[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Borta ...

Bilagor

• IMG_0400.webp
    IMG_0400.webp
    1.4 MB · Besök: 932
Senast ändrad:
Gör ett sista försök innan jag trycker av hos tysken (det klassiska yardsale-hotet, känns som när ungarna bråkar om leksakerna ungefär). Jag behöver en styrstam mellan 60-80mm med mycket vinkel (30gr+), för 31.8mm styre, och ett par v-bromsar (helst svarta).

Kan betala med svenska kronor, eller med byte mot diverse delar, fråga om ni jagar något.

Trek 4500 ram (14" sadelrör)
Rockshox Reba-gaffel med lockout
26" Mavic CrossRide-hjul
152 mm vevparti med fyrkantslager
FSA styrlager
85 mm styrstam
Avid 160 mm bromsskivor
Sadelstolpe, pedaler, flaskställ, däck, mm.

Finns strax norr om Göteborg. Tar gärna en stor HT-ram (29") eller styrväska i byte.

Jag har en ny styrväska med kartfodral på toppen, om det kan vara intressant?

Vänstra vevarmen på min pendlare har börjat gänga ur sig i tid och otid. Verkar nu som att den har blivit ganska sliten då den gängade ur fem gånger på 8 km 😬 Någon som sitter på en motsvarande Shimano FC-TY501 170 mm vevarm för fyrkantsaxel som man vill bli av med? Gärna i Gbg.

Med anledning av post
Någon som har en framväxel för tredelat?Klamma innerdiameter för 28,6 sadelrör, top -pull. Xt, Lx eller Deore önskvärt. Mot viss ersättning givetvis.
kan ha en stx ledig om en vecka eller två! Letar själv efter växelreglage för tumme eller styrände, är det någon som har? Kan betala eller byta med nåt kul

Senast ändrad:
Söker top cap eller vad det heter till entumsstam. 22mm. Nån som har? Gärna lite sluttande. Alternativt en stam

Bilagor

• PXL_20250423_195753738.webp
    PXL_20250423_195753738.webp
    124.1 KB · Besök: 28
  • PXL_20250423_195746461.MP.webp
    PXL_20250423_195746461.MP.webp
    101.2 KB · Besök: 36
Vänstra vevarmen på min pendlare har börjat gänga ur sig i tid och otid. Verkar nu som att den har blivit ganska sliten då den gängade ur fem gånger på 8 km 😬 Någon som sitter på en motsvarande Shimano FC-TY501 170 mm vevarm för fyrkantsaxel som man vill bli av med? Gärna i Gbg.
Går inte att fixa med lite loctite då? Har för mig jag fixade en vevarm som gärna ville av på det sättet...

Nån som vill byta kassett?
Finnes: 9-delad CS-HG20 11-32T i skick enligt bild.
Sökes: 8-delad i ungefär samma range.
Gärna Stockholm Norrort så slipper det skickas och hållas på.
PXL_20250423_193708827.webp

Nån i Stockholmstrakten som behöver gaffel? Suttit på en GT från 04. Funkar men är lite skitig.

Bilagor

• PXL_20250424_125806488.webp
    PXL_20250424_125806488.webp
    200.6 KB · Besök: 48
Varning för stökigt inlägg. Vill gärna bli av med grejerna men orkar inte krångla jättemycket. Enbart byten här i Göteborgsområdet (avhämtning i Partille), blir för krångligt att skicka! Respektera detta - jag uppdaterar senare ifall något blir kvar som jag kan tänka mig skicka!

Får jag loss några av grejerna jag behöver hade jag varit mycket nöjd, så jag reserverar mig för att byta/skänka till den jag känner för/som har något att byta med!😊

Några saker är bra på riktigt, andra bra för den som behöver men knappt ens då.😛 Det som inte försvinner skänks till cykelkök.

IMG_9336.webp

FINNES:

Vevparti Shimano, fyrkant, tredelat, ok klingor, 170 mm

Pump och baklampa, godtycklig tillverkare

Pedaler kombi, silverfärgade, gamla spd-systemet

Pedaler SPD M520, ok skick BORTA!

Hope-body HG. Ska passa Pro4, men bodyn är bara 30 mm lång så passar inte en vanlig kassett. Kanske till singlespeedvariant eller så? Stål!

Shimano V-bromsar, ok skick men någon form av ABS-lösning.. BORTA

Avid bromsskivor 6-bult. 203 och 185 mm. Bra skick men lite smutsiga (ej olja).

Shimano bromsskivor center lock. 180 och 160 mm. Lite smutsiga men bara rullat kort bit, ej oljiga. BORTA!

Däck och slang Conti GP 4-season, 622x25. Ok skick, massor av mil kvar. Slang medföljer. BORTA!

Sadel. Ful.

Styrkombo Crescent. Stamlängd 110 mm, styrbredd 580 mm.

RockShox Indy S. Gängad. Ingen aning om någonting med denna.

Styrstam HL(?), 80 mm, 25,4-styre. Helt okej. BORTA!

Hjulpar Linus 622, fälgbroms, HG-body, 100 mm fram, 130 mm bak. Ok skick, men vet inte mer än så. BORTA!

SÖKES:

Klinga NW för bcd 5x110

10-delad kedja i nyskick

Pedaler, plattisar i ok skick (ej plastpedaler)

Styre med backsweep, dimension mindre viktigt

Sadelstolpe 27,2 RAK

Sadel som inte är ful

Bromsskivor 6-bult, 140 eller 160 mm (behöver 1 st 140 och 2 st 160)

Bromsar SLX M675 eller dylikt med I-spec B-fäste för växelreglage (jag kan givetvis lägga pengar emellan!).

Senast ändrad:
Varning för stökigt inlägg. Vill gärna bli av med grejerna men orkar inte krångla jättemycket. Enbart byten här i Göteborgsområdet (avhämtning i Partille), blir för krångligt att skicka! Respektera detta - jag uppdaterar senare ifall något blir kvar som jag kan tänka mig skicka!

Får jag loss några av grejerna jag behöver hade jag varit mycket nöjd, så jag reserverar mig för att byta/skänka till den jag känner för/som har något att byta med!😊

Några saker är bra på riktigt, andra bra för den som behöver men knappt ens då.😛 Det som inte försvinner skänks till cykelkök.

Visa bilaga 764834

FINNES:

Pedaler SPD M520, ok skick

Hope-body HG. Ska passa Pro4, men bodyn är bara 30 mm lång så passar inte en vanlig kassett. Kanske till singlespeedvariant eller så? Stål!

Shimano V-bromsar, ok skick men någon form av ABS-lösning..

Shimano bromsskivor center lock. 180 och 160 mm. Lite smutsiga men bara rullat kort bit, ej oljiga.

Däck och slang Conti GP 4-season, 622x25. Ok skick, massor av mil kvar. Slang medföljer.

Sadel. Ful.

Styrstam HL(?), 80 mm, 25,4-styre. Helt okej.

Hjulpar Linus 622, fälgbroms, HG-body, 100 mm fram, 130 mm bak. Ok skick, men vet inte mer än så.

SÖKES:

Klinga NW för bcd 5x110

10-delad kedja i nyskick

Sadelstolpe 27,2 RAK

Sadel som inte är ful

Bromsar SLX M675 eller dylikt med I-spec B-fäste för växelreglage (jag kan givetvis lägga pengar emellan!).
Är i behov av hjul för en mock-up till en allt-i-allo-pendlar-semi-gravel.
Kan tänka mig att plocka hjulen. Jag bör ha en mindre ful sadel, en stolpe i önskad dimension och eventuellt något plattis par, jag kan undersöka imorgon om hjul för byte fortfarande vore intressant!

Visa bilaga 764834

FINNES:

Pedaler SPD M520, ok skick

Shimano V-bromsar, ok skick men någon form av ABS-lösning..

Shimano bromsskivor center lock. 180 och 160 mm. Lite smutsiga men bara rullat kort bit, ej oljiga.

Däck och slang Conti GP 4-season, 622x25. Ok skick, massor av mil kvar. Slang medföljer.

Sadel. Ful.

Styrstam HL(?), 80 mm, 25,4-styre. Helt okej.

Hjulpar Linus 622, fälgbroms, HG-body, 100 mm fram, 130 mm bak. Ok skick, men vet inte mer än så.

SÖKES:

Klinga NW för bcd 5x110

10-delad kedja i nyskick

Sadelstolpe 27,2 RAK

Sadel som inte är ful

Och däck vore intressant likaså

Ute efter fram- och bakhjul i 20 tum med skivbromsfäste. Någon som sitter på ett par, eller kanske har en barncykel som bara står?

Borås/GBG eller Stockholm

Bilagor

• BMdiscwheelsetmain_1024x1024.webp
    BMdiscwheelsetmain_1024x1024.webp
    71.9 KB · Besök: 38
Går inte att fixa med lite loctite då? Har för mig jag fixade en vevarm som gärna ville av på det sättet...
Det funkar nog med Loctite 638 eller 648, men det blir nog problem om du ska ha loss den veven igen någon gång i framtiden.
När jag tänker på saken var det nog själva "täck-muttern" (den man drar fast med insex-nyckel) jag hade loctite på..
Kanske får införskaffa lite Loctite och testa på låsskruven först helt enkelt. Så får det bli ett senare problem att ta loss den 😎

Nån i Stockholmstrakten som behöver gaffel? Suttit på en GT från 04. Funkar men är lite skitig.
Jag har en cykel med pajjad gaffel så det hade varit toppen. Kan du mäta dimensionen diametern och höjden på röret? Jag vet inte så mycket om hur det funkar med standarder på dämpargafflar..

Hallå hej.

Söker en 1 1/8” (25,4 mm) quillstam för en helt vanlig damcykel, ni vet en superkort rackare. Allt som inte är rostigt är intressant, skit finns att byta med och några kronor skvalpar på botten av kontot om det passar bättre!

Hallå hej.

Söker en 1 1/8” (25,4 mm) quillstam för en helt vanlig damcykel, ni vet en superkort rackare. Allt som inte är rostigt är intressant, skit finns att byta med och några kronor skvalpar på botten av kontot om det passar bättre!
Jag har en hylsa över från en quill till ahead-adapter som man kunde köra antingen som 1” utan hylsa eller 1 1/8” med hylsa. Om du har någon passande 1” quillstam så är hylsan din och vips är stammen 1 1/8”.
Jag har också ett gäng Sakae 1”-stammar, men de kanske blir för långa?

Jag har en hylsa över från en quill till ahead-adapter som man kunde köra antingen som 1” utan hylsa eller 1 1/8” med hylsa. Om du har någon passande 1” quillstam så är hylsan din och vips är stammen 1 1/8”.
Jag har också ett gäng Sakae 1”-stammar, men de kanske blir för långa?
Stort tack Axel, men jag har ingen entumsquill heller. Och precis, en vanlig racerstam blir för lång.

Stort tack Axel, men jag har ingen entumsquill heller. Och precis, en vanlig racerstam blir för lång.
Jag fick med mig en stam från dig senast som visade sig vara för smal för cykeln den var tänkt att sitta på. Borde alltså vara 1" quill. Underlättar den pusslandet på något sätt kommer jag förbi och lämnar den vid lämpligt tillfälle.

Hallå hej.

Jag har precis en sån. Kanske 50 mm, silvrig. Oklart om det ä 1 1/8 men passar sån standard 70-80-tals racer skruvad gaffel. Du kan få den, jag bor i Billdal utanför Göteborg (har för mig du bor i Gbg?) Söker silvriga lvg-fälgar för fölgbroms men du får gärna stammen ändå!

25,4 mm, avses delen som sitter i ramen eller den som klämmer om styret?
Ah, just det. Tack för förtydligande fråga. Delen som sitter i gaffeln, stammen ska alltså sitta i en 1 1/8” gaffel och inte i en 1”.

@JeppeMcKenzie Stort tack, men fel diameter på stammen. Däremot har jag fina Grand Bois-fälgar till dig. Jag bor i Kungsbacka. Skicka PM!

Apropå återbruk, är det någon som har en bromsslang till en shimano bakbroms till övers, typ en SM-BH59.
Det kostar mindre att köpa en komplett bakbroms än en ny slang, känns lite dumt.

Tillbaka
Topp