[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tjipp!

Skivbroms fram sökes!

Någon som har en fungerande hydraulisk frambroms liggandes- gärna sram (sitter DB5 på nu) men det är såklart sekundärt. Jag ska upp till sonen och hans broms är ”kass” (hans ord- kan betyda typ vad som helst..) tänkte ta med mig en och slänga på och ta hem den andra för diagnos:) har nog lite att byta med eller kalla cash:) jag finns norr om Uddevalla men skicka är väl nästan alltid smidigast numera!

Ha en go söndag!
PM skickat.

Någon som sitter på gammalt par gravelkings, rené herse eller nåt annat kul som kan dumpas mot billig peng? Har däckångest och vill testa lite olika modeller innan jag köper nytt och dyrt (gäller 28" med slang).

Någon i Gbg som har ett gött styre för standard-cykel? Go backsweep etc ala tant/gubb-cykel?:) om någon har tips på något styre från bikester, spektra etc är jag nyfiken. Har köpt ett par men de ser aldrig ut som man tänkte.

Skänker massa spd pedaler som jag inte vill ha. Befintligt skick

Finns i göteborg

Bilagor

• IMG_20230204_134554.jpg
    IMG_20230204_134554.jpg
    891.8 KB · Besök: 152
Skänker massa spd pedaler som jag inte vill ha. Befintligt skick

Finns i göteborg
Tar gärna något par om du kan tänka dig att skicka och om IM inte hugger alla :)

(Främst intresserad av kombipedalerna nere till vänster och/eller de andra till vänster och står för frakt såklart)

Senast ändrad:
Förbarmade mig över en ram med diverse (tack @Caan !). Insåg snabbt att jag inte orkar introducera ett tredje ekosystem när det gäller bromsar. Shimano och Tektro är tillräckligt.

Någon som vill byta Shimano/Tektro (skick inte så noga, men får gärna fungera efter en eventuell luftning) mot SRAM Level TL fram och bak? Skick enligt bilder. Fram verkar funka, bak behöver en luftning (vilket jag saknar verktyg för).

Finns i Bankeryd utanför Jönköping, men det kan ju även fungera att fraktbyta.

IMG_20230205_160140.jpg
IMG_20230205_160147.jpg
IMG_20230205_160159.jpg
IMG_20230205_160212.jpg

Köpes! ett 28mm 700c Panaracer Gravel däck! Samt 10 delad kedja

Kan hämta i Stockholm C eller Uppsala!

Långskott, men om någon har gamla Suntour-komponenter som skräpar är jag intresserad. Från 70- till tidigt 90-tal. Ej intresserad av gafflar eller andra senare prylar. Allt gott!
suntour.jpeg

Långskott, men om någon har gamla Suntour-komponenter som skräpar är jag intresserad. Från 70- till tidigt 90-tal. Ej intresserad av gafflar eller andra senare prylar. Allt gott!
Visa bilaga 607330
Hade ett växelreglage men såldes, kanske har bromsar, inte säker men kan kolla om det är intressant?

Söker begagnade eller annars prisvärda 32-630 däck i Göteborgsområdet, Skåne eller eventuellt på cykelavstånd till en tågstation någonstans däremellan.

Senast ändrad:
En vevarm börjar ge sig på pendlaren, finns det någon som sitter på ett gammalt SRAM 2x10-vevparti (eller vänster vevarm egentligen) eller annat BB30-vevparti för landsväg? Skick räcker om det är funktionellt. Övriga önskemål är kompakt och 175mm men det är inte så himla noga. Skulle det finnas i Göteborg så vore det ännu bättre.

Senast ändrad:
Nåt speciellt märke? Har en campa och en sachs huret -vintage grejer från typ 80-talet men vet ej diameter. Kan kolla
Hej! Nej, inte så petigt med vad det är, ska bara funka. Passar campaväxeln med tiagra reglage? (Kör iofs campa nu och det går ju, bara för liten klämma pga rambyte)

/T

Bultat framnav från Maillard skänkes.

Finns på Öland, skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20230108_152545184.jpg
    PXL_20230108_152545184.jpg
    1.2 MB · Besök: 50
  • PXL_20230108_152636091.jpg
    PXL_20230108_152636091.jpg
    477.9 KB · Besök: 47
  • PXL_20230108_152624733.jpg
    PXL_20230108_152624733.jpg
    744.8 KB · Besök: 54
  • PXL_20230108_152618272.jpg
    PXL_20230108_152618272.jpg
    756.5 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
BORTA.

Går du igång på att ladda elektronik via usb-kabel? Gillar du att se batterindikatorer släckas i ett rasande tempo? Drömmer du våta drömmar om att få avsluta kvällens pendling med en konversation med ordningsmakten på temat "jag vet att jag måste böta om jag cyklar i mörker utan framlyse, men lampan dig precis"? I så fall är det här lampan för dig. ?

Fin lampa från knog men med fullkomligt värdelös batteritid. Räkna med att ladda det dagligen.

Kan användas som powerbank också... ?

Finns på Öland. Skickas mot fraktkostnad. Får du nytta av den får du gärna skicka en slant till Ukraina.

Bilagor

• PXL_20230207_052554743.jpg
    PXL_20230207_052554743.jpg
    891.9 KB · Besök: 61
  • PXL_20230207_052544512.jpg
    PXL_20230207_052544512.jpg
    862.4 KB · Besök: 68
  • PXL_20230207_052531939.jpg
    PXL_20230207_052531939.jpg
    522.7 KB · Besök: 65
  • PXL_20230207_052537683.jpg
    PXL_20230207_052537683.jpg
    618.9 KB · Besök: 60
Senast ändrad:
Går du igång på att ladda elektronik via usb-kabel? Gillar du att se batterindikatorer släckas i ett rasande tempo? Drömmer du våta drömmar om att få avsluta kvällens pendling med en konversation med ordningsmakten på temat "jag vet att jag måste böta om jag cyklar i mörker utan framlyse, men lampan dig precis"? I så fall är det här lampan för dig. ?

Fin lampa från knog men med fullkomligt värdelös batteritid. Räkna med att ladda det dagligen.

Finns på Öland. Skickas mot fraktkostnad. Får du nytta av den får du gärna skicka en slant till Ukraina.
Erkänn att du är försäljare till professionen?

Jag fick min clas ohlson-lampa stulen från styret i veckan. Den hade också en fantastiskt snabbt rasande batterinivå. Dessutom lyste batteriindikatorn med ett starkt blått sken rakt upp i ögonen på en när man väl hade batteri. Fantastisk pryl.

Här är en länk om någon är intresserad: https://www.clasohlson.com/se/Cykellampa-fram-LED-100-lm,-Asaklitt/p/31-6167

Jag tar gärna lampan, även om den inte ser ut att ha bländande batteriindikator. :)

Jag fick min clas ohlson-lampa stulen från styret i veckan. Den hade också en fantastiskt snabbt rasande batterinivå. Dessutom lyste batteriindikatorn med ett starkt blått sken rakt upp i ögonen på en när man väl hade batteri. Fantastisk pryl.

Här är en länk om någon är intresserad: https://www.clasohlson.com/se/Cykellampa-fram-LED-100-lm,-Asaklitt/p/31-6167

Jag tar gärna lampan, även om den inte ser ut att ha bländande batteriindikator. :)
Den är din.

Skicka ett PM så tar vi detaljerna där.

Nån som sitter på en kil till framväxel på en red/force axs enligt bilden nedan?

(Gärna i Stockholm)

Tacksam för support! ??

Bilagor

• 1A2A26D6-4D12-4E0E-BA04-39D83819E01E.jpeg
    1A2A26D6-4D12-4E0E-BA04-39D83819E01E.jpeg
    21 KB · Besök: 49
Är på jakt efter en stel gaffel för 26”. Den behöver ha 1 1/8” ogängat styrrör på minst 15 cm. Skivbromsfäste är bonus! Lacksläpp eller mindre rostangrepp är inga problem. Kan byta mot nått kul i lådorna eller köpa.

Som referens:

0A0BBD76-C39F-4F6B-849D-3B6B36E9D3CF.jpeg

har köpt skruttcykel och behöver hjul, sitter 609 hjul på i dagsläget men kör hellre med 622, så någon som har något till övers? helst oväxlat eller med navväxlar, har fräscha 609däck att byta mot, och en hel del annat ?

Någon (smidigast i Umeå) som har överblivna reglage till omoderna 3x8 växlar? -En av alla ghettocyklar ur snödrivorna, som nu behöver omvårdnad. Har inte så mycket kvar i skrotlådan, att byta med..
20230212_142455.jpg

Någon (smidigast i Umeå) som har överblivna reglage till omoderna 3x8 växlar? -En av alla ghettocyklar ur snödrivorna, som nu behöver omvårdnad. Har inte så mycket kvar i skrotlådan, att byta med.. Visa bilaga 607836
Mmm, kanske...
Jag tror det ligger ett par gamla xt-reglage i lådan. Möjligen är det såna där broms och växel sitter ihop, i så fall för v-broms. Skicket och funktionen är okända. Bor inte i Umeå men kommer troligen dit en sväng inom en eller några veckor.
Inga klara besked här!
Vill du att jag kikar i lådan?

Jag har en Miyata TripleCross ram och gaffel i storlek 56 cm och önskar byta till motsvarande men i storlek 58 cm.

Fint skick, svart och med utanpåliggande bakbromsvajer.

Ett långskott möjligen, men jag är på jakt efter ett vevparti, närmare bestämt ett Shimano STX RC (FC-MC40), till ett projekt. Möjligen skulle liknande kromat vevparti också vara av intresse.

Någon som har något i bra att ha-lådan? :)

675BF1C4-44A3-4319-80BE-3FCCE9BBB639.jpeg

Ett långskott möjligen, men jag är på jakt efter ett vevparti, närmare bestämt ett Shimano STX RC (FC-MC40), till ett projekt. Möjligen skulle liknande kromat vevparti också vara av intresse.

Någon som har något i bra att ha-lådan? :)

Visa bilaga 608576

Jag tror faktiskt jag har precis ett sånt. Kan kolla imorgon vad det är för vevar, men är ganska säker på att det är STX RC.

Hej! Långskott men!
Ska ge bort en cykel till en rätt så okunnig kompis som bara vill ha någonting att ta sig runt på.
Krav:
Växlad
OK skick
Passar någon som är 1.85-190
Budget 1000kr max

Hämtas gärna idag eller måndag!

Hojta gärna till om nåt gömmer sig där hemma ?

Det råkar inte vara någon i Göteborg som sitter på en uppsättning såna här?
Insåg precis att jag saknar och tänkte försöka bygga klart i helgen…

Finns en hel del att byta med, styren, sadelstolpar, bromsar mm.
37CDF413-6E54-4037-A0D6-CF49B0B041C5.png

En billig Ht-mtb-coolfiberram i L, ev defekt men lagbar köpes eller bytes mot ngt lämpligt.
Edit: Färdig ss bytt mot $

Senast ändrad:
BF9EBF3F-BF74-4D1E-B757-1AE5F812BC9D.jpeg

Specialized angi crash sensor, portplockad från hjälm. Fästes förslagsvis med dubbelhäftande tejp.
Skänkes mot fraktkostnad.

Tillbaka
Topp