Stumpy
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Om det inte löser sig, så har jag några fintuber liggande. Men de vill jag nog ha en slant för.Exakt! Tubdäck! Ja gör gärna det!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det inte löser sig, så har jag några fintuber liggande. Men de vill jag nog ha en slant för.Exakt! Tubdäck! Ja gör gärna det!!
PMlägger ut ett långskott igen nån som har en haschpipa över?skojja bara
men letar en dischjul pumpadapter typ denna
Visa bilaga 764025
Om det inte löser sig, så har jag några fintuber liggande. Men de vill jag nog ha en slant f
Det löste sig! Tack i vart fall!Om det inte löser sig, så har jag några fintuber liggande. Men de vill jag nog ha en slant för.
Tror jag har en lx, ska kolla. Skulle gärna byta mot en downpull eller vad det heter.Någon som har en framväxel för tredelat?Klamma innerdiameter för 28,6 sadelrör, top -pull. Xt, Lx eller Deore önskvärt. Mot viss ersättning givetvis.
Trek 4500 ram (14" sadelrör)
Rockshox Reba-gaffel med lockout
26" Mavic CrossRide-hjul
152 mm vevparti med fyrkantslager
FSA styrlager
85 mm styrstam
Avid 160 mm bromsskivor
Sadelstolpe, pedaler, flaskställ, däck, mm.
Finns strax norr om Göteborg. Tar gärna en stor HT-ram (29") eller styrväska i byte.
Någon som vill ha ett par äldre Thermic-ic elsulor?
Batteriboxarna är för lösa AA-batterier men den händige kan kanske
göra om så de passar till nyare batterier.
Visa bilaga 764491Visa bilaga 764492
kan ha en stx ledig om en vecka eller två! Letar själv efter växelreglage för tumme eller styrände, är det någon som har? Kan betala eller byta med nåt kulNågon som har en framväxel för tredelat?Klamma innerdiameter för 28,6 sadelrör, top -pull. Xt, Lx eller Deore önskvärt. Mot viss ersättning givetvis.
Går inte att fixa med lite loctite då? Har för mig jag fixade en vevarm som gärna ville av på det sättet...Vänstra vevarmen på min pendlare har börjat gänga ur sig i tid och otid. Verkar nu som att den har blivit ganska sliten då den gängade ur fem gånger på 8 kmNågon som sitter på en motsvarande Shimano FC-TY501 170 mm vevarm för fyrkantsaxel som man vill bli av med? Gärna i Gbg.
Det funkar nog med Loctite 638 eller 648, men det blir nog problem om du ska ha loss den veven igen någon gång i framtiden.Går inte att fixa med lite loctite då? Har för mig jag fixade en vevarm som gärna ville av på det sättet...
Är i behov av hjul för en mock-up till en allt-i-allo-pendlar-semi-gravel.Varning för stökigt inlägg. Vill gärna bli av med grejerna men orkar inte krångla jättemycket. Enbart byten här i Göteborgsområdet (avhämtning i Partille), blir för krångligt att skicka! Respektera detta - jag uppdaterar senare ifall något blir kvar som jag kan tänka mig skicka!
Får jag loss några av grejerna jag behöver hade jag varit mycket nöjd, så jag reserverar mig för att byta/skänka till den jag känner för/som har något att byta med!
Några saker är bra på riktigt, andra bra för den som behöver men knappt ens då.Det som inte försvinner skänks till cykelkök.
Visa bilaga 764834
FINNES:
Vevparti Shimano, fyrkant, tredelat, ok klingor, 170 mm
Pump och baklampa, godtycklig tillverkare
Pedaler kombi, silverfärgade, gamla spd-systemet
Pedaler SPD M520, ok skick
Hope-body HG. Ska passa Pro4, men bodyn är bara 30 mm lång så passar inte en vanlig kassett. Kanske till singlespeedvariant eller så? Stål!
Shimano V-bromsar, ok skick men någon form av ABS-lösning..
Avid bromsskivor 6-bult. 203 och 185 mm. Bra skick men lite smutsiga (ej olja).
Shimano bromsskivor center lock. 180 och 160 mm. Lite smutsiga men bara rullat kort bit, ej oljiga.
Däck och slang Conti GP 4-season, 622x25. Ok skick, massor av mil kvar. Slang medföljer.
Sadel. Ful.
Styrkombo Crescent. Stamlängd 110 mm, styrbredd 580 mm.
RockShox Indy S. Gängad. Ingen aning om någonting med denna.
Styrstam HL(?), 80 mm, 25,4-styre. Helt okej.
Hjulpar Linus 622, fälgbroms, HG-body, 100 mm fram, 130 mm bak. Ok skick, men vet inte mer än så.
SÖKES:
Klinga NW för bcd 5x110
10-delad kedja i nyskick
Pedaler, plattisar i ok skick (ej plastpedaler)
Styre med backsweep, dimension mindre viktigt
Sadelstolpe 27,2 RAK
Sadel som inte är ful
Bromsskivor 6-bult, 140 eller 160 mm (behöver 1 st 140 och 2 st 160)
Bromsar SLX M675 eller dylikt med I-spec B-fäste för växelreglage (jag kan givetvis lägga pengar emellan!).
Och däck vore intressant likasåVarning för stökigt inlägg. Vill gärna bli av med grejerna men orkar inte krångla jättemycket. Enbart byten här i Göteborgsområdet (avhämtning i Partille), blir för krångligt att skicka! Respektera detta - jag uppdaterar senare ifall något blir kvar som jag kan tänka mig skicka!
Får jag loss några av grejerna jag behöver hade jag varit mycket nöjd, så jag reserverar mig för att byta/skänka till den jag känner för/som har något att byta med!
Några saker är bra på riktigt, andra bra för den som behöver men knappt ens då.Det som inte försvinner skänks till cykelkök.
Visa bilaga 764834
FINNES:
Vevparti Shimano, fyrkant, tredelat, ok klingor, 170 mm
Pump och baklampa, godtycklig tillverkare
Pedaler kombi, silverfärgade, gamla spd-systemet
Pedaler SPD M520, ok skick
Hope-body HG. Ska passa Pro4, men bodyn är bara 30 mm lång så passar inte en vanlig kassett. Kanske till singlespeedvariant eller så? Stål!
Shimano V-bromsar, ok skick men någon form av ABS-lösning..
Avid bromsskivor 6-bult. 203 och 185 mm. Bra skick men lite smutsiga (ej olja).
Shimano bromsskivor center lock. 180 och 160 mm. Lite smutsiga men bara rullat kort bit, ej oljiga.
Däck och slang Conti GP 4-season, 622x25. Ok skick, massor av mil kvar. Slang medföljer.
Sadel. Ful.
Styrkombo Crescent. Stamlängd 110 mm, styrbredd 580 mm.
RockShox Indy S. Gängad. Ingen aning om någonting med denna.
Styrstam HL(?), 80 mm, 25,4-styre. Helt okej.
Hjulpar Linus 622, fälgbroms, HG-body, 100 mm fram, 130 mm bak. Ok skick, men vet inte mer än så.
SÖKES:
Klinga NW för bcd 5x110
10-delad kedja i nyskick
Pedaler, plattisar i ok skick (ej plastpedaler)
Styre med backsweep, dimension mindre viktigt
Sadelstolpe 27,2 RAK
Sadel som inte är ful
Bromsskivor 6-bult, 140 eller 160 mm (behöver 1 st 140 och 2 st 160)
Bromsar SLX M675 eller dylikt med I-spec B-fäste för växelreglage (jag kan givetvis lägga pengar emellan!).
När jag tänker på saken var det nog själva "täck-muttern" (den man drar fast med insex-nyckel) jag hade loctite på..Det funkar nog med Loctite 638 eller 648, men det blir nog problem om du ska ha loss den veven igen någon gång i framtiden.
Går inte att fixa med lite loctite då? Har för mig jag fixade en vevarm som gärna ville av på det sättet...
Det funkar nog med Loctite 638 eller 648, men det blir nog problem om du ska ha loss den veven igen någon gång i framtiden.
Kanske får införskaffa lite Loctite och testa på låsskruven först helt enkelt. Så får det bli ett senare problem att ta loss denNär jag tänker på saken var det nog själva "täck-muttern" (den man drar fast med insex-nyckel) jag hade loctite på..
Bump!Visa bilaga 764125
Jag söker klämman till bromsvajern. Verkar vara en variant med två "piggar" som sticker ner.
Jag har en cykel med pajjad gaffel så det hade varit toppen. Kan du mäta dimensionen diametern och höjden på röret? Jag vet inte så mycket om hur det funkar med standarder på dämpargafflar..Nån i Stockholmstrakten som behöver gaffel? Suttit på en GT från 04. Funkar men är lite skitig.
Mäter när jag kommer hem i eftermiddag!Jag har en cykel med pajjad gaffel så det hade varit toppen. Kan du mäta dimensionen diametern och höjden på röret? Jag vet inte så mycket om hur det funkar med standarder på dämpargafflar..
Hoppas den finns kvar. Har skickat PM.Hej!
Är det någon som är i behov av ett front rack så har jag ett jag inte är i behov av!
Bytes mot en gbg soda eller liknande!
Finns i Majorna, Göteborg.
Du har fått svar och den är din!Hoppas den finns kvar. Har skickat PM.
värme.Det funkar nog med Loctite 638 eller 648, men det blir nog problem om du ska ha loss den veven igen någon gång i framtiden.
Jag har en hylsa över från en quill till ahead-adapter som man kunde köra antingen som 1” utan hylsa eller 1 1/8” med hylsa. Om du har någon passande 1” quillstam så är hylsan din och vips är stammen 1 1/8”.Hallå hej.
Söker en 1 1/8” (25,4 mm) quillstam för en helt vanlig damcykel, ni vet en superkort rackare. Allt som inte är rostigt är intressant, skit finns att byta med och några kronor skvalpar på botten av kontot om det passar bättre!
Stort tack Axel, men jag har ingen entumsquill heller. Och precis, en vanlig racerstam blir för lång.Jag har en hylsa över från en quill till ahead-adapter som man kunde köra antingen som 1” utan hylsa eller 1 1/8” med hylsa. Om du har någon passande 1” quillstam så är hylsan din och vips är stammen 1 1/8”.
Jag har också ett gäng Sakae 1”-stammar, men de kanske blir för långa?
Jag fick med mig en stam från dig senast som visade sig vara för smal för cykeln den var tänkt att sitta på. Borde alltså vara 1" quill. Underlättar den pusslandet på något sätt kommer jag förbi och lämnar den vid lämpligt tillfälle.Stort tack Axel, men jag har ingen entumsquill heller. Och precis, en vanlig racerstam blir för lång.
Jag har precis en sån. Kanske 50 mm, silvrig. Oklart om det ä 1 1/8 men passar sån standard 70-80-tals racer skruvad gaffel. Du kan få den, jag bor i Billdal utanför Göteborg (har för mig du bor i Gbg?) Söker silvriga lvg-fälgar för fölgbroms men du får gärna stammen ändå!Hallå hej.
Söker en 1 1/8” (25,4 mm) quillstam för en helt vanlig damcykel, ni vet en superkort rackare. Allt som inte är rostigt är intressant, skit finns att byta med och några kronor skvalpar på botten av kontot om det passar bättre!
25,4 mm, avses delen som sitter i ramen eller den som klämmer om styret?Stort tack Axel, men jag har ingen entumsquill heller. Och precis, en vanlig racerstam blir för lång.
Ah, just det. Tack för förtydligande fråga. Delen som sitter i gaffeln, stammen ska alltså sitta i en 1 1/8” gaffel och inte i en 1”.25,4 mm, avses delen som sitter i ramen eller den som klämmer om styret?
bikable.se
Jag vet. Men återbruk, det är bra vettu! (Och den där stammen måste jag såga av och jag är lat.)![]()
BikePartner Styrstång Silver Alu 40mm/300mm ø25.4mm - Styre
Styrstång Silver Alu inox 40 mm x 300 mm ø25,4mm - styre 25,4mmbikable.se
För mig är återbruk är både bra för miljön och för relationen med min fru. Blir en del på hyllorna annars.Jag vet. Men återbruk, det är bra vettu! (Och den där stammen måste jag såga av och jag är lat.)
Min fru brukar sällan gå ned i verkstan - hon säger att hon blir ”så trött” då.För mig är återbruk är både bra för miljön och för relationen med min fru. Blir en del på hyllorna annars.![]()
Håller helt och hållet med, men det är inte direkt en typ av stam som det finns mängder av och visste inte om du hade koll på var man kan tjöpa.Jag vet. Men återbruk, det är bra vettu! (Och den där stammen måste jag såga av och jag är lat.)
Sant. Bra tänkt.Håller helt och hållet med, men det är inte direkt en typ av stam som det finns mängder av och visste inte om du hade koll på var man kan tjöpa.
jag kan ha faktiskt! återkommerSant. Bra tänkt.![]()