[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

avid x0.jpg
elixir 7.jpg

Är det någon som har ett par bromsok till övers? Gärna gamla slitna men funkis (läs billiga) 4kolv och för DOT-vätska.
Endast ok sökes.

Kollar om någon har 16st DT Competition ekrar gärna svarta nya i längd 256mm.

Nummer två är om någon har ersättningsskruv till Shimano Saint m810 backväxel, den som man skruvar in i växelörat. Eller har en defekt bakväxel där skruven är hel. Bifogar bild på min växel så ser man skruv och förmodligen varför jag letar ny. Shimano hade inga kvar och har inte hittat denna skruv var jag än letat.

Så betalat för allt plus frakt. Tar också tacksamt emot tips på var jag kan få tag i en sådan skruv ifall ingen har men vet var de går att få tag i.

Mvh

Bilagor

• IMG_20241019_102817.jpg
    IMG_20241019_102817.jpg
    338 KB · Besök: 56
Är i färd med att bygga ett enklare hjulriktningsställ. Har en lång 9mm axel som jag kan använda för att rikta gammhjulen men undrar om någon sitter på adapters så att jag kan montera hjul med 12mm thru-axle.

Typ de på bilden.

Adapter 9mm qr till 12mm thruaxle.jpg

Visa bilaga 739140
Har ett cykelställ för bil utan dragkrok. Thule.
Finns i Mölnlycke utanför Göteborg.. Bytes mot spd-pedaler, 40cm compact-bock eller några finöl..
Det där hade varit något för mig. Men det bygger antagligen på att det skickas, jag vet inte hur du ställer dig till det?

Oavsett vilket bör jag kunna skaka fram ett par spd-pedaler du kan överta.

Visa bilaga 739140
Har ett cykelställ för bil utan dragkrok. Thule.
Finns i Mölnlycke utanför Göteborg.. Bytes mot spd-pedaler, 40cm compact-bock eller några finöl..
Det där hade varit något för mig. Men det bygger antagligen på att det skickas, jag vet inte hur du ställer dig till det?

Om det kan överlämnas på Veloform 30 nov så kan jag ta med det Gbg-Jkpg om det är någon hjälp?

Hej!

Tyvärr har cykelstället hittat en ny förvaltare i närområdet. Sorry..

Försöker igen:

En uppsättning 37 mm breda Continental Contact Spike med 240 dubb. Kan tas till Sthlm till veckan, men också lämpas av längs E4:an vid Uppsala eller Gävle.

Bytes mot nån kul NJS-grej eller ett par hundringar till läkare utan gränser.

En spännande "trekvartströja" i storlek S. Mitt gamla lag Celco Pinturas, varför vi fick såna här trekvartströjor vet jag inte men den var för stor för mig så aldrig använd.
Finns i Kristianstad. Skänkes.

Bilagor

• 20231103_110709.jpg
    20231103_110709.jpg
    570.3 KB · Besök: 65
  • 20231103_110609.jpg
    20231103_110609.jpg
    564.8 KB · Besök: 61
**BORTA**
Skänkes:
6 st fullkomligt värdelösa cykelhållare.
27-0501_xl_1.jpg
Avhämtning antingen intill Karl XIIs torg eller i Bajenland, kan skickas men i.s.f bara åt hel.ete!
Premium features such as:
Made in fokking C.P.R.
Constructed by a clown.
Material is all true non solid soft cheese.

Senast ändrad:
Skänkes:
Visa bilaga 739725Avhämtning antingen intill Karl XIIs torg eller i Bajenland, kan skickas men i.s.f bara åt hel.ete!
Made in fokking C.P.R.
Constructed by a clown.
Jag är sjukt svag för all sorts ost. Och har en arbetsköpare med samma hemadress som enda möjliga fraktdestinationen.

Avd: ibland är världen bra liten.

Visa bilaga 738546Visa bilaga 738547
Är det någon som har ett par bromsok till övers? Gärna gamla slitna men funkis (läs billiga) 4kolv och för DOT-vätska.
Endast ok sökes.
Har det löst sig? Tror jag har en uppsättning guide bromsar i garaget. De togs ur bruk för att något läckte minns jag det som. Kan skickas mot porto eller hämtas i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Skänkes:
Visa bilaga 739725Avhämtning antingen intill Karl XIIs torg eller i Bajenland, kan skickas men i.s.f bara åt hel.ete!
Made in fokking C.P.R.
Constructed by a clown.
kvar tar dem gärna och cyklar stockholm runbt..

Lite random, men är det någon som har ett passivt kylt (fläkt funkar med, men inget monster som drar massa effekt) pci-e grafikkort modell enkel som ni vill bli av med? Inte tänkt för spel alls så prestanda är oviktigt.

Yello! Är det någon i Göteborgsområdet som har en silvrig 20” skärm till övers? Ska sitta fram på en Omnium Mini-Max! Har säkert någon grej i en låda att byta med!

Jag köpte nyligen en beggad Garmin Edge 1000 här på K&S. Toppenaffär, men mitt styre är tydligen fel dimension för fästet. Det medföljande mellanlägget är för tjockt.
Råkar någon sitta på mellanlägg till ett Garminfäste av det lite tunnare slaget?
Eller vet vart man kan beställa sådana?

Jag köpte nyligen en beggad Garmin Edge 1000 här på K&S. Toppenaffär, men mitt styre är tydligen fel dimension för fästet. Det medföljande mellanlägget är för tjockt.
Råkar någon sitta på mellanlägg till ett Garminfäste av det lite tunnare slaget?
Eller vet vart man kan beställa sådana?
Måste det absolut vara ett mellanlägg till ett Garmin-fäste? Sådana mellanlägg i olika tjocklekar följer ju med till de flesta prylar som man ska kunna fästa kring styre eller ram, t.ex. reflexer, lampor och ringklockor. Jag skulle kolla efter någon billig dylik pryl hos närmaste LBS, Biltema e.d. Eller linda några varv med eltejp e.d. som mellanlägg. Improvisera!

Måste det absolut vara ett mellanlägg till ett Garmin-fäste? Sådana mellanlägg i olika tjocklekar följer ju med till de flesta prylar som man ska kunna fästa kring styre eller ram, t.ex. reflexer, lampor och ringklockor. Jag skulle kolla efter någon billig dylik pryl hos närmaste LBS, Biltema e.d. Eller linda några varv med eltejp e.d. som mellanlägg. Improvisera!
Apselut skulle det kunna gå! Det är plan B om jag inte får tag i orginalvarianten.
Orginalet har praktiska urfasningar som passar i fästet och därmed sitter väldigt bra.

Stabil pakethållare som satt på en Crescent förut. Byter gärna mot en annan pakethållare p.g.a att ny inte har fäste på för pakethållare på baktriangeln

Finns i sthlm

Bilagor

• IMG_20241201_190129156.jpg
    IMG_20241201_190129156.jpg
    710.6 KB · Besök: 49
Vintern är här och jag har ännu inte lyckats få fart på mitt retrovinterpendlarprojekt. Sent omsider insåg jag att högra delen av vevpartiet är helt skevt/böjt. Såååå, om någon i Stockholm har ett höger-vevparti för dubbla klingor liggandes i lådorna så tar jag tacksamt emot. Bör vara vevlängd 170 mm, fem armar, BCD 130 och fyrkantsfäste. Inte supernoga med modell/fabrikat men det tidigare var SR prodcerad kring 1990. Påminner om det här, fast fulare. Så gärna något liknande :)

Vänstervev, klingor och bultar kan jag behålla och är därför inte nödvändiga.

Exempel på sådant som kan bytas eller skänkas till bättre behövande:
1) 200 st 16 mm ekernipplar, DT Swiss (felköp)
2) 2 st oanvända däck 25-622 samt 1 st oanvänt 28-622 (tror alla är Schwalbe)
3) 2 st vevarmsavdragare, en av dem med handtag av fabrikat Cyclus tools
+ diverse annat skrot av olika slag

Vintern är här och jag har ännu inte lyckats få fart på mitt retrovinterpendlarprojekt. Sent omsider insåg jag att högra delen av vevpartiet är helt skevt/böjt. Såååå, om någon i Stockholm har ett höger-vevparti för dubbla klingor liggandes i lådorna så tar jag tacksamt emot. Bör vara vevlängd 170 mm, fem armar, BCD 130 och fyrkantsfäste. Inte supernoga med modell/fabrikat men det tidigare var SR prodcerad kring 1990. Påminner om det här, fast fulare. Så gärna något liknande :)

Vänstervev, klingor och bultar kan jag behålla och är därför inte nödvändiga.

Exempel på sådant som kan bytas eller skänkas till bättre behövande:
1) 200 st 16 mm ekernipplar, DT Swiss (felköp)
2) 2 st oanvända däck 25-622 samt 1 st oanvänt 28-622 (tror alla är Schwalbe)
3) 2 st vevarmsavdragare, en av dem med handtag av fabrikat Cyclus tools
+ diverse annat skrot av olika slag
Hmm, undrar om inte jag har en högervev som kanske skulle kunna nyttjas av dig. Den kan ha gått iväg redan men jag skall slänga ett öga.

nån som har en garmin 920xt liggandes?
och en samsung s7? (också en cykelpryl i mitt liv)
all min elektronik pajade samtidigt.

jag har ett par silvriga pd-m520 i bruksskick, ett helt okej bontrager xr2 3.0*29, en ny oilslick 38t kina-nw-klinga 104bcd, beggat dub pf92-lager, nytt skruvat kina-bsa-dub-lager, en exage trail-grupp från 80-talet, en del beggade smala 622-fälgar och säkert andra grejer att byta med.

Hej, jag har en Nishiki BMX utan vevparti/vevlager och en Carrera Vulcan ram att skänka. Ramen är 26 tum (large), skulle ha blivit en gravel men finns inte tid. Hämtas i centrala Stockholm.

Bilagor

• 20241201_174922.jpg
    20241201_174922.jpg
    833.6 KB · Besök: 78
  • 20241201_202209.jpg
    20241201_202209.jpg
    360.6 KB · Besök: 67
Tillbaka
Topp