[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nu är väl inte riktigt tanken med tråden att använda som reklam för sina säljannonser. Snarare grejer som betingar litet värde och helst bytes snarare än säljs för 950 kr.
Jag har nog aldrig tolkat det som att värdet behöver vara ringa. Däremot att förväntningarna på monetär ersättning mer fördel är lågt ställda. Och precis som du säger helst byts.

Oavsett vilket lär tråden riskera en snabb död om den nyttjas som en ren säljkanal eller reklampelare.

Nagon som vill bata en moppehjälm mot en MTB/GRVL, Limar 885?

Bilagor

• F2D0859D-7A86-499A-96C8-75B1CEF26D0D.jpeg
    F2D0859D-7A86-499A-96C8-75B1CEF26D0D.jpeg
    1.1 MB · Besök: 52
Nån som har ett par MTB-handskar med långa fingrar som ligger o skräpar? Har oftast storlek 9 i handskar, för referens. Skulle kunna hjälpa till att höststäda bort dem i så fall.

Porto och en öl eller två erbjuds 👍

Någon som har en kort, silvrig 1 1/8" stam som inte kommer till användning? Märke/skick spelar mindre roll, så länge den är kort och silvrig!
1000001436.webp

Önskar byta till mig ett framhjul för 27,5” med boostnav (110x15). Har alla möjliga QR-hjulpar att byta mot (26” och 29”) samt allt möjligt annat, typ en Vitus Dee-ram i storlek small, oanvända graveldäck (WTB Riddler, 45c) etc.
Pinga om du har nåt, Skåne är att föredra

Önskar byta till mig ett framhjul för 27,5” med boostnav (110x15). Har alla möjliga QR-hjulpar att byta mot (26” och 29”) samt allt möjligt annat, typ en Vitus Dee-ram i storlek small, oanvända graveldäck (WTB Riddler, 45c) etc.
Pinga om du har nåt, Skåne är att föredra
Hojta gärna till om du sitter på ett 29"-bakhjul; qr och skivbromsat du vill sälja.

Någon som är intresserad?

28". Antagligen 3-växlat baknav. Funktion osäker. Skick: inget vidare men det går nog att få ordning på grejerna.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240924_110631416.jpg
    PXL_20240924_110631416.jpg
    1 MB · Besök: 47
  • PXL_20240924_110635825.jpg
    PXL_20240924_110635825.jpg
    826.8 KB · Besök: 40
All cred i världen till @ElVikingo som kirrade ny bakaxel till mig från Decathlon i Spanien och åt @Wunderbaum som skänkte SPD-pedaler. Idag ska det mekas!
Bara glad att hjälpa till, Happy har hjälpt mig så mycket under alla år, utan happykollektivet hade jag aldrig börjat med bikepacking, köpt en räser och haft mycket mer pengar.

Senast ändrad:
Bara glad att hjälpa till, Happy har hjälpt mig så mycket under alla år, utan happykollektivet hade jag aldrig börjat med bikepacking, köpt en räser och haft mycket mer pengar.
Affärsidé! Du skulle kunna öppna en liten drop shipping-verksamhet nu när Decathlon lagt ner i Sverige. Finns många som vill ha deras kläder och prylar.

Söker oanvända, bra slicks att hämta upp i Stockholm ikväll/imorgon. Minst 35mm, förslagsvis GP Urban, Gravelking eller andra lite finare däck. Finns redan nya på bikeshop/rosebikes för 320/380kr/st men behöver de NU så gör ett försök här :)

Söker oanvända, bra slicks att hämta upp i Stockholm ikväll/imorgon. Minst 35mm, förslagsvis GP Urban, Gravelking eller andra lite finare däck. Finns redan nya på bikeshop/rosebikes för 320/380kr/st men behöver de NU så gör ett försök här :)
Har Vittoria Voyager/Randonneur Hyper i okänd bredd och skick hemma. Tror det kan vara slitna 37 mm och typ nya 32 mm.

Ok, pfftopic här, undrar om detta är en fakearticle,

Fyndiq är ju en helt hopplös dropshipping-site. Finns väl ingen som helst anledning att köpa något därifrån som man kan köpa någon annan stans.

Är det någon som gillar bredare bockstyren?

Jag har två stycken gravel styren från Cube, 46cm cc i aluminium. Båda är avplockade från nya cyklar, har försökt att sälja utan framgång.

Jag har även ett nytt Orbea lvg styre i kolfiber, 44cm cc som inte heller verkar möjligt att sälja.

Hursomhelst så vore det roligare om sakerna kom till användning än att det ligger och skräpar hos mig.

Jag har två stycken gravel styren från Cube, 46cm cc i aluminium. Båda är avplockade från nya cyklar, har försökt att sälja utan framgång.

Jag har även ett nytt Orbea lvg styre i kolfiber, 44cm cc som inte heller verkar möjligt att sälja.

Hursomhelst så vore det roligare om sakerna kom till användning än att det ligger och skräpar hos mig.
Lägger gärna beslag på dessa!

skickar Pm

Hur mycket tänkte du dig för carbon 44cm?

Söker 29" boost bakhjul med XD eller HG frihjul, alternativt microspline (köpte deore 11-51 11delat idag lite förhastat) med kassett... 😅

Är för fattig för att köpa nya grejer men vi kämpar på med att modernisera nya hojen.

Någon som kör Skåne (Lund) - Stockholm i närtid? Har span på en barncykel som skulle behöva transport :)

Någon som har kraschat sitt Easton EC 90 SL vevparti och vill bli av med axeln? Kanske pedalinfästningen gått sönder?
Min effektmätaraxel verkar ha lagt av för gott och jag tänker inte köpa en ny sådan.

LWB Super Deal - Pink Week ’24!

Superfiffiga barends med inbyggt styre:
IMG_5107.jpeg

25,4 mm klämma, stål, ganska smalt.

Ditt för en hundring till Ukraina. ✌️ 🇺🇦 ✊

Överlämnas i Jkpg-trakten alt. på Veloform i Gbg 5 okt men inte värt att skicka.

LWB Super Deal - Pink Week ’24!

Superfiffiga barends med inbyggt styre:
Visa bilaga 729334
25,4 mm klämma, stål, ganska smalt.

Ditt för en hundring till Ukraina. ✌️ 🇺🇦 ✊

Överlämnas i Jkpg-trakten alt. på Veloform i Gbg 5 okt men inte värt att skicka.
Hur pass skonsamt är det där för trasiga ryggar? Jag håller på att plockas ned en SS till tjejen; bockastyre är inte att tänka på efter hennes MC-krasch; det där däremot skulle kanske kunna vara något. 🤔

Hur pass skonsamt är det där för trasiga ryggar? Jag håller på att plockas ned en SS till tjejen; bockastyre är inte att tänka på efter hennes MC-krasch; det där däremot skulle kanske kunna vara något. 🤔
Snällare än bockastyre men i princip utan bakåtsvep, men om ”reachen” i grunden är bra på cykeln så kan det nog funka. Det är ditt om du vill!

Allt borta
Fortsätter rensningen:
Shimano 600
Reglage, fram- och bakväxel samt pedaler och en broms.
Osäker på om reglaget är komplett.

Finns på Södermalm och skickas helst inte.
Skänkes mot en donering till Suicide Zero, Rädda barnen eller Cancerfonden
IMG_20240928_144751.jpg

Senast ändrad:
Fortsätter rensningen:
Borta Sora Brifters ST3400
Borta Tiagra bakväxel rd 4500
Borta Truvativ vevlager 108/68 fyrkant
Borta Stronglight vevparti 175
Borta Adapter till ahead

Borta Sora Framväxel fd 3400

Skänkes mot en donation till Suicide Zero, Rädda barnen eller Cancerfonden

Senast ändrad:
Skickat till IM
Fortsätter rensningen igen:
Ska du bygga en SS i vinter?
Allt du behöver inklusive ett par risiga hjul, bara att komplettera med en ram så är du hemma. 😀
Har suttit på en cykel som gått som en till-jobbetcykel i alla väder så det är lite skitigt.

Vevparti 170mm
Vevlager
Bromshandtag
Bromsar
Kedja
Styre.

Skänkes mot en donation till Suicide Zero, Rädda barnen eller Cancerfonden

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp