[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Med lite mer fulmodd så – kapa av benen, kläm ihop rören, borra och fila lite. Flaket är dock rejält stort.
Det låter fullt genomförbart; stort flak är ett plus.

Om du inte tar illa upp i det fallet det modifieras och du kan tänka dig/har möjlighet att plocka med det till stan är jag intresserad.

Det låter fullt genomförbart; stort flak är ett plus.

Om du inte tar illa upp i det fallet det modifieras och du kan tänka dig/har möjlighet att plocka med det till stan är jag intresserad.
Lite för stort för att jag ska få med det in till stan. Tar du dig ut till Mörby så kan du hämta där.

Lite för stort för att jag ska få med det in till stan. Tar du dig ut till Mörby så kan du hämta där.
Jag ligger inte plus på någon av er så kan agera kurir mellan mörby och centralen om det krisar...
Visst pratade vi om den 25:e? Det skulle nog kunna gå att lösa i så fall; för mig att ta mig till Mörby lite beroende på vilka tider som fungerar för dig.

@L.and stort tack för erbjudandet, men det låter som att det blir bökigt även för dig att transportera det kommunalt. Det besparar jag dig gärna. Och jag har aldrig räknat särdeles bra. ?

Visst pratade vi om den 25:e? Det skulle nog kunna gå att lösa i så fall; för mig att ta mig till Mörby lite beroende på vilka tider som fungerar för dig.

@L.and stort tack för erbjudandet, men det låter som att det blir bökigt även för dig att transportera det kommunalt. Det besparar jag dig gärna. Och jag har aldrig räknat särdeles bra. ?
Precis, om jag och ungarna håller oss friska så kommer jag vara i Sthlm den 25:e.

Då går det att lösa. Om du inte hittar någon annan, för dig smidigare, tagare innan dess.
För mig är det jättesmidigt med upphämtning i Mörby, bara det sker före kl 19.

Kom på att behöver en sån där pedalhållare som man använder för att hänga cykeln på vägen. Du råkar inte ha en sån att byta med?

Tack LWB! Jag köper nog ett nytt UN-300 ifall jag inte får tag på ett dåligt, fast det känns alltid bättre i själen att rädda något från skrotbingen. =)
Tänkte gå upp i lagerstorlek eftersom det finns gott om plats i Fauber-vevpartiet, till 40x17x12mm, ska bli skoj att se hur känsla och livslängd blir.
Lovar att återkomma i detta!
Ursäkta min okunskap men är det ett vanligt kapslat Vevlager med 4-kantsaxel, eller är det en spacialvariant?

Hej stora yardsale tråden.
Jag är på jakt efter en tioväxlad bakväxel och ett växelreglage (för rakt styre) jag håller på och gör om en gammal mtb som ska bli en pendlarhoj.

Kommer inom sinom tid lägga ut allt från den som jag inte längre behöver, typ 26" hjul, växel, reglage, vevarmar osv.
Tack och hej!
(Finnes i gbg)

Hej stora yardsale tråden.
Jag är på jakt efter en tioväxlad bakväxel och ett växelreglage (för rakt styre) jag håller på och gör om en gammal mtb som ska bli en pendlarhoj.

Kommer inom sinom tid lägga ut allt från den som jag inte längre behöver, typ 26" hjul, växel, reglage, vevarmar osv.
Tack och hej!
(Finnes i gbg)
Jag har ett tiodelat reglage (Sram) som jag är rätt säker på är över.

Halloj! Jag behöver ett nytt bakhjul till sonens Islabike Beinn med 26'' hjul (fälgbroms). Lagret har tyvärr skurit. :( Någon som har något gammalt hjul som ligger och väntar på ett nytt liv?

Jag söker för övrigt 26'' mtb-däck till både min och sonens mtb om någon behöver rensa lite på hyllorna.

Bor i Stockholmsområdet.

Häpp!

Halloj! Jag behöver ett nytt bakhjul till sonens Islabike Beinn med 26'' hjul (fälgbroms). Lagret har tyvärr skurit. :( Någon som har något gammalt hjul som ligger och väntar på ett nytt liv?

Jag söker för övrigt 26'' mtb-däck till både min och sonens mtb om någon behöver rensa lite på hyllorna.

Bor i Stockholmsområdet.

Häpp!

PM kommer.

Bor i Stockholmsområdet.

Häpp!
Går det inte att byta lager, eller är det lagerskålar i navet som är förstörda?
Kan ev ha däck i garaget.

Går det inte att byta lager, eller är det lagerskålar i navet som är förstörda?
Kan ev ha däck i garaget.
Alltså det var ju min första tanke också. Men är rädd att det kan vara så att det inte går att byta ut själva lagerbanorna. Det var vad jag fick för svar i alla fall när jag frågade på SCS. Men jag har inte försökt pilla upp det själv.

Sitter på ett par helsvarta ST-3500 (Sora) brifters, dom är 2x9 men jag vill egentligen ha 3x8, är det någon som har omvänt problem och vill göra ett byte? Behöver inte vara exakt samma modell eller familj, men dom behöver funka med MTB-växlar, så tiagra går bort. Extra guldstjärna om spakarna är silverfärgade så klart

Det har löst sig.

Bilagor

• IMG_2367.jpeg
    IMG_2367.jpeg
    762.9 KB · Besök: 73
Senast ändrad:
Söker ett par (skabbiga) mtb-skor att användas vid cyclokrossande. Jag har strl 42 i normal storlek.

Kan hämta runt om i sthlm, Uppsala eller Gävle. Har säkert en del att byta med, eller en swish till välgörenhet.

Bild för uppmärksamhet:
IMG_1228.jpeg

Söker ett par (skabbiga) mtb-skor att användas vid cyclokrossande. Jag har strl 42 i normal storlek.

Kan hämta runt om i sthlm, Uppsala eller Gävle. Har säkert en del att byta med, eller en swish till välgörenhet.

Bild för uppmärksamhet:
Visa bilaga 660716
Jag rör mig i fel städer men om du är beredd på en mindre fraktkostnad så har jag ett par gamla Bontrager street som jag inte använder. Okej skick, storlek 43 men passar mig som normalt har 42. Egentligen mer för pendling men kan nog duga till cyclocross.
Kan fixa en bild när jag hittar dem.

Jag rör mig i fel städer men om du är beredd på en mindre fraktkostnad så har jag ett par gamla Bontrager street som jag inte använder. Okej skick, storlek 43 men passar mig som normalt har 42. Egentligen mer för pendling men kan nog duga till cyclocross.
Kan definitivt tänka mig en liten fraktkostnad. Jag skickar ett PM.

Bild för uppmärksamhet:
Visa bilaga 660716
Kan definitivt tänka mig en liten fraktkostnad. Jag skickar ett PM.
Nu verkar det lösa sig. Hojta till i annat fall så skall jag kika på storleken på mina låneskor.

Löser det sig inte kan jag kolla efter lik i garderoben när jag är tillbaka i Stockholm på fredag/lördag.
Tror det finns något där för dig.

Någon som behöver en ram till ett vinter-vintage-bygge :-)
26:or givetvis.
Jag har en Kona Kula och en Nishiki som söker nytt hem.
Finns i Falun, men kan ev levereras till Stockholm vid tillfälle.

Bilagor

• 393862389_867795878242315_2236020705065809921_n.jpg
    393862389_867795878242315_2236020705065809921_n.jpg
    129.3 KB · Besök: 129
  • 393706744_1066530167707687_7017660801691364783_n.jpg
    393706744_1066530167707687_7017660801691364783_n.jpg
    129.6 KB · Besök: 127
Åh. Jag saknar min gamla röda Nishiki SRI-team… Men det är nog inte läge för mig nu tyvärr.

Den den Kulan ser intressant ut. "Tyvärr" har jag redan en Kula (som jag absolut inte behöver) som jag håller på att bygga nåt av. :)

Har en frampakethållare av märke Basil som bytes mot en Swish till röda korset, läkare utan gränser eller liknande. Fulmoddad för att passa med fästen fram vid drop outsen. Kan hämtas i Bollnäs eller Mörby eller avlämnas vid Gävlebro, Ikea i Uppsala … eller nåt annat ställe längs E4:an mellan Sollentuna och Tönnebro. Skickas helst inte Visa bilaga 660270Visa bilaga 660271Visa bilaga 660272
Hej finns det möjlighet att komma förbi och kika på dom?. Eller är det försent vid detta laget?.
//Mange

Hej! Sonen önskar sig pegs till sin bmx, det är inte så att ngn har ett par i en låda? Gärna i Sthlm. #återbruk

Hej! Sonen önskar sig pegs till sin bmx, det är inte så att ngn har ett par i en låda? Gärna i Sthlm. #återbruk
Nu blev jag påmind om att min son nämnt exakt samma sak, om nån råkar sitta på två par och vill bli av med ställer jag mig i kö. ? Dock i Jönköping men betalar såklart frakt.

Söker ett bakhjul qr disk 135mm va bättre modell för en cross. Har diverse att byta med. Betalar frakt eller hämtar.

Nu blev jag påmind om att min son nämnt exakt samma sak, om nån råkar sitta på två par och vill bli av med ställer jag mig i kö. ? Dock i Jönköping men betalar såklart frakt.
Min grabb plockade av sina från sin bmx för några år sedan. Hittar jag dem så får du dem gärna. Finns i Jkpg trakten. ?

Skänkes: 2 st Schwallbe Marathon Plus 700x28. Flera år gamla, förvarade i källare. Har många mil kvar. Finns i Fruängen.

Bilagor

• IMG_20231019_195244005.jpg
    IMG_20231019_195244005.jpg
    446.2 KB · Besök: 62
Vill någon ha något av detta så finns det i Sundbyberg, skickar tyvärr inte och blir av med allt eller inget.

Styre med modernare reglage. Klingor 3x, Canto bromsar, flaskhållare, stem, växel

Bilagor

• IMG_7968.jpeg
    IMG_7968.jpeg
    925.4 KB · Besök: 99
  • IMG_7970.jpeg
    IMG_7970.jpeg
    774.4 KB · Besök: 100
  • IMG_7969.jpeg
    IMG_7969.jpeg
    514.7 KB · Besök: 103
  • IMG_7971.jpeg
    IMG_7971.jpeg
    777.2 KB · Besök: 102
Jag är lite nyfiken på nishikin, vad är det för storlek?
Jag är lite nyfiken på nishikin till ett gravelbygge, vad är det för storlek på den?

Jag har på något fullkomligt obegripligt vis lyckats köpa på mig 2 stycken Miche Primato Light 11-delade 14-34 kassetter. Sprillans.
Om någon sitter, eller för all del ligger, på en hyggligt ny 11- delat 11-28/30 av Shimanos eller Srams fina märken samt har lust att byta, ja då går det bra för min del.
Visa bilaga 660636
Jag har en oanvänd Ultegra-kasett liggandes. Osäker på utväxlingen dock; jag kan kika om du vill.

Söker efter dessa justerskruvar (inringade), om någon har eller vet vart det går att få tag på.
Bromsjustering.jpg

På min ram ser det ut såhär:
Bromsstopp.jpg

Tillbaka
Topp