[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tjena!

Skulle behöva två st (H+V) bromsreglagen för rakt styre. Det behöver vara short pull eftersom de skall matchas med LVG-bromsar.

Sen behöver jag ett 8-delat Shimano-reglage för rakt styre. Skall matcha en Sora-bakväxel men om jag inte missminner mig så är det samma kabeldrag på både MTB och LVG vid den tiden så andra förslag går också bra.

Hör av er om ni har nåt!

Stalle

Hej håller på med ett Zwiftprojekt och undrar om någon som har en liten klinga till FSA vevparti 5bult bcd110 gärna bultar också.
Skicket behöver inte vara super men ska gå att köra på.

Hej! Jag söker ett ramväxelreglage i stil med första bilden. Allt som fungerar bra intresserar. Söker också växelvajerguide för sadelröret och vajerstop till kedjestaget enligt de två sista bilderna. Finns de i Uppsala är jag extra intresserad!

Screenshot 2024-12-04 211021.pngScreenshot 2024-12-04 212401.pngScreenshot 2024-12-04 212256.png

Det verkar som jag redan hittat nya hem till den. Jag har en låda kvar att kika i, lite osäker på när det blir men ligger den där hojtar jag till.
Jag fattar! Stort tack för att du letade. Och skulle du råka hitta den längre fram så får du gärna höra av dig.(y)

Är det någon som har shimano bromsok (mtb) som läcker olja? Hör av dig i så fall så tar jag gärna över dem på ett eller annat sätt. Jag har några ok här hemma som behöver lite reservdelar så jag letar donatorer.

Är det någon som har shimano bromsok (mtb) som läcker olja? Hör av dig i så fall så tar jag gärna över dem på ett eller annat sätt. Jag har några ok här hemma som behöver lite reservdelar så jag letar donatorer.
Kan hända att jag har ett ok och någon mer del liggandes. Kan kolla om en stund...

Senast ändrad:
Kanske lite för specifikt för den här tråden, men jag söker följande fälg, ny eller i gott bruksskick:

Newmen Evolution SL A.30 29" 32h (viktigt att det är just 32-hålsvarianten)

Helst i Göteborgstrakten, eller om någon hittar den i annan webbshop (inom EU) än den här:
(Som är svindyr och bara skickar inom Danmark, har gått igenom bokstavligen alla google-resultat och hittar den inte i lager någonstans.)

Hej!

Söker delar till bakväxel från Shimano av enklare/äldre modell och kan mötas upp i Stockholm för avhämtning.

Jag har en äldre Shimano-bakväxel där "örat" till b-skurven gått av, se bild.
1733662138954.png

Söker därför antingen bara plattan/brickan inklusive b-skruv, alternativt hel bakväxel av äldre modell.
Det här är den äldre konstruktionen där bakväxeln är skruvad direkt i växelörat (hängaren) mha bulten (nr 1 på ritningen).

Hittade ett schysst Truvativparti i en låda. 170 mm vevarmar.

Skänker till någon annan.

NU GÅNGNA.
IMG_6867.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
IMG_5250.jpeg

2 stycken Stolmen-stolpar. Bygg lite cykelförvaring, inspo finns i cykel i lägenhetstråden Finns fyra krokar och 4 fästen. Kan slänga med en skohylla också.
Finns i Axelsberg. Skickas inte 😀.
Bytes mot någon god öl.

Hej hej,

Kollar här innan jag drar till Biltema och köper.
Söker ett par 35-47(622) däck (slitna funkar också).
Jag finns i Göteborg.

Senast ändrad:
Någon som har ett shimano bromsok som passar sm-bh90 slangen? Ena kolven på mitt br m7100 ok sprack idag 😳

Bilagor

• IMG_8184.jpeg
    IMG_8184.jpeg
    819.2 KB · Besök: 44
  • IMG_8182.jpeg
    IMG_8182.jpeg
    750.8 KB · Besök: 50
Söker ett navväxlat bakhjul. Gärna treväxlat utan bromsarm för fälgbroms. 135 eller lång axel. Komplett utan reglage. Ok skick. Happy sluta eller dylikt finnes.

Hoppas detta är OK och faller under definitionen av "cykelprylar", om inte så tas inlägget självfallet bort.

Rabattkod OneUp Components, bytes gärna mot något annat kul utan direkt krav på värde etc.

20% off entire order
No minimum purchase requirement
All customers
Limit of 1 use, one per customer
Can’t combine with other discounts
Active from Feb 26 to Dec 31

Behöver luftas kanske nya slangar. Allt är oklart.
Ute efter en vbroms. En bromsadapter fram 160mm. Ett treväxlat bakhjul som går att köra på 135 bak. Alt en glögg. Hämta eller du betalar frakt. Hörs på pm.

Bilagor

• 20241219_141532.jpg
    20241219_141532.jpg
    1,000.9 KB · Besök: 61
  • 20241219_141552.jpg
    20241219_141552.jpg
    871.6 KB · Besök: 73
  • 20241219_141550.jpg
    20241219_141550.jpg
    633.1 KB · Besök: 59
Senast ändrad:
Jag läste lite för snabbt och råkade köpa däck i fel storlek så om någon behöver ett par vinterdäck i storleken 40-584 så finns det att hämta i Farsta. De är begagnade men jag tycker de ser ut att vara i ok skick. Nokian Hakkapelitta A10.

Okej happyiter, innan ni börjar gorma om att ”det ska vara cykelprylar i tråden” vill jag upplysa om att slika verktyg tjänat mig väl när jag sågat sönder och misshandlat ramar, gafflar och styren med mera.

Blad till Fein (eller kopior/multimaskiner) med Starlock-fäste.

Kostar porto och ett tack, om ni känner er riktigt givmilda.
IMG_7010.jpeg

Okej happyiter, innan ni börjar gorma om att ”det ska vara cykelprylar i tråden” vill jag upplysa om att slika verktyg tjänat mig väl när jag sågat sönder och misshandlat ramar, gafflar och styren med mera.

Visa bilaga 743843

Tjena!

*Host* https://happyride.se/forum/threads/ot-stora-skankes-traden.979717/

Visa bilaga 743843
Innan nån kommer med antydningar om annan tråd passar jag på att anmäla mig som avnämare.
Använder min Fein lite för ofta…
( hur kan man ha för många Feinblad?)

//

Tillbaka
Topp