vits med tråden. För den som faktiskt undrar vad den ursprungliga tanken med tråden är så framgår det tydligt av första inlägget. Hint: det är inte att promota sina egna säljannonser :)

Ser ut som att du hittade en egen vits med tråden. För den som faktiskt undrar vad den ursprungliga tanken med tråden är så framgår det tydligt av första inlägget. Hint: det är inte att promota sina egna säljannonser :)
Om du kikar noga på vad jag skriver, så skänker jag faktiskt bort cykelväskorna. Är inte det tillräckligt nära en ortodox och snäv tolkning av vad den här tråden "skall" vara till? Att "promota" egna annonser var f.ö. inte uttryckligen förbjudet, om jag inte läst alldeles fel.
"Hint": Dessutom visar jag med den annonsen, att Köp & Sälj-delen av portalen även kan användas till att skänka bort prylar, vilket tar oss tillbaka till den ursprungliga tanken med mitt inlägg. ?

Om du kikar noga på vad jag skriver, så skänker jag faktiskt bort cykelväskorna. Är inte det tillräckligt nära en ortodox och snäv tolkning av vad den här tråden "skall" vara till? Att "promota" egna annonser var f.ö. inte uttryckligen förbjudet, om jag inte läst alldeles fel.
"Hint": Dessutom visar jag med den annonsen, att Köp & Sälj-delen av portalen även kan användas till att skänka bort prylar, vilket tar oss tillbaka till den ursprungliga tanken med mitt inlägg. ?
Nä, det har du faktiskt rätt i. Det var fina väskor, hoppas dom skänker glädje.

Att promota sina annonser är väl dock rimligtvis att likställa med att annonsera sälj i forumet, vilket i sig är emot forumreglerna. Dock är ju hela den här tråden ett undantag till den regeln, i någon mån, så det är väl lite motsägelsefullt men kanske också lite av charmen med tråden?

Det var för övrigt inte menat att framstå som dryg, snarare lite retsam :)

Hm. Ärligt talat förstår jag inte vitsen med den här tråden. Vad är det för fel på portalens avdelning Köp & Sälj?
Hur som helst så passar jag på att uppmärksamma er om att jag nyligen har skapat två annonser där. Dels säljer jag en rejäl släpkärra, och dels skänker jag bort ett par cykelväskor.
Att skapa annonser är formellt och tråkigt, speciellt när det gäller småsaker eller prylar som man kan tänkas skänka/byta bort utan att ens veta vad man vill ha i utbyte.

Tänk på den här tråden som mellanstadiets raster. Visst.. du kan gå till butiken och köpa ett mobilskal för veckopengen, men alla vet att det mest intressanta är de byten som sker på lunch- & 10-rasten. I alla fall för dem som har pappas tillåtelse..

ps. hoppas du är sen 80-talist, annars för du byta ut mobilskal till lämpligt föremål som huserade i din tids skolkorridorer. ds.

Söker efter bromshandtag och ok till mtb, antingen både och, det ena eller det andra. Har just nu br-m6000 och det gnisslar $kitmycket, läcker om oket. Hör av dig om du har så vore jag tacksam, oavsett om du vill ha betalt eller ej! :)

Söker en gängad 8-del frihjul i skapligt skick om någon har ligger i gömmorna
Skicka pm om det är nått du letar efter så kanske jag har nått att byta med alternativt swish

Tillbaka
Topp