[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Ok. Så bortsett på jakten av vänster ati ahifter Shimano 105 5700 serie så startar nu jakten på shimano eh-500 pedaler. Någon som har något av detta liggandes på lagret?

Lite OT kanske, hänvisa mig isf. gärna till lämpligare tråd.

Jag är ute efter hjälp att hämta upp en begagnad cykel i Spånga och förvara den tills jag kan lösa egen transport/upphämtning till Jönköping, eller ännu bättre om det rentav går att ordna transporten ned mot Småland.

Jag har hjälp på g framåt mitten av augusti, men om någon här kunde hjälpa till tidigare än så för att befria säljaren från cykeln så vore det fint.

Jag har jordkällarlagrad stout och suröl att locka med, liksom div. halvtrötta 1” quillstammar eller ett bidrag till ??. ?
Ett stort tack vardera till @mzi och @cykelstöd som blixtsnabbt hörde av sig och erbjöd hjälp. Nu ser det ut att lösa sig till det allra bästa, med både upphämtning hos säljaren och transport till De Djupa Skogarna. Det är vackert!

Redovisning av mina fortsatta göranden och låtanden med cykeln utlovas i ”Visa din majestätsblå jätte-Miyata-tråden”.

En Reverb med extern dragning och behov av service skänkes.

125mm drop
31,6mm
425mm längd.
IMG_4553.jpeg

Någon som vill förbarma sig över detta äldre Look Keo2Max-par innan de åker till återvinningen? Skänkes mot upphämtning i Midsommarkransen.

Edit: Paxade.
84898F0D-CE7A-4090-B8D0-03B890F0927A.jpeg

Senast ändrad:
Angi-crashsensor från Specilized skänkes live eller mot frakt.
Köpt på Happy men blir inte att appen aktiveras eftersom funktionen finns i datorn....

M

Ärvde ett förvaringssystem med lådor, troligtvis inköpt på Biltema någon gång på 00-talet. Skulle vilja komplettera med ett halvdussin lådor till, någon som vet var man kan hitta? Eller kanske sitter på några man inte använder längre?

IMG_8519.jpeg

IMG_8518.jpeg

Skänkes mot avhämtning i Uppsala.
29" FS-ram ca 2014 med dämpare (McLeod) med servicebehov (tappar negativt tryck). Annars OK bruksskick som jag kommer ihåg det. Storlek L. 68 grader HA med 140 mm gaffel. Ca 130 mm slag bak. Inga sprickor eller bucklor såvitt jag vet, (men lämnar inga garantier). Endast bakaxel (142x12) och taco medföljer (inget vev- eller styrlager)

Visa bilaga 633108

EDIT: tror att jag kan leta fram och även skicka med originaldämparen, en Fox Float som funkade när den plockades av (men säker vill ha en service)

EDIT2: numera paxad

EDIT3: Överrlämnad för en roligare framtid än att ligga i ett källarförråd :)

/Johan
Jo men visst blev det en hoj av den där ramen till slut! ?
IMG_4569.jpeg

Söker delar t dotterns loppis"fynd"
* Bakhjul t en 80-talscrescent, (92223?)
Storlek 28"/622, gärna torpedo 3vxl, behöver absolut inte vara toppklass.
* Ett kromat styre med de däringa orangea reflexerna kvar i de svarta handtagen m "finggergrepp"

I Stockholmstrakten. Ersättning i form av gängse happyvaluta eller t.ex bättre begagnade däck i olika storlekar, nåt styre, pedaler, donation till valfri hjälporganisation eller så.

Efter en mindre lyckad och klantig service av mitt DT G1800 bakhjul är jag i behov av ett baknav dt370 24håls 12x142mm. Nån som sitter på ett bakhjul som är skrot men navet schysst?

Bilagor

• IMG_4126.jpeg
    IMG_4126.jpeg
    48.3 KB · Besök: 26
Jag är fortfarande på jakt efter en lite finare crossgaffel. 1⅛, cantilever, kolfiber. T ex en AlphaQ eller wound up, men är öppen för förslag!

Undrar om någon har en singlespeed frikrans liggande typ Shimano SF-MX30.
16, 17 eller 18 tänder.
Söker även efter verktyget med 4 tänder för att montera en sådan.

Äkta Biltema cykelsadel "komfortsadel med fjädring" skänkes. Gör garanterat pendlarcykeln mindre stöldbegärlig, men frågan är om man står ut med "komforten"?
Helt ny, legat över 10 år på hyllan utan att jag haft hjärta att sätta den på nån cykel.
Skickas helst inte, men kan tas med till Uppsala på vardagar, Enköping på helger eller hämtas i obygden däremellan när som.
20230814_204415.jpg

20230814_204211.jpg

Ingen som har en gammal hederlig hajfena ifrån glada 90-talet att avvara? Tänkt ha till ett retrobygge jag håller på med.

IMG_1187.jpeg

Ingen som har en gammal hederlig hajfena ifrån glada 90-talet att avvara? Tänkt ha till ett retrobygge jag håller på med.

Visa bilaga 646126
Tja! En sån där har jag liggandes hemma i Göteborg. Är tillbaka på måndag om du orkar vänta en vecka! Ska tilläggas att min sharkfin saknar XT-loggan och texten ”shark fin” men ser precis likadan ut annars

Tja! En sån där har jag liggandes hemma i Göteborg. Är tillbaka på måndag om du orkar vänta en vecka! Ska tilläggas att min sharkfin saknar XT-loggan och texten ”shark fin” men ser precis likadan ut annars
Hej! Den tar jag gärna! Ingen brådska. Jag håller till på Hisingen men kan komma å hämta varsom alt om du lägger på brevlådan beroende på vad som passar dig bäst.

Skänkes
Gaffel i kolfiber från Kina, osäker kvalitet
Skivbroms
390 gram
230 mm rakt styrrör
35 mm bred vid däcket
9 mm qr
Finns i Västra Frölunda, och kan tas med till Ringögatan dagtid

Bilagor

• F878BA67-67CA-4477-AEB1-7DE91A46FE94.jpeg
    F878BA67-67CA-4477-AEB1-7DE91A46FE94.jpeg
    408.9 KB · Besök: 67
  • C1662CAE-0256-4BB5-859F-60797E986F8A.jpeg
    C1662CAE-0256-4BB5-859F-60797E986F8A.jpeg
    388.8 KB · Besök: 59
Skänkes
Gaffel i kolfiber från Kina, osäker kvalitet
Skivbroms
390 gram
230 mm rakt styrrör
35 mm bred vid däcket
9 mm qr
Finns i Västra Frölunda, och kan tas med till Ringögatan dagtid
Om du kan tänka dig att skicka den så är jag intresserad. Jag betalar naturligtvis för frakten.

Tillbaka
Topp