[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag har fler komponenter än vad jag har ramar just nu och skulle vilja bygga ihop en schysst brukscykel. Är det nån som har en 26” mtb-ram av vettig kvalitet från 90 eller 00-talet? Storlek small eller medium. Behöver egentligen inget mer än en ram med framgaffel och det gör inte så mycket om allt är fastrostat och jävligt. Får gärna finnas antingen runt Linköping eller i Västmanland. Kan byta mot delar eller ge nån hundralapp.

Tjena!

Har en lila Miyata Pathfinder som jag skulle gissa är small, eller en orange Specialized Stumpjumper från typ -97 eller -98 i medium. Byter gärna mot delar, har lite olika projekt jag behöver saker till.
Dock 23 mil söder om Linkeboda, jag ska tyvärr inte norrut förens i slutet av april som det ser ut nu.

Edit: funnet

Söker ett vevparti.

En vän har kört slut på mittenkransen på sitt vevparti. Tyvärr går ju inte klingorna att byta var för sig, så han behöver nog ett helt vevpari så jag åtog mig att införskaffa det. Tänkte fråga här om någon har något att sälja innan jag beställer något nytt elände.

Fyrkantsvevar
MTB-standard med kedjelinje runt 48 mm.
Klingorna som sitter på är nog 52-42-32. Så något i närheten av det vore bra.
8-delat, men något annat funkar säkert bra nog.
Ett vevparti där klingorna går att byta individuellt, vore naturligtvis förträffligt, men är inget krav.

Bilagor

• Untitled.webp
    Untitled.webp
    158.6 KB · Besök: 43
Senast ändrad:
Jag har fler komponenter än vad jag har ramar just nu och skulle vilja bygga ihop en schysst brukscykel. Är det nån som har en 26” mtb-ram av vettig kvalitet från 90 eller 00-talet? Storlek small eller medium. Behöver egentligen inget mer än en ram med framgaffel och det gör inte så mycket om allt är fastrostat och jävligt. Får gärna finnas antingen runt Linköping eller i Västmanland. Kan byta mot delar eller ge nån hundralapp.
Jag kommer att köra Jkpg-Lkpg någon gång i veckan de närmaste månaderna. Säg till om du hittar något objekt och vill ha skjutshjälp.

Edit: Jag har även kvar min 58 cm TripleCross-ram utan gaffel och med klämda kedjestag. Inget för pallplaceringar, men den är din för en sång och en dans.

Senast ändrad:
Jag söker en MTB-ram eller sliten komplett cykel till sambon. En sån här enkel storköpsvariant med QR och 29" blir utmärkt. Storlek medium, reach 410ish. Skick oviktigt, alla komponenter byts ut.
Jag har en fin silvrig large ram att byta med.

Söker ett vevparti.

En vän har kört slut på mittenkransen på sitt vevparti. Tyvärr går ju inte klingorna att byta var för sig, så han behöver nog ett helt vevpari så jag åtog mig att införskaffa det. Tänkte fråga här om någon har något att sälja innan jag beställer något nytt elände.

Fyrkantsvevar
MTB-standard med kedjelinje runt 48 mm.
Klingorna som sitter på är nog 52-42-32. Så något i närheten av det vore bra.
8-delat, men något annat funkar säkert bra nog.
Ett vevparti där klingorna går att byta individuellt, vore naturligtvis förträffligt, men är inget krav.
Jag var själv på jakt efter liknande. Behövde bara något enkelt till en simpel cykel. Letade efter begagnat men landade i denna istället: https://www.bike-discount.de/de/shimano-tourney-fc-ty301-3x6/7/8-fach-vierkant-kurbel-48/38/28-1

@IVI Jag har en PathRunner-ram + gaffel i din storlek. Fint skick. Jag kan skicka upp den till dig. PM:a om intressant.

Tjena, har ett par hjul ifrån en aethos expert från 2021 som jag skulle vilja bli av med, vet inte om det finns några pengar i dom men 1000kr eller bytes mot ett par däck, 32mm breda, helst tanned walls.

Finns i göteborg, skickas inte

Tjena!

Har en lila Miyata Pathfinder som jag skulle gissa är small, eller en orange Specialized Stumpjumper från typ -97 eller -98 i medium. Byter gärna mot delar, har lite olika projekt jag behöver saker till.
Dock 23 mil söder om Linkeboda, jag ska tyvärr inte norrut förens i slutet av april som det ser ut nu.
Tack för erbjudandet! Cyklar kan man aldrig ha för många av, så jag kan säkert vara intresserad av något kul i slutet av april med.

Jag kommer att köra Jkpg-Lkpg någon gång i veckan de närmaste månaderna. Säg till om du hittar något objekt och vill ha skjutshjälp.

Edit: Jag har även kvar min 58 cm TripleCross-ram utan gaffel och med klämda kedjestag. Inget för pallplaceringar, men den är din för en sång och en dans.
Otroligt snällt! Jag håller det i åtanke om jag hittar något objekt i dom trakterna. TripleCross är en riktig villhövercykel, men 58cm ram blir för stort för min inte alltför resliga kroppsbyggnad

Ohoj! Söker efter ett bockstyre med kort reach, alltså, väldigt kort reach, max 70mm, 38-40cm brett helst mindre, och en styrstam på ca 70mm. Kan byta mot ett Ritchey WCS Logic 2 i 42cm, pengar, eller en överraskning ur någon påse eller kartong med gamla saker.

Jag letar efter 26"-hjul (559) för fälgbroms med qr, quill-stam och rakt styre för att börja bygga på en valley runner.

Finns det i närheten av Kungsbacka/Göteborg är det ett plus, annars står jag för frakt. Finns lite saker i mina bra-att-ha-lådor att byta med, alternativt pengar eller sedvanlig happy-valuta.

Jag letar efter 26"-hjul (559) för fälgbroms med qr, quill-stam och rakt styre för att börja bygga på en valley runner.

Finns det i närheten av Kungsbacka/Göteborg är det ett plus, annars står jag för frakt. Finns lite saker i mina bra-att-ha-lådor att byta med, alternativt pengar eller sedvanlig happy-valuta.
Quill-stam och möjligen styre kan jag nog skaka fram. Du kan väl hojta till så småningom om det inte dyker upp något lokalt så kikar jag.

Jag har ett (inte i superskick men) rakt Profile kolfiberstyre. Kan möjligvis skrämma bort tjuvar (pga skrap i klarlacken), men var lätt på sin tid och är gratis.

Jag har hjul. HG-body men funkar nog inte med mer än 7 växlar har jag för mig.

Jag söker ett övre ben från en MTB gaffel med 32 mm diameter för ett projekt.
Det spelar ingen roll om det handlar om en hel, delvis trasig, rostig, böjd eller ofullständig gaffel, eller endast CSU, eller till och med bara ett rör som blev kvar. Så länge det har rätt diameter då vill jag ha det.

EDIT: runt eller i närheten av Stockholm.

1738169165076.webp

Senast ändrad:

Jag har en quillstam som sitter på ett bockstyre, och ett rakt styre, finns det en chans att de kan passa ihop är de dina. Ska se om jag kommer ihåg att kolla bara. Finns i Gbg antingen österut eller Stenpiren i så fall.

Quill-stam och möjligen styre kan jag nog skaka fram. Du kan väl hojta till så småningom om det inte dyker upp något lokalt så kikar jag.
Jag har ett (inte i superskick men) rakt Profile kolfiberstyre. Kan möjligvis skrämma bort tjuvar (pga skrap i klarlacken), men var lätt på sin tid och är gratis.
Tack så mycket!
Det ser ut att ha löst sig lokalt, men annars hör jag av mig!

Jag har en quillstam som sitter på ett bockstyre, och ett rakt styre, finns det en chans att de kan passa ihop är de dina. Ska se om jag kommer ihåg att kolla bara. Finns i Gbg antingen österut eller Stenpiren i så fall.
Tack! Verkar ha löst sig med styre och stam, men annars hör jag av mig!

i brist på annan plats att leta efter svar. min far har en gammal spezialized sirrus. den går på v brakes men dessa är rätt mögiga. i en annan påse har jag några fina race bromsar. problemet är att cykeln saknar fäste för den typen av bromsar bak. tror det var brak. men kanske även fram. finns det någon lösning för att göra eller köpa en adapter som tillåter att man monterar den typen av broms istället?

i brist på annan plats att leta efter svar. min far har en gammal spezialized sirrus. den går på v brakes men dessa är rätt mögiga. i en annan påse har jag några fina race bromsar. problemet är att cykeln saknar fäste för den typen av bromsar bak. tror det var brak. men kanske även fram. finns det någon lösning för att göra eller köpa en adapter som tillåter att man monterar den typen av broms istället?
Bromsar till racer brukar ju fästas ovanför i ramen, medan v-bromsar fästes på "sidan". Tror inte det går att göra en adapter om man inte vill borra i ramen eller bygga något special som svetsas fast. Brukar vara annan pull ratio också så handtagen måste troligen också bytas.

V-bromsar är väl annars rätt bra, nya eller bättre belägg och ny vajer så borde de fungera bra sedan..

Jag söker ett övre ben från en MTB gaffel med 32 mm diameter för ett projekt.
Det spelar ingen roll om det handlar om en hel, delvis trasig, rostig, böjd eller ofullständig gaffel, eller endast CSU, eller till och med bara ett rör som blev kvar. Så länge det har rätt diameter då vill jag ha det.

EDIT: runt eller i närheten av Stockholm.

Visa bilaga 749959

Har nog en rockshox judy du kan få men osäker på om den är 32 mm i diameter.

Tjena!

Problem 1 är att bromsarna inte fungerar bak och antagligen inte fram heller.
Problem 2 är att du behöver nya bromshandtag om du ska byta till canti.

Försök få tag på ett par fina V-Bromsar istället. Tror jag har ett par hyfsade liggandes, men just nu håller jag på och renoverar förrådet så vet inte riktigt var dom ligger.
Bättre bromsar med bra belägg och byt ut wire och hölje så kan du få till riktigt bra bromsverkan.

Har lyckats tappa 1 sådan här mutter inkl. skruv till min bakre skärm (SKS Bluemels). Min kanonlösning med buntband fungerar inte som önskat.

Nån som har en liggande?
Känns ovärt att köpa ett helt nytt kit plus frakt från tysken.
1738236106637.webp

Har lyckats tappa 1 sådan här mutter inkl. skruv till min bakre skärm (SKS Bluemels). Min kanonlösning med buntband fungerar inte som önskat.

Nån som har en liggande?
Visa bilaga 750047
Ser ut att vara likadana som Biltema har. Vad kostar deras set? 99:-?

Nån som har en liggande?
Visa bilaga 750047

P_20250130_125319.webp

Orginales från mitt SKS Bluemels kitt men de saknar den där kanten som du har i bilden, kanske duger ändå?
Ett frimärke kostar 22 pickadolas, slanga över adress på PM så löser vi frimärkeskostnad mot en swish!

Ser ut att vara likadana som Biltema har. Vad kostar deras set? 99:-?
Det visste jag inte att de hade, tack för tipset men nappar på DavidtheDoom's erbjudande.

Orginales från mitt SKS Bluemels kitt men de saknar den där kanten som du har i bilden, kanske duger ändå?
Ett frimärke kostar 22 pickadolas, slanga över adress på PM så löser vi frimärkeskostnad mot en swish!
Underbart, skickar pm på en gång! Tackar!

Hej!

Söker efter fäste till en cykelvagn modell Sunbee. Bör vara nåt liknande enligt nedan bild som jag ska ha. är det någon som sitter på en extra som kan levereras i Linköping eller mot porto från någon annanstans?

Finns det fäste som man klämmer runt staget istället så är det nog av mer intresse.

Var och hämtade en sliten cykelvagn (att frakta barn i) som planen är att göra om till en cykelkärra för att kunna köra trädgårdsavfall till tippen, storhandla, mm mm.

Vagnen är i hyfsat bra skick men kapellet är upptorkat och sprucket. Tyvärr saknades den del som man sätter fast i cykeln.

Nybörjarfråga kring cykelvagn som bonus med: Kan jag fästa kopplingsanordningen med befintlig quick release axel eller är det tänkt att sitta med genomgående bult och mutter som det är på mer standardcyklar?

1738313815269.webp

Senast ändrad:
Hej!

Söker efter fäste till en cykelvagn modell Sunbee. Bör vara nåt liknande enligt nedan bild som jag ska ha. är det någon som sitter på en extra som kan levereras i Linköping eller mot porto från någon annanstans?

Finns det fäste som man klämmer runt staget istället så är det nog av mer intresse.

Var och hämtade en sliten cykelvagn (att frakta barn i) som planen är att göra om till en cykelkärra för att kunna köra trädgårdsavfall till tippen, storhandla, mm mm.

Vagnen är i hyfsat bra skick men kapellet är upptorkat och sprucket. Tyvärr saknades den del som man sätter fast i cykeln.

Nybörjarfråga kring cykelvagn som bonus med: Kan jag fästa kopplingsanordningen med befintlig quick release axel eller är det tänkt att sitta med genomgående bult och mutter som det är på mer standardcyklar?

Visa bilaga 750206
Behovet löst!

Sadelskinn utav olika slag sökes till olika projekt främst Tan/Natur färg ev spotted kan vara intressant .

Visst jag kan säkert köpa nå skinnjacka å demolera men he känns så taskigt .

OMonterad dropper 31.6 150&170 mm KÖPES .
Behövs inget tävlings he ska fungera .

Har endel syncro delar ifrån min Scott as som säljes/bytes

Styre syncro orginal 680mm ca32 mm bredd smala handtag å givetvis nött

sadelstolpe syncro 315mm x ca 31-32mm likaså där nött å använt

Styrstag/stolpe syncro 60mm staglängd totalt ca 10-11cm 31.8mm

Å säkert nå andra delar he blir som över ifrån uppgraderingarna .

Halloj!

Jag söker ett par (enklare) 20-tums fälgar, eller kanske ett par hjul till en gammal Chariot. Betalar gärna vad de är värda.

Några ligister snodde vår cykelvagn från förskolan och åkte nedför nån stig med. Nu är hjulen så buckliga så jag inte kan få dem raka igen :-(

Halloj!

Jag söker ett par (enklare) 20-tums fälgar, eller kanske ett par hjul till en gammal Chariot. Betalar gärna vad de är värda.

Några ligister snodde vår cykelvagn från förskolan och åkte nedför nån stig med. Nu är hjulen så buckliga så jag inte kan få dem raka igen :-(
giphy.gif

Sno grejer från barn!

Senast ändrad:
Halloj!

Undrar om jag inte har åtminstone ett. Eller ett plus nav kanske. 🤔

Det ligger i så fall på vinden. Det tar nog några dagar innan jag hinner rota där.

Finnes: helt nytt XT M8100 12s växel reglage med "vanligt klämmfäste", avplockat från ny cykel.

Sökes: XT M8100 12s I-Spec eller XTR M9100 I-Spec reglage.
Stänkskärm bak för FS MTB.

Halloj!

Har det löst sig?

Annars har jag ett par (jättetråkiga) hjul från en Biltema cykelkärra. Finns i Jkpg och kan tas med till Linköping på onsdag. Annars är de dina mot porto och valfritt symboliskt bidrag till Power Up Ukraine.

Tillbaka
Topp