[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Japp, det sitter i fingrarna. Man har asstarka bromsar, och styr dem med den mest finmotoriska kroppsdelen vi har - pekfingret.
Många är ju mindre talangfulla vad gälller motoriken. Kanske därför som det blivit så populärt på bilar. Jag skulle tro att det bara är en tidsfråga innan det hamnar på cyklar också, med all el och elektronik som kommer, nu även på cyklar. Själv tycker jag att jag klarar mig bra utan ABS på cykel, men jag vill gärna ha det på bilen.

Senast ändrad:
Skänker vidare det jag hämtade från bla Salle 2 kassar med blandat cykelgrejer, vevpartier , klingor, sadelstolpe mm. Styren. En Masse med bromsar. Hämtas i SollentunaVisa bilaga 696252
tar om det finns kvar. vi har ett par projektcyklar vi tänkte försöka rassla igång där de där delarna kommer väl till använding i alla former. kan hämta i veckan. MVH droppa ett pm om det är aktuellt.

tar om det finns kvar. vi har ett par projektcyklar vi tänkte försöka rassla igång där de där delarna kommer väl till använding i alla former. kan hämta i veckan. MVH droppa ett pm om det är aktuellt.
Jag hämtar dem i eftermiddag, men kan höra av mig när jag plockat det jag behöver!

Rensar bort sonens överblivna delar jag hittade när jag röjde garaget:
IXS fullface hjälm och knä benskydd
Magicshine lampor med 3 batterier
2 styrstammar för 31.8mm
FSA 60mm
Umf 35mm
Bromsar:
Avid Juicy 5
Hayes Stroker Ryde

Bromsskivor:
Avid: 2x180mm, 2x 203mm
Finns lite utanför Gnesta

Ram: välanvänd Haro Zero eight
Finns UMF 35mm kvar?

Söker några lagom använda Billybonkers, Fat Franks eller andra fräsiga 26" däck.

Olika valutor kan erbjudas om du kan skicka däcken :)

Någon i Göteborgsområdet som har en svart lagerkon till styrlager? Gaffelröret är 25,4 mm.
17149941700226269521519693715890.jpg

Haha, ja. men funderar på att byta headset. Det var olika storlekar på lagerskålarna så kunde inte använda kullagrena som jag tänkt. Men absolut, det går framåt. ?
Kul! Haft ruggigt dåligt med tid på senaste, det har även @IM fått erfara. Har snart en dag i verkstaden igen. Jag kan även jag kika efter något som skulle kunna passa.
Vid närmare eftertanke tror jag tom att jag har originalstyrlagret i en påse någonstans..

Söker kort ahead-stam för 25,4 mm styre. Så mycket vinkel som möjligt, dottern påstår att styret sitter för lågt.

Diverse finns att byta med så klart.
Göteborg/Mölndal är önskvärt

Söker kort ahead-stam för 25,4 mm styre. Så mycket vinkel som möjligt, dottern påstår att styret sitter för lågt.

Har en kort no name variant som en gång i tiden köptes i samma syfte, vet inte vilken vinkel dock.

Men då finns den typ 25 mil söderut. Men jag kan skicka om du vill. Är det intressant så skall jag gå ut och rota och se om jag hittar den.

Har en kort no name variant som en gång i tiden köptes i samma syfte, vet inte vilken vinkel dock.

Men då finns den typ 25 mil söderut. Men jag kan skicka om du vill. Är det intressant så skall jag gå ut och rota och se om jag hittar den.
Frakt betalar jag gärna så klart. Kolla gärna! Exakt vinkel är inte så noga, bara det är ganska mycket ?

DSC_1938.JPG

Cykelstol skänkes. Modell som fästs på sadelröret. Har några år på nacken men är fräsch, har förvarats i cykelförråd. Finns i Kungsbacka.

Känner du att du har råd får du gärna skicka valfri summa till något Ukraina-initiativ.

Jag har en ställbar stam du kan få! Förvisso relativt lång, men rätt brant vinkel kan man få till. Finns vid Eklandagatan! :)
image.jpg

Finns nog mer om man shimsar till 31.8?

Men det är väl rise på styret som är rimligare

105.jpg
105.jpg

Delar av äldre 105. 10-delat reglage. Framväxel 3-delad. Nånstans borde jag ha bakväxeln också, hojta till så rotar jag. Skänkes mot frakt och en valfri donation till barncancerfonden.

Visa bilaga 698068Visa bilaga 698068

Delar av äldre 105. 10-delat reglage. Framväxel 3-delad. Nånstans borde jag ha bakväxeln också, hojta till så rotar jag. Skänkes mot frakt och en valfri donation till barncancerfonden.
Undrar om jag inte bytte till mig bakväxeln av dig för en massa år sen? Vi sågs på söder en morgon.
I vilket fall som helst skulle det där passa till ett projekt jag har.
Skickar PM.

Tveksamt om du hittar mer vinkel på så kort stam, och vad det faktiskt gör för nytta för faktiska styrhöjden. Är det inte ett riserstyre du behöver?
Finns nog mer om man shimsar till 31.8?

Men det är väl rise på styret som är rimligare
Ni har helt rätt, det är så klart bättre med ett riserstyre. Jag tänkte mig en quick fix med att bara byta stam, men det får bli styre istället.

Så: finns det något riserstyre där ute i gömmorna? Gärna uppåt 40-50 mm rise om det går. Klämma antingen 25,4 mm eller 31,8 mm.

Bredd är inte så noga, jag får kapa ner till 50-54 cm nånting ändå.

Färgskav och sådant är inte noga heller, funderar på att spraymåla ändå då dottern tycker cykeln är ”alldeles för grå och tråkig” jämfört med kompisarnas rosa-glitter-enhörning-regnbåge-maskiner.

Som tidigare gärna i Göteborg/Mölndal, men annars kan jag betala frakt. Delar att byta med finnes!

Ni har helt rätt, det är så klart bättre med ett riserstyre. Jag tänkte mig en quick fix med att bara byta stam, men det får bli styre istället.

Så: finns det något riserstyre där ute i gömmorna? Gärna uppåt 40-50 mm rise om det går. Klämma antingen 25,4 mm eller 31,8 mm.

Bredd är inte så noga, jag får kapa ner till 50-54 cm nånting ändå.

Färgskav och sådant är inte noga heller, funderar på att spraymåla ändå då dottern tycker cykeln är ”alldeles för grå och tråkig” jämfört med kompisarnas rosa-glitter-enhörning-regnbåge-maskiner.

Som tidigare gärna i Göteborg/Mölndal, men annars kan jag betala frakt. Delar att byta med finnes!
Eller så kollar man i bra att ha-lådan innan man slänger ur sig frågor. Det här blir perfa ju!
IMG_7313.jpeg

Tillbaka
Topp