[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hej!

Råkar någon ha en svart klämma för framväxel liggande i någon låda. 34,9 mm?

Sedvanlig betalning etc etc.

Edit: Löst.

Senast redigerad av en moderator:
Jag söker klämma för ovala sadel rails likt bilden. Någon som har i gömmorna?
Bike-Seatpost-Clamp-For-Carbon-Saddle-Rails-7X9-7X7Mm-Bicycle-Oval-Round-Clip-7x9mm_cedc0350-...jpeg

Baknav skivbroms qr135 32hål kassett, någon som har ett över? Kan byta med massa framväxlar från diverse äldre mountainbikes och liknande äldre billigare mountainbikeprylar, eller nåt annat.

Det råkar inte vara någon som sitter på en navdynamo för skivbroms (företrädelsevis sexbult) och qr? Har någon ide om att bygga framhjul till lastcykel....
Bytesvaluta i valfri form finnes.

Dubbdäck för 26-tums köpes! Schwalbe ice spiker/marathon? Tack!
Jag har ett fint par Suomi WXC300 26x2,2 som bara ligger och skräpar om du kan tänka dig att gå utanför Schwalbe-boxen. Köpta på happy för ett par år sen men jag har aldrig monterat dem så de är dina för samma peng som jag la då, dvs 350 kr.

Jag har ett fint par Suomi WXC300 26x2,2 som bara ligger och skräpar om du kan tänka dig att gå utanför Schwalbe-boxen. Köpta på happy för ett par år sen men jag har aldrig monterat dem så de är dina för samma peng som jag la då, dvs 350 kr.

Ckarls emoji såg visserligen förtjust ut men om de inte faller honom i smaken så är jag spekulant.

Är detta av intresse för någon?

Skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20250119_194811165.webp
    PXL_20250119_194811165.webp
    197.9 KB · Besök: 71
  • PXL_20250119_194818001.webp
    PXL_20250119_194818001.webp
    159.2 KB · Besök: 67
  • PXL_20250119_194804279.webp
    PXL_20250119_194804279.webp
    185.9 KB · Besök: 66
  • PXL_20250119_193556849.webp
    PXL_20250119_193556849.webp
    1.1 MB · Besök: 73
Söker styre 25,4 mm, high rise/komfort, minst 58 cm brett, i aluminium. Det är bara en fördel om det är väl begagnat och i risigt skick (men strukturellt helt).
Kan erbjuda byte mot något eller betalning. Fördel om det finns i Göteborg för att slippa inblandning av Postnord.

Tack vare @darkforce mycket generösa och hjälpsamma bidrag till mitt Nishiki-renoverande (monterade växelörat igår; passade som handen i handsken) sitter jag nu med ett växelöra mer än jag har användning för.

Enligt Cykelkraft passar det till Nishiki Allroad - tro dem inte! Själv har jag ingen aning om var det kan passa, utöver då att det inte passar ☝️. Det är märkt "Unicykel, FR-M".

Up for grab. @darkforce får rimligtvis sitta på första tjing om det skulle vara aktuellt.

Bilagor

• PXL_20250107_065630473.webp
    PXL_20250107_065630473.webp
    665.1 KB · Besök: 42
Jag är intresserad. Hoppas på bygge under våren, ifall grejerna inte kommer till användning skänker jag dem igen...
Jag skall förtydliga att det endast rör sig om en broms, och att den saknar ena delen av fästanordningen (vid styret).

Om du fortsatt är intresserad är grejerna dina. Skicka ett PM så löser vi det.

Halloj, jag söker shims till styre för att kunna klämma ett 22.2 mm BMX styre i 31.8 mm stam, skicka gärna ett pm om ni har något! Stort tack!

Glömde cykelskorna hemma när jag drog till Sthlm för en veckas jobb. Någon som har ett par vinterskor i strl 43 med SPD-klossar till övers?

Helst i Norrort. Finns Swish att bytas med.

Glömde cykelskorna hemma när jag drog till Sthlm för en veckas jobb. Någon som har ett par vinterskor i strl 43 med SPD-klossar till övers?

Helst i Norrort. Finns Swish att bytas med.

Är det 43 vanliga skostorlek eller cykelskostorlek?

Jag har ett par gamla Specialized Defroster i 44 kvar som du kan få.

Är det någon som kan ha förbarmande med en stackare som saknar en bromsjusteringsskruv, och leta i sina gömmor efter en sådan? Min har spruckit. *snyft*

(Bara skruven behövs.)
IMG_7359.webp

Baknav skivbroms qr135 32hål kassett, någon som har ett över? Kan byta med massa framväxlar från diverse äldre mountainbikes och liknande äldre billigare mountainbikeprylar, eller nåt annat.
Är det här fortfarande intressant? Jag byggde just om från qr135, jag kan mycket väl ha ett enklare men fräscht nav liggande. Då i Linköping, iofs...

Jag har fler komponenter än vad jag har ramar just nu och skulle vilja bygga ihop en schysst brukscykel. Är det nån som har en 26” mtb-ram av vettig kvalitet från 90 eller 00-talet? Storlek small eller medium. Behöver egentligen inget mer än en ram med framgaffel och det gör inte så mycket om allt är fastrostat och jävligt. Får gärna finnas antingen runt Linköping eller i Västmanland. Kan byta mot delar eller ge nån hundralapp.

Långskott! Är det någon som har 6-arms distansen till en CS-M7000 kassett ligger? SLX 11v varianten på kassett då asså... Min verkar har försvunnit spårlöst upptäckte jag i förrgår! :unsure:

Alternativt en helt annan kassett med HG infästning kan ju funka! Hade gärna sett en SRAM kassett till min NX grupp, då jag i dagsläget som sagt har en Shimano kassett. :rolleyes:

Har hittat några på marketplace och så, men inget svar alls på någon av dom på 2 dagar. :sleep:

Jag skall förtydliga att det endast rör sig om en broms, och att den saknar ena delen av fästanordningen (vid styret).

Om du fortsatt är intresserad är grejerna dina. Skicka ett PM så löser vi det.
Ursäkta långsamt svar. Jag tror att jag hoppar, eftersom jag inte riktigt vet vad jag behöver för dela än.

Jag har fler komponenter än vad jag har ramar just nu och skulle vilja bygga ihop en schysst brukscykel. Är det nån som har en 26” mtb-ram av vettig kvalitet från 90 eller 00-talet? Storlek small eller medium. Behöver egentligen inget mer än en ram med framgaffel och det gör inte så mycket om allt är fastrostat och jävligt. Får gärna finnas antingen runt Linköping eller i Västmanland. Kan byta mot delar eller ge nån hundralapp.
Du har PM. Så får vi se.

Senast ändrad:
Tryckmätare BORTSKÄNKT! visar lågt mot mina 2 golvpumpar så ska prova annan.
Hämtas eller skickas mot porto om jag ändå ska till ombudet.

20250122_163308.webp

Senast ändrad:
Behöver byta ut den sneda vinda bakväxeln på trainercykeln.
Någon som har en 105 eller ultegra 10-delad bakväxel i ok skick liggandes och skräpandes i någon bra att ha låda?

26 tums gängad framgaffel. Finns i Gröndal. Från en Crescent action.

Bilagor

• 20250125_150846.webp
    20250125_150846.webp
    575.3 KB · Besök: 62
Byter ett par insert, 29".

En har varit monterad samt glömdes av på balkongen någon natt i tråkigt väder. Bara att spola och dra av med borste. Den andra oanvänd men varit lite klämd under ett däck i förrådet.

Finns i Hovås, kan ev möta upp runt Sisjöns handelsområde vissa dagar/tider.

Söker:
- Ett par plastplattisar som Crankbrothers Stamp 1 gen2, OneUp, Deity, Bontrager Line Elite eller liknande vettiga.
- Något fint till cockpiten eller cykeln i oil slick.
- Sitter du inte på det så kan jag även tänka mig en klase fina bananer och någon alkolfri bärs, för att ha något både före och efter cyklingen.

Bilagor

• _DSF8348.webp
    _DSF8348.webp
    480.3 KB · Besök: 34
det kom ut en gt för 200 kr i linköping idag https://www.blocket.se/annons/ostergotland/gt_mountainbike/1209299107

Tillbaka
Topp