[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Ok. Hittade en quill. Men sadelstolpe 25,8mm har jag ingen. För en halvtimme sen visste jag inte ens att dom existerade.
Nån som har en över?

Ok. Hittade en quill. Men sadelstolpe 25,8mm har jag ingen. För en halvtimme sen visste jag inte ens att dom existerade.
Nån som har en över?
Möjligt. Ska kolla.

Edit: Hade.. ??‍♂️

Jag är på väg mot avgrunden.

Senast redigerad av en moderator:
Klingor sökes till 110 bcd Shimano 10-delat
Gärna 50-34 eller 36
I skåne eller som kan postas. Gärna i veckan...

Halloj! Här kommer ett riktigt långskott: Någon som har en 29.2mm sadelstolpe som man kan få köpa eller byta till sig? Skick och färg ganska oväsentligt. Commuterns stolpe blev snodd över sommaren…

Vem vill ha en Mallorca 312 i stl. M från 2015? Skicka dm. Hämtas.

Bilagor

• 20230913_185151.jpg
    20230913_185151.jpg
    330.5 KB · Besök: 65
  • 16946240220593195838053704268808.jpg
    16946240220593195838053704268808.jpg
    378.8 KB · Besök: 70
Tänkte kolla om det finns någon som har en Syncros styrstam typ 40-50 mm som jag skulle kunna testa en dag. Lämpligtvis i Stockholm.

==================
EDIT: Skänktes till lokala cykelverkstan i hopp om att hela eller delar ska komma till användning någonstans. ==================

Peak Pt Franklin stl L/XL i okänd årsmodell. Avhämtning i södra Uppsala.
Bakväxeln har hamnat i hjulet och gått av på mitten. Växelörat blev ordentligt tilltygat. Har försökt böja tillbaka det men det blev inte bra.

Det går faktiskt att cykla på den som den är nu (single speed), men jag fick inte ihop kedjan ordentligt, så jag gissar att den smäller av i första uppförsbacke.

Tror ramen är märkt med L/XL. Har fungerat för fru och dotter (båda närmare 180cm). Skulle tro att man inte ska vara mycket längre än så.

Sadelvinkeln skyller jag på dottern.

20230915_192915.jpg

Om du råkar ha något av följande liggande i en låda så gör jag gärna en bytesaffär. Annars går det bra att bara hämta den utan kompensation. Jag behöver utrymmet.
- Bromsvajer (till racer) och hölje (svarta eller i en kul accentfärg)
- Växelvajer och hölje (svarta eller i en kul accentfärg)
- Bromsbelägg till fälgbroms (alufälg)
- Brun styrlinda. Gärna mörkbrun.
- "Pluttar" till styrändar som kan passa svart gammal stålracer med muffad stålram.

p.s.
Jag har inte klarat att köra den här till skroten ännu. Jag har rensat bort en del skräp så nu är det bara ram, nav, sadelstolpe, styre, styrstam och bromsreglage kvar.
Hämta den snälla!

Edit:
I pm:et som nämns i inlägger nedan visade Frolunda intresse för cykeln i ps:et i händelse av att jag har möjlighet att ta den till Stockholm.
Kona:n är fortfarande tillgänglig för den som har möjlighet att hämta. ?

Senast ändrad:
Peak Pt Franklin stl L/XL i okänd årsmodell. Avhämtning i södra Uppsala.
Bakväxeln har hamnat i hjulet och gått av på mitten. Växelörat blev ordentligt tilltygat. Har försökt böja tillbaka det men det blev inte bra.

Det går faktiskt att cykla på den som den är nu (korrtad kedja single speed), men jag fick inte ihop kedjan ordentligt, så jag gissar att den smäller av i första uppförsbacke.

Tror ramen är märkt med L/XL. Har fungerat för fru och dotter (båda närmare 180cm). Skulle tro att man inte ska vara mycket längre än så.

Sadelvinkeln skyller jag på dottern.

Visa bilaga 653876
Om du råkar ha något av följande liggande i en låda så gör jag gärna en bytesaffär. Annars går det bra att bara hämta den utan kompensation. Jag behöver utrymmet.
- Bromsvajer (till racer) och hölje (svarta eller i en kul accentfärg)
- Växelvajer och hölje (svarta eller i en kul accentfärg)
- Bromsbelägg till fälgbroms (alufälg)
- Brun styrlinda. Gärna mörkbrun.
- "Pluttar" till styrändar som kan passa svart gammal stålracer med muffad stålram.

p.s.
Jag har inte klarat att köra den här till skroten ännu. Jag har rensat bort en del skräp så nu är det bara ram, nav, sadelstolpe, styre, styrstam, bromsar och framgaffel kvar. (Framgaffeln är skrot. Den finns kvar bara för att hålla reda på stam+styre och frambroms)
Hämta den snälla!
Pm

Växelöra som passar Felt Broam 2020 och en del andra Felt-cyklar, behöver riktas, jag fick det inte att växla helt rent på min cykel utan bytte till ett nytt men om du vill göra ett försök så är det ditt mot ersättning för porto.
2023-09-16 09_28_22-Foto - Google Foto — Mozilla Firefox.png

har ett gravelstyre från min bergsmont grandurance 4.

fint men har rester från styrlinda.

44cm(tror jag) Satori X-Race, flare: 16°

hämtas i trångsund, kan vid nödfall ta det till hammarby sjöstad.

Däck sökes till en cykel jag renoverar till min mor.

Bör vara 32mm 700c slicks eller men finare mönster.

Gärna svarta. Tack på förhand!

Inte jättebråttom, vill helst bara inte köpa nytt. Cykeln kommer användas men morsan kommer aldrig slita ut ett par nya däck då hon endast cyklar sporadiskt. Alternativet är Biltema men det känns aptrist av ungefär 1000 anledningar. Därför hittar jag gärna något beggat, och kan vänta.

Inte jättebråttom, vill helst bara inte köpa nytt. Cykeln kommer användas men morsan kommer aldrig slita ut ett par nya däck då hon endast cyklar sporadiskt. Alternativet är Biltema men det känns aptrist av ungefär 1000 anledningar. Därför hittar jag gärna något beggat, och kan vänta.
Ska jag gräva fram ett WTB exposure ur soptunnan? 30 mm brett så det borde gå in i Miyatan. Nu förtjänar ingen att cykla på WTB däck däremot men du kan få det

Jag har upptäckt att det finns justerskruvar för växelindexering till STI-reglage modell ST-3500 (Shimano Sora), men inte på alla, så nu undrar jag om någon sitter på en sådan?

Nån som har en cykeldator skräpandes i en låda? Grabben vill veta hur fort han cyklar, det enda viktiga är att den kan visa hastighet således. ?

Söker en quill-stam för 26.0mm styre. 80-90mm lång. Gärna varianten med ”öppen klammer”, bult och mutter. Mot betalning eller byte! Tack!

Tillbaka
Topp