[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Två MTB-däck och ett för grus bortskänkes. Grusdäcket för Tubeless och är nästan oanvänt och ganska nyss inköpt, monterat tubeless en gång. MTB-däcken också nästan oanvända men gamla så det finns någon spricka såg jag.
Hjulet med skiva är inte skevt men glappar i lagret. Går kanske att justera? För qr. Fult men funktionellt. Skänkes. Endast smidig upphämtning i Åkersberga. Vill man ge något drickbart i utbyte så får man det.
Allt eller inget!

Bilagor

• IMG_5746.webp
    IMG_5746.webp
    391.3 KB · Besök: 85
  • IMG_5745.webp
    IMG_5745.webp
    358.3 KB · Besök: 66
  • IMG_5744.webp
    IMG_5744.webp
    569.5 KB · Besök: 65
  • IMG_5742.webp
    IMG_5742.webp
    795.6 KB · Besök: 72
  • IMG_5743.webp
    IMG_5743.webp
    568.4 KB · Besök: 79
Senast ändrad:
Två MTB-däck och ett för grus bortskänkes. Grusdäcket för Tubeless och är nästan oanvänt och ganska nyss inköpt, monterat tubeless en gång. MTB-däcken också nästan oanvända men gamla så det finns någon spricka såg jag.
Hjulet med skiva är inte skevt men glappar i lagret. Går kanske att justera? För qr. Fult men funktionellt. Skänkes. Endast smidig upphämtning i Åkersberga. Vill man ge något drickbart i utbyte så får man det.
Allt eller inget!
Du har PM.

Senast ändrad:
Söker en styrstam för racer100mm+-10mm
För 1 1/4 gaffelrör, 31,8mm styre

Hojta gärna till om du har nån.

Tänkte bygga en cykel till tjejen. Hon gillar att ha kjol på sig så är därför ute efter en step through/damcykel. Nån som har en till övers? Bara ram eller hel cykel. Hon är väl 173cm, så någonting som passar det och helst inte röd..

Gärna mellan Göteborg och Stockholm nånstans

Bilagor

• PXL_20210128_183352298.webp
    PXL_20210128_183352298.webp
    1 MB · Besök: 61
Någon med en Shimano vevarmsbult (pre load bolt) till övers? Min ligger i någonstans i skogen. Visa bilaga 761370
Klarade du splinsen verkligen? Det är ju inte preloadskruven som orsakat att det lossar utan de två andra man drar åt veven med, och on det glappar en stund är det risk att splinsen ryker.

Kan ha råkat snabbmontera ett vevparti en gång utan att dra åt skruvarna, och sen blivit rejält förvånad när båda vevarna pekade åt samma håll vid första bästa bunnyhop.😛

Tänkte bygga en cykel till tjejen. Hon gillar att ha kjol på sig så är därför ute efter en step through/damcykel. Nån som har en till övers? Bara ram eller hel cykel. Hon är väl 173cm, så någonting som passar det och helst inte röd..

Jag har en äldre damram med fransk standard (om jag minns rätt) som jag gärna ser kommer till användning. Hojta till om det är aktuellt så ordnar jag bilder och mått. Transport till Sthlm kan ordnas.

Klarade du splinsen verkligen? Det är ju inte preloadskruven som orsakat att det lossar utan de två andra man drar åt veven med, och on det glappar en stund är det risk att splinsen ryker.

Kan ha råkat snabbmontera ett vevparti en gång utan att dra åt skruvarna, och sen blivit rejält förvånad när båda vevarna pekade åt samma håll vid första bästa bunnyhop.😛

Nä precis. Hade tydligen inte dragit pinch bultarna till rätt moment. Splisen är lite stukade, jag fick på banka på ganska ordentligt med en björk så att jag kunde cykla hem. Tror jag kan montera korrekt och cykla vidare ett tag till. Villhöver egentligen kortare vevar så det kanske var ett tecken.

Preloada med en tving var ju smart. Då behövs ingen fjantig plastskruv.

Har en gammal Crescent 26" "över", finns i Sthlm. Kanske i minsta laget?

Crescent 26-2.webp

Skruvade av mina bromsar och efteråt verkar jag städat bort lite delar...
Nån som har reservdelar ( vet inte vad dom heter, men dom små prylarna bredvid bromsen på bilden) till följande bromsar?:
Shimano br-m452 (U-broms eller vad dom heter)
Shimano br-m502 (Canti)

Om någon har en sån U-broms till övers kan en hel också vara av intresse!

Bilagor

• Screenshot_20250407-092737~2.webp
    Screenshot_20250407-092737~2.webp
    36.1 KB · Besök: 43
  • s-l1200.webp
    s-l1200.webp
    7.1 KB · Besök: 37
dvo.webp

Nån som vill ha den här? Satt på en ram jag köpte, ser sliten ut och jag har inte en susning om den går att fixa i ordning och använda...
Annars går den till återvinningen.

Skruvade av mina bromsar och efteråt verkar jag städat bort lite delar...
Nån som har reservdelar ( vet inte vad dom heter, men dom små prylarna bredvid bromsen på bilden) till följande bromsar?:
Shimano br-m452 (U-broms eller vad dom heter)
Shimano br-m502 (Canti)

Om någon har en sån U-broms till övers kan en hel också vara av intresse!
Vilka delar till cantin är det som saknas? Kan nog ha liggande

På jakt efter ett par bredare däck till min frus pendelcykel (Nishiki Pro SLD). Önskad bredd 35-40 mm, diameter 28"/622 mm. Någon som har något i gömmorna? Gbg/Hisingen.

Saker att byta med finns i bra-att-ha-lådorna... 🙄😏
Hej! Jag funderade på att köpa en Nikishi pro sld, och vill isf byta däck till bredare, typ 35-40 mm. Dock har jag fått som svar att ramen inte tillåter dessa bredder.

Därav, fick du tag på däck, och funkade det isf att montera på?
Tack på förhand!

Hej! Jag funderade på att köpa en Nikishi pro sld, och vill isf byta däck till bredare, typ 35-40 mm. Dock har jag fått som svar att ramen inte tillåter dessa bredder.

Därav, fick du tag på däck, och funkade det isf att montera på?
Tack på förhand!
Det hela slutade med att hon bytte cykel så jag har tyvärr inget svar på din fråga.

Någon som är intresserad av ett nav i behov av kärlek och omsorg? QR och centerlock. Lämnas till återvinningen senare jag om ingen visar barmhärtighet.

Bilagor

• PXL_20250407_122327125.webp
    PXL_20250407_122327125.webp
    322.5 KB · Besök: 46
  • PXL_20250407_122323153.webp
    PXL_20250407_122323153.webp
    284 KB · Besök: 53
  • PXL_20250407_122320058.webp
    PXL_20250407_122320058.webp
    282.1 KB · Besök: 50
Hej!

Söker tempopinnar om någon har liggandes. Bara pinnar, eller med fästen (31,8) om det finns till rimlig peng. 🙂 L- eller S-böj är vad jag hade i tanke.

Udda saker som någon kanske har nytta av skänkes:
  • Shimano växelförare Alfine 8. Vet inte om den passar till andra nav. Utan axelmuttrar.
  • Shimano fästbult till styrändsreglage SL-BS79, 1 st ny och 1 st använd.
1000012289.webp

Bilagor

• 1000012289.webp
    1000012289.webp
    154 KB · Besök: 33
Hej hallå.

Har någon en gammal, tiodelad LVG-kassett för Shimanobody liggande? Ska sitta på trainer. Kudos, karma och pengar kan erbjudas.

Sökes: en sån quill-adapter för 1" styrrör, och 1 1/8" styrstam, i längden: längre än minsta möjliga, tack!

IMG_9275.webp

Jag blev tyvärr av med mitt framhjul och sadel (inkl. sadelstolpe) i höstas och söker därför följande:
26-tums framhjul
Sadelstolpe, 29,8 mm
Sadel

Kan hämta i Stockholm. Hör gärna av dig om du har något!
Tack på förhand!

N/w drev 104 BCD med 28t eller 30t - någon som har?

Är tänkt till en knatte som har det lite kämpigt med det 32t-drev som sitter monterat nu.

Kan alltså byta mot nya eller beg drev med större tooth-count om det är av intresse.

Edit: Det har löst sig, hittade en butik som sålde.

Det verkar inte vara så lätt att få tag i 1” gängat styrlager nytt av okej kvalitet.

Är det nån som har ett? Både beggat och nytt funkar. Yttre diameter på lagerskålarna är 30.2mm, inre diameter på crownrace är 26.4mm. Stackhöjden är ca 35-37mm

Senast ändrad:
Det verkar inte vara så lätt att få tag i 1” gängat styrlager nytt av okej kvalitet.

Är det nån som har ett? Både beggat och nytt funkar. Yttre diameter på lagerskålarna är 30.2mm, inre diameter på crownrace är 26.4mm. Stackhöjden är ca 35-37mm
Jag köpte mitt från BikeInn. Långt från Veloforms personliga prägel, men lagret landade i lådan någon efter beställning i alla fall.

Jag köpte mitt från BikeInn. Långt från Veloforms personliga prägel, men lagret landade i lådan någon efter beställning i alla fall.
Senaste gången jag var på jakt efter 1” gängat för 2 år sen beställde jag faktist ett sådant Tange från Bikeinn. Det skickades utan spårning och damp ner i brevlådan efter nästan 3 veckor. Därav var jag inte så sugen på att beställa ifrån dom igen.

Gjorde lite mer sökningar på Tange artikelnummer och hittade en dansk sida som jag inte sett innan. Länkar till dom utifall att nån annan också letar styrlager: https://www.velovintage.dk/product/tange-seiki-1-headset-soelv/?v=052642f7dc89
Vet inte hur seriösa dom är, men tycker det verkar skapligt

Tillbaka
Topp