[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hej, gör ett sista försök att bli av med dessa kläder innan jag slänger dem till helgen. Allt du behöver göra är att paxa något (eller allt om du nu har behov för det), skänka en hundring till någon fin organisation (gärna något julinspirerat!) och skicka bevis + din adress till mig så skickar jag det for free!

IMG_20220728_112652.jpg

BIB = Large
Jersey = Medium

IMG_20220728_112926.jpg

Tritop = Large
Shorts = Large
Använda en gång

IMG_20220728_112817.jpg

Jersey = Medium, använt ett par gånger men i fint skick.

IMG_20220728_112736.jpg

Tritop = Large

Tjena,

Jag söker en bakaxel till ett 135mm QR Deore LX-nav då gängorna inte är som de en gång var. Är det någon som kanske har något i gömmorna? Alternativt ett helt 8-11-delat nav så att man blir tvungen att lära sig bygga hjul.

Finnes gärna kring gbg

Sökes 29" bakhjul med 12x142mm nav/axel. Helst vanlig Shimano freehub och 6-bolt fäste för skivan.
Har lite av varje i gömmorna att byta med.

Extremt långskott:

Jag har en Fox 36 Performance Elite, 27,5, 160mm, 37mm. Rullat i storleksordningen 10 timmar.
2021:a med dämpare från en 2020.

Är det mot all förmodan någon som sitter på en motsvarande orange factory men hellre vill ha en stealth:ig helt svart cykel så byter jag gärna.

Är din fel slaglängd eller du vill ha kvar din VVC-dämpare så går det så klart bra att byta bara skalet, det är färgen jag vill åt.

Söker också ett skivbromsat 27,5” QR-framhjul. Till vinterdäck på pendlaren så kan vara rätt risigt bara det rullar.

Söker en längre bult till montering av fälgbroms, behöver lite mer än 20mm. Någon som har liggande? Är väl standard-dimension på dessa, typ m6 gänga?

Kan stå för porto +någon liten ersättning för besväret.
1000009898.jpg

Edit: löst

Senast ändrad:
hjul.jpg

Jag har ett set 700c hjul från en Specialized Awol Evo som tyvärr gett upp :``(

Framnav: Shimano DH-3D32-QR, dynamo, QR, 32h
Baknav: Specialized, Hi Lo disc, QR, 32h
Fälgar: Alloy, double-wall, disc, 32h & ekrar Stainless,14/15g
Lite info finns hos Specialized: https://www.specialized.com/se/sv/awol-evo/p/106844?color=196573-106844

Raka fälgar och alla ektrar är hela. Både fram och baknav behöver lite love.
Fram är jag ganska säker på att det är enkelt att öppna, rengöra och fetta in lagerkulorna. Bak minns jag inte säkert om det var kapslade lager eller ej. Både fälg och nav är svart. Det har suttit en 10x SRAM på bodyn.

Istället behöver jag (minst) ett set bra 26" hjul för fälgbroms och typ 50mm-däck alternativt finare 700c för fälgbroms. Någon som har?

Kan tänka mig andra byten också.

Finns i Utby, Göteborg.

Letar efter några feta däck till min retro mtb jag håller på att sätta ihop, 26'', gärna en bredd över 2,0'' och inte så mycket mönster, urban/bmx däck.. Behöver inte vara mint condition, vill mest bara slippa betala 500kr per däck ?
Lund och Norrköping med omnejd, höres!

Halloj, söker shim sadelstolpe.
34,9 > 31,6 och 34,9 > 30,9
Har även annonserat och betalar såklart.
PM’a gärna om ni har ngt liggandes.
Bor i Göteborg.

Letar efter några feta däck till min retro mtb jag håller på att sätta ihop, 26'', gärna en bredd över 2,0'' och inte så mycket mönster, urban/bmx däck.. Behöver inte vara mint condition, vill mest bara slippa betala 500kr per däck ?
Lund och Norrköping med omnejd, höres!
Kan du tänka dig att köpa nytt så är väl dessa inte så dumma:

Senast ändrad:
Bontrager Line 40 27.5” rejält breda fälgar. framhjul är helt ok bakhjulet är nog navet slut på (lösa kulor) har suttit orginal på en Trek Roscoe 7 några år gammal. Bortskänkes mot bidrag till Barncancerfonden. Finns i Kallhäll Järfälla och hämtas.
Mvh Johan

Bilagor

• IMG_0290.jpeg
    IMG_0290.jpeg
    882.9 KB · Besök: 98
Jag la precis ut en annons men jag prövar här med, då det ofta känns som att det är lättare med småsaker i den här tråden än på K&S.

Jag har ett fint Soma-styre som jag skulle vilja montera på min vardags-Genesis. Skulle behöva en stam med 25,4-klämma för ändamålet, helst silverfärgad, och helst ganska kort (ca 80 mm). För ogängad 1 1/8"-gaffel.

Har någon något kul? Både fin-och fulstammar av intresse så länge priset matchar. Även annat än silverfärgade stammar av intresse, det finns ju kaustiksoda och sandpapper.

Någon som sitter inne på ett 9 delat växelreglage utan indikatorfönster?

Eller ett par 135/100 QR. 26” hjul med lite bredare fälgar?

Pengar och tacksamhet finns

Jag la precis ut en annons men jag prövar här med, då det ofta känns som att det är lättare med småsaker i den här tråden än på K&S.

Jag har ett fint Soma-styre som jag skulle vilja montera på min vardags-Genesis. Skulle behöva en stam med 25,4-klämma för ändamålet, helst silverfärgad, och helst ganska kort (ca 80 mm). För ogängad 1 1/8"-gaffel.

Har någon något kul? Både fin-och fulstammar av intresse så länge priset matchar. Även annat än silverfärgade stammar av intresse, det finns ju kaustiksoda och sandpapper.
Jag har för mig att dessa är 25.4. Längre än önskat dock.

Bilagor

• PXL_20230724_141930589.jpg
    PXL_20230724_141930589.jpg
    615.4 KB · Besök: 44
  • PXL_20230724_141854893.jpg
    PXL_20230724_141854893.jpg
    577.5 KB · Besök: 56
Har julstädat garaget och hittade två gamla herrcyklar som inte använts på minst femton år. Skänkes mot upphämtning i Ljungskile.

Puch 26" 3-vxl 70/80-tal, silvrig

Crescent Världsmästarcykel 28" med bockstyre, blå

Jag har slängt ut en annons på K&S men det är nästan så att det platsar här åxå.
Söker ett 135mm-nav med HG-body och skivfäste. Nån som har nåt så hör av sig?

Stalle

Halloj. Jag har frågat förut, men är det någom som råkar ha gängat styrlager för gammal mtb (28.6 gaffeldiameter) ? Det är just nu det enda jag saknar för att kunna komma igång att bygga lite cykel.

Halloj. Jag har frågat förut, men är det någom som råkar ha gängat styrlager för gammal mtb (28.6 gaffeldiameter) ? Det är just nu det enda jag saknar för att kunna komma igång att bygga lite cykel.
IMG_20231222_131003871.jpg
IMG_20231222_130942157.jpg

Fattas några kulor i den ena ringen och är lite sargat av polygrip men utöver det så tycks det vara komplett och ok.
Gratis bortsett från porto.

Det är just ringarna som är det jag saknar, för de rasade isär när jag skruvade bort gaffeln. Passar de så räcker det med ringarna enbart.
Ringarna är till för att underlätta montaget från leverantören. Lösa kulor är egentligen en bättre lösning som ger en större anläggningsyta och mindre risk för haveri. Man fäster kulorna i fettet vid montaget.

Hmm, jag kom på en grej till jag behöver för mitt lilla projekt. Jag bytte styrstam till en "modern" och den har ju inte kabelgenomföring för cantilever-bromsen. Det verkar finnas lösa "mothåll" som fästs i tex hålet längst upp i framgaffeln. Någon som har en sådan som hen vill bli av med för en slant?

Hmm, jag kom på en grej till jag behöver för mitt lilla projekt. Jag bytte styrstam till en "modern" och den har ju inte kabelgenomföring för cantilever-bromsen. Det verkar finnas lösa "mothåll" som fästs i tex hålet längst upp i framgaffeln. Någon som har en sådan som hen vill bli av med för en slant?
Ja har. Skicka pm

Sökes: Park tool verktyg/prylar
Finnes: SEK
Kanske skönt att fylla på kassan i årets fattigaste månad? Du använder ju trots allt inte det där verktyget ändå

Tillbaka
Topp