[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Framkorg sökes till pendlaren/hämta unge cykel. Inget märkvärdigt men ska kunna hålla lite vikt iaf i form av väskor. Byteshandel gillar ja mest.

Jag finns i Stockholm!

Vet inte om det här räknas till cykelprylar direkt men jag har inte sett någon liknande tråd för verktyg, så jag chansar här. Har lite för många skiftnycklar hemma, men saknar en hel del andra verktyg och kan tänka mig byte. Skiftnycklarna finns i Västerås. 6-10", de flesta Bacho.

IMG_3283.JPG

Vet inte om det här räknas till cykelprylar direkt men jag har inte sett någon liknande tråd för verktyg, så jag chansar här. Har lite för många skiftnycklar hemma, men saknar en hel del andra verktyg och kan tänka mig byte. Skiftnycklarna finns i Västerås. 6-10", de flesta Bacho.

Visa bilaga 700576
En eller två Bahco skiftnycklar skulle passa fint i verktygslådan. Dock finns jag i Stockholm och har sällan vägarna förbi Västerås.

En eller två Bahco skiftnycklar skulle passa fint i verktygslådan. Dock finns jag i Stockholm och har sällan vägarna förbi Västerås.
Jag har sällan vägarna förbi Stockholm heller. Var nog 6-7 år sedan senaste gången. Men man vet aldrig, det kanske blir någon träningsrunda dit i sommar. Kan ju höra av mig i så fall. ?

Jagar ett 27.5" TLR bakdäck modell fetare (bredd 2.60-2.80).

Typ MAXXIS Minion DHR 3c maxxterra.

Har en del 29"-däck i olika grad av begagnat att byta med.

Förslagsvis i närheten av Malmö/Lund.

Någon som har en Isis-vevarm (vänster) till övers i Stockholmstrakten så min gamla 26-tummare kan leva vidare som beater? Pedalgängan är körd men i övrigt är cykeln helt ok. Betalar gärna men vill inte lägga mkt pengar på åbäket ?
Jag ställer den här frågan igen och hoppas någon har ett gammalt Isis vevparti och/eller en vevarm ?

Tänkte skicka kassarna med bra-att-ha från salle vidare.
Påfyllda med någon bakväxel och lite sånt.
Det var någon som var sugen, men nu hittar jag inte bara för det. Någon som vill ge sig till känna?

Edit: @outside79

Senast ändrad:
Tänkte skicka kassarna med bra-att-ha från salle vidare.
Påfyllda med någon bakväxel och lite sånt.
Det var någon som var sugen, men nu hittar jag inte bara för det. Någon som vill ge sig till känna?
Om du inte hittar personen i fråga är du välkommen att hojta till.

Söker: Ekerverktyg som passar äldre Shimanonav (WH-5600) med ekernipplar monterade mot navet. Min research säger att verktyget från Shimano heter Y-4A0 08000

tempImageITo0Z2.jpg

Diverse bytes mot valfri valuta tex glass.

Biltema cykelkorg
Biltema cykelkorg med snabbfäste till styre.
Sadelstolpe med dämpning 31.6mm
Sadelöverdrag med gel
Sadel Tec Activus dam
Sadel från White AX+
QR kopplingar osäker på mått
Mr Zefal pump
Slang 29" 1.9/2.3 schrader

Barnsitsar m.m. bortskänkes

1. En Hamax-barnsits, med ett tillhörande sadelrörsfäste. Ramfästet saknar tyvärr en skruv/bult (av totalt fyra). Jag gissar att bulten går att ersätta relativt lätt.
2. En OkBaby-barnsits, med två tillhörande sadelrörsfästen. Fästet för barnsitsens "bälte" har en provisorisk lösning, se bild.

IMG0001.jpg

Hamax till vänster, OkBaby till höger.

3. En äldre modell av den uppfällbara Bobike-sitsen, för större barn. Fäste på sadelröret. Välanvänd men funkar.
4. Fäste för att haka i cykelvagnar av Nordic Cab-modell. Sätts på bakhjulsaxeln. Tror det är den här:
th-3601614058.jpeg

Hämtas i söderort, PM:a vid intresse!

Förväntar mig ingenting i utbyte för ovanstående men tänkte ändå passa på att nämna en grej jag själv letar efter till ett projekt:

Sadelstople, 26.8 mm i diameter, 200-220 mm hög. Gärna japansk och gärna från 80-talet. Allra helst SR. :)

Fått tag på en lastvagn med 16" hjul som var uhm... minst sagt sletna, rostiga och jäkliga. Mest däcken som inte ser ut att vara upp till par direkt!

Någon som har ett 16" (eller 2st!) Schwalbe big apple ligger?

Kan vara intressant med ett par andra "slätare" 4x till 5x-305däck osså

Fått tag på en lastvagn med 16" hjul som var uhm... minst sagt sletna, rostiga och jäkliga. Mest däcken som inte ser ut att vara upp till par direkt!

Någon som har ett 16" (eller 2st!) Schwalbe big apple ligger?

Kan vara intressant med ett par andra "slätare" 4x till 5x-305däck osså
Jag har liggandes hemma - avplockade från en White 16”. Malmö/Lund-området men kan slås in och postas. Byter gärna mot porto eller en slant till Ukraina.
Skickar PM med bild senare idag om det låter intressant.

Edit: inte Big Apple men liknande

Någon I Sthlm som råkar ha ett bakhjul (eller ev. hjulpar) liggandes? 10-delat, qr, skivbroms. 650b eller 700c. I funkis skick, men annars inga särskilda krav Bra att ha-lådorna är ganska utplockade just nu men jag betalar gärna en slant.

Tillbaka
Topp