[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Så där Happyride. Då har olyckan vart framme på ett projekt och suget framme på ett annat.

Min trek HT bestämde sig för att mitt i åkningen låta kedjan gå sönder ock skicka upp bakväxeln en Shimano deore rd-m592brakt in i hjulet och skapa smulor av den så fina förningen. Så nu undrar jag om någon sitter på fungerande donator i samma klass eller högre?

Sedan funderar jag på att uppdatera till singeljlinga fram. Någon som har något kompatibelt med trek Marlin 6? Och skulle funka med ovanstående x8 drivare?

Sedan är det ju vår snart och putsa lite på cx hojen. Saknar fortfarande ett bra växel reglage vänster x2 105 5700 serie för att komplettera det så fina högra. Eller om någon sitter på en spännande elkonvertering till 1x10/11/12 komplett drivlina. Cykeln är en Merida cx 300 ca 2017 tror jag.

Bild för uppmärksamhet.

Visa bilaga 676585
Svårt att veta vad som är mest rimligt att gå på men jag kör igen. har någon delar för bakväxeln eller delar för något annat så är jag på singelklinga fram till både mtb och cx är önskvärt för stunden och jag är trött fpå fsa hollowtech.. om ingen har mmegaservise struktur för detta.

Vad är de för mått på dem? ? dem ska sitta på framgaffeln för bromsslangen..
IMG_7627.jpeg
Typ så

En sån här avsedd för framhjul följde med ett begagnatköp så jag söker efter matchande till bakhjulet. Både 130 och 135 mm är intressant.
Vanlig gammaldags qr alltså.

Visa bilaga 687800

Jag har inte lusläst annonsen.

Hej,
Är det någon som har ett framdrev till övers?
BCD130 och så litet som möjligt. 38T verkar vara det som är minst?

Behövs till sonens cykel där vevpartiet har gett upp och kollegan gav bort ett annat som tillåter 1 därav fram.

Att byta med finns framdrev med BCD130 fast 48T
27,5”fälg i behov av ekerspänning
Shimano luftningsburk för hydrauliska bromsar
Tumreglage/trigger 3x9
Pengar

Jag håller till i Linköping.

//Oskar

Hej,

Behövs till sonens cykel där vevpartiet har gett upp och kollegan gav bort ett annat som tillåter 1 därav fram.

Tumreglage/trigger 3x9
Pengar

//Oskar
Halloj.

Hur många bult? Fem?

Hej,

Tumreglage/trigger 3x9
Pengar

//Oskar
Svarar mig själv.

Ett enklare vevparti för fyrkantsaxel som är lite barnanpassat är av intresse med såklart. Behöver inte vara nytt.

Ett nästintill oanvänt vevparti som suttit på en fixie finns att byta med då också. 170mm vev och fyrkant.

hitta dessa reglage 10x2 med växelindikator, bakväxel tiagra shortcage, o tyvärr enda framväxeln ja hitta är en suntour för 28.6 ramrör
Visa bilaga 688825
Visa bilaga 688826

Tack för insatsen! Kör med 28.6 ramrör, så det borde funka. För en mindre begåvad: vad har shortcagen för begränsningar? Har ett 10x just nu med oklart, men inte vansinnigt stort, drevspann.

Tack för insatsen! Kör med 28.6 ramrör, så det borde funka. För en mindre begåvad: vad har shortcagen för begränsningar? Har ett 10x just nu med oklart, men inte vansinnigt stort, drevspann.
Short cage kan inte ta lika stora kassetdrev som long cage. Minns inte exakt men har för mig att det för 4700 är max 28T på short. Borde vara ungefär samma på 4600.

Edit: Jag hade fel. 4600 short cage tar 30T.
Källa: https://bike.shimano.com/en-US/product/component/tiagra-4600/RD-4601-SS.html
(Ref, 4700: https://bike.shimano.com/en-US/product/component/tiagra-4700/RD-4700-SS.html)

Vilken rolig tråd!
Jag har köpt ett vrak av en drömhoj och jag skall försöka sluta skruva och läsa igenom några sidor men först kommer här lite behov.

Sram Rail-hjul 27.5"
Eller
27.5" Bakhjul 12x142 med XD frihjul
Eller
Billig 11 speed kassett för Shimano frihjul

Vevlager pressfit 92mm för raceface aeffect (24mm som Hollowtech2?)

Klinga 32-36T för Chinc raceface

Bashguard ev. Med kedjespännare

Styrlager tapered FSA headset

Kanske en kedja 11 speed

Tubeless konvertering

Bussningar Fox float

Alla smådelar till Lapierre Spicy 2016

Hjälper en kompis med dåligt med pengar!
Söker på hans trogne pendlare kasset & kedja för 9delat och ett 104 bcd fördelaktigt NW drev i Sthlm alt inkl frakt!

Om det inte löser sig i påsk nu när jag är här! Finns det någon här som kan hjälpa stackaren att byta dessa delar om han kommer med cykel och pryttlar? ❤️?
IMG_2383.jpeg

Inser nu att jag inte har tid att plocka ihop detta yardsale fynd och passar den vidare istället.

Kinaram och gaffel i bongoplast, i stl 52, där styrlagret är i behov av service.
Vanlig qr och fälgbroms.

Det som ingår är ram+gaffel, sadelstolpe och nya Zitto AS2.6D bromsar.

Är väl inte i behov att nåt bytes just för tillfället men några bira från ett lokalt bryggeri uppskattas alltid.
Finns i Gävle men kan tas med till Uppsala, Sthlm och Södertälje.
IMG_6034.jpeg

Reserverad av @IM

Senast ändrad:
Inser nu att jag inte har tid att plocka ihop detta yardsale fynd och passar den vidare istället.

Kinaram och gaffel i bongoplast, i stl 52, där styrlagret är i behov av service.
Vanlig qr och fälgbroms.

Är väl inte i behov att nåt bytes just för tillfället men några bira från ett lokalt bryggeri uppskattas alltid.
Visa bilaga 689069
Fan hade hoppats på el hombre ?

Hjälper en kompis med dåligt med pengar!
Söker på hans trogne pendlare kasset & kedja för 9delat och ett 104 bcd fördelaktigt NW drev i Sthlm alt inkl frakt!

Om det inte löser sig i påsk nu när jag är här! Finns det någon här som kan hjälpa stackaren att byta dessa delar om han kommer med cykel och pryttlar? ❤️?
Visa bilaga 689067
Jag skall se om jag har något i någon låda. Lite rädd att jag monterat och lämnat ifrån mig det mesta 8-9-delade prylarna men jag skall slänga ett öga.

Vanlig qr och fälgbroms.

Visa bilaga 689069
Har egentligen inget behov av den men jag är alltid sugen på ett projekt. Vet du hur breda däck den sväljer?

Vanlig qr och fälgbroms.

Visa bilaga 689069
om inte pablo78 hugger den så e jag intresserad

Short cage kan inte ta lika stora kassetdrev som long cage. Minns inte exakt men har för mig att det för 4700 är max 28T på short. Borde vara ungefär samma på 4600.

Edit: Jag hade fel. 4600 short cage tar 30T.
Källa: https://bike.shimano.com/en-US/product/component/tiagra-4600/RD-4601-SS.html
(Ref, 4700: https://bike.shimano.com/en-US/product/component/tiagra-4700/RD-4700-SS.html)

Tack igen! Då tror jag tyvärr inte det funkar för mig - har 46/28 fram och 11-34 bak, så får kapaciteten till 39T om jag inte är helt fel ute?

Jag har ett Shimano Alfine11 nav på en trasig fälg om någon vill ha. Är drygt 10år och behöver rengöras men fungerar. (<1000 mil sen senaste oljebyte).

Har också en Shimano BR-MT201 hydralisk broms (bak, 170cm slang tror jag) där cylindern läcker lite men handtaget är ok.

Finns för avhämtning i södra Stockholm.

Söker kompakt bockstyre 40cm i alu.

För byte har jag t ex ett 42cm kompakt, 42cm med lång reach eller vintage med quill-stam. Finns även några sadlar, t ex bla Specialized Ronin 150mm och Selle Italia gravel (+ några fler).

Har rensat!

Polar RS300X, en gammal sportklocka med pulsmätare och bröstband.
Visa bilaga 688278Visa bilaga 688279

Epidura Stingray: snabba glasögon
Visa bilaga 688281Visa bilaga 688282

Styrväska med klick fix-fäste, dock trasig klick men finns reservdel att köpa. Råkade få liten vatten på när jag skulle ta bild ?
Visa bilaga 688283Visa bilaga 688284Visa bilaga 688285

Cantibromsar av shimano-mix
Visa bilaga 688287

Sixpack Rage knäskydd strl L, lite slitna men helt ok skick.
Visa bilaga 688288Visa bilaga 688289

Sram 34t drev. Schletet.
Visa bilaga 688290Visa bilaga 688291

Vill helst slippa skicka. Finns i Tyresö (sthlm) men kan tas med till Skanstull from april. Tycker om öl ?
Ytterligare prylar som ska bort:
Quillstam har ej mätt.
Mobilhållare
Sadel
Rosa nylonpedaler (tagna)
Mobilhållare/väska topprör
Rosa handtag, uppifrån: ritchey, supcaz (med rosa endcaps) och dmr brendog deathgrips (tagna)

Vissa av grejerna är i *nyskick* och andra är lite slitna men funktionsmässigt adekvata.

Bilagor

• IMG_9581.jpeg
    IMG_9581.jpeg
    756.9 KB · Besök: 64
  • IMG_9568.jpeg
    IMG_9568.jpeg
    869 KB · Besök: 65
  • IMG_9573.jpeg
    IMG_9573.jpeg
    802.6 KB · Besök: 51
  • IMG_9562.jpeg
    IMG_9562.jpeg
    707.3 KB · Besök: 54
  • IMG_9554.jpeg
    IMG_9554.jpeg
    785.8 KB · Besök: 69
  • IMG_9542.jpeg
    IMG_9542.jpeg
    923.9 KB · Besök: 68
Senast ändrad:
Bygger vuxen bmx på gammalt mtb-stål för att hänga på lillgrabben på 6 år när han ska börja pumpa lite enklare och flackare skogsstigar.

Söker därmed ett ss-kit passande passande shimano body. Göteborg helst för smidig pickup. Finns de mesta av grejer att byta med.

Allt gott!

Jag söker en vettig framgaffel till sonens Mtb. Den som sitter på nu är 50mm vill uppgradera till 100mm. Behöver vara Qr 9mm och rakt styrrör. Någon som har liggandes? Gärna närheten av Karlstad

Bilagor

• 9D897137-3258-489E-B57D-854BA4EEA813.jpeg
    9D897137-3258-489E-B57D-854BA4EEA813.jpeg
    835.4 KB · Besök: 54
Halloj,
Har haft lite för många SPD-vurpor för att fortsätta köra på Bikesters billiga pedaler. Därför undrar jag om någon sitter på ett par gamla slitna M520 i eller kring Göteborg som de inte har användning av längre?

Har en oanvänd Hope T-rex 40t, finns det något intresse för en sådan?
Såg att de säljs fortfarande:)

Bilagor

• IMG_0270.jpeg
    IMG_0270.jpeg
    43.8 KB · Besök: 44
Tillbaka
Topp