[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hej.
Jag kom över 2st 24" barn mtbs som jag tänkte göra i ordning så billigt som möjligt.
Jag söker:
Växelreglage 6delat.
Framhjul 24" skivbroms (gärna svart)
Mekanisk skivbrom fram.
Mekaniska / hydral skivbromsar fram & bak med bromshandtag.
Bakväxel ink reglage 9 delat.

Hör av er här/pm så löser vi pris frakt/upphämtning.
Kan hända jag har något växel-relaterat; jag skall kika imorgon.

Glömde visst bilderna
PXL_20250504_063655631.webp
PXL_20250504_063532991.webp

Fick tag i en billig 26" som en lite slit o släng cykel till sonen till o från skolan eller träning.

Behövs lite småfix och söker följande:
Enklare uppsättning hydrauliska bromsar typ mt200 eller annat billigt.

8delat växelreglage, för att slippa gripshift.

Framgaffel? Sitter en riktigt rostig tråkig suntour på den nu. Skulle vara uppskattad med en ny. Någon som har en gammal 26" gärna luftgaffel som ligger i skräpar.

Valuta i SEK är det nog som funkar bäst för min del.

Vårstädning!
1. Gt ram. Buckligt överför, sadelstolpen sitter fast men gaffeln ser fin ut. Cantibromsar, vevlager, vevarnas.
2. King-ram. 56cm. Bra skick med SR-bockstyre och sadel.
3. 26” hjul (sexdelad frikrans)
4. 26” hjul (sexdelad frikrans
5. Framhjul 622mm
Finns i Axelsberg, skickas inte.

Bilagor

• IMG_6761.webp
    IMG_6761.webp
    1.4 MB · Besök: 90
  • IMG_6760.webp
    IMG_6760.webp
    667.5 KB · Besök: 79
  • IMG_6756.webp
    IMG_6756.webp
    812.1 KB · Besök: 69
  • IMG_6755.webp
    IMG_6755.webp
    593 KB · Besök: 51
  • IMG_6757.webp
    IMG_6757.webp
    730.5 KB · Besök: 81
Fick tag i en billig 26" som en lite slit o släng cykel till sonen till o från skolan eller träning.

Behövs lite småfix och söker följande:
Enklare uppsättning hydrauliska bromsar typ mt200 eller annat billigt.

8delat växelreglage, för att slippa gripshift.

Framgaffel? Sitter en riktigt rostig tråkig suntour på den nu. Skulle vara uppskattad med en ny. Någon som har en gammal 26" gärna luftgaffel som ligger i skräpar.

Valuta i SEK är det nog som funkar bäst för min del.
Vart håller du hus? Jag har nog en uppsättning hydrauliska skivbromsar av okänd status liggande... Finns i Strängnäs.

Hope Pro 2/4 endcaps som konverterar 135 mm qr till 142x12 thruaxel finnes. Söker motsvarande endcaps för 135 mm qr. Håller till i Göteborgsområdet.

image.webp

Jag är 95% säker på vilka endcaps jag har, men om vi ska byta så får vi kanske mäta lite en extra gång så det säkert är rätt för oss båda! PM:a!

Söker ett ganska rakt styre, men med lite rise, 30-40mm eller så, för 25.4mm-klämma. Dottern har fått för sig att "styret sitter för lågt" när jag försöker höja hennes sadel. Bra om risen inte är så bred liksom, tänker mig att kapa det ner till 440-460mm om det inte redan är det. Har lite andra styren, nån sadelstolpe, lite annat plock, eller pengar finnes

ger inte att byta stam till 31.8? gissar att det blir lättare

skulle säga att under 600mm är svårt på ett modernt styre. Baserat på ett (1) styre jag just mätte lite på.

Hope Pro 2/4 endcaps som konverterar 135 mm qr till 142x12 thruaxel finnes. Söker motsvarande endcaps för 135 mm qr. Håller till i Göteborgsområdet.

Visa bilaga 767115

Jag är 95% säker på vilka endcaps jag har, men om vi ska byta så får vi kanske mäta lite en extra gång så det säkert är rätt för oss båda! PM:a!
Var rätt säker på att jag hade sådana i Hope-lådan efter min omvända konvertering, men verkar ha gett bort dem redan. Borde vara en del som konverterat åt samma håll som jag.

Hej hallå.

Kan någon ha en svart framväxelklämma för 34,9 mm sadelrör? Jag har en braze-on framväxel men ingenting att fästa den i.. Betalar eller byter med grejer, säg bara vad du föredrar.

Söker ett ganska rakt styre, men med lite rise, 30-40mm eller så, för 25.4mm-klämma. Dottern har fått för sig att "styret sitter för lågt" när jag försöker höja hennes sadel. Bra om risen inte är så bred liksom, tänker mig att kapa det ner till 440-460mm om det inte redan är det. Har lite andra styren, nån sadelstolpe, lite annat plock, eller pengar finnes
ska kolla imorrn har haft ett 25.4 "mongo styre" där rise runt 40mm som sitter tätt inpå centrum av styret som ser skitwierd ut på vad än man testat monterat de på men de kan va så de åkte i sista skrotrensningen

Var rätt säker på att jag hade sådana i Hope-lådan efter min omvända konvertering, men verkar ha gett bort dem redan. Borde vara en del som konverterat åt samma håll som jag.
Tänker att jag går åt "rätt" håll genom modern standard till omodern, så jag gissar att jag bara behöver nå ut för att lyckas med bytet.🤪

Jag har skaffat ett par hjul med CL, egentligen bara för att få tag på ett trainerbakhjul, men vill kunna klä dem och använda dem ute, och har upptäckt att jag är kort en CL-låsring.
Nån som har en? Fram gick att få på en med inre tänder så går nog bak också då det ju är samma axeldia fram/bak på lvg/grushojar.

ska kolla imorrn har haft ett 25.4 "mongo styre" där rise runt 40mm som sitter tätt inpå centrum av styret som ser skitwierd ut på vad än man testat monterat de på men de kan va så de åkte i sista skrotrensningen
@Sysse njae de hade åkt i rensningen men ska kolla en annan gömma imorrn om de kan ligga nått passande

Jag har skaffat ett par hjul med CL, egentligen bara för att få tag på ett trainerbakhjul, men vill kunna klä dem och använda dem ute, och har upptäckt att jag är kort en CL-låsring.
Nån som har en? Fram gick att få på en med inre tänder så går nog bak också då det ju är samma axeldia fram/bak på lvg/grushojar.
Vilken önskas? Är nog i fel del av landet men har ett kuvert och ett frimärke och kan lägga på lådan.

IMG_9487.webp

Jag söker växelreglage 10/11 vxl shimano. Gärna i Örebrotrakten annars står jag för frakt.

Betalning i delar, öl eller pengar 🙂

Tack vare den här jävla tråden har jag en kolfiberTrek, ett gravelstyre och brifters!! Tack @IVI, @darkforce och @salle 👑 Styrstammen är dock alldeles för lång. Nån som vill byta mot en jättekort?
Funkar bromsarna med reglagen, eller behöver du en travel agent eller motsvarande?
Kan kolla efter kort stam, men tror inte jag har något riktigt kort.

enda ja hitta var detta 520 ish brett o rise typ 40 med lite backsweep stål med vikt 400g
KU1X3_r6.webp

Vad är en travel agent? Tycker inte bromsarna funkar jättebra..
Mitt svar finns tidigare i tråden, redan i #12,522
jag är inte asnöjd med min. efter att ha cyklat en hel del grisigt grus började den becka ihop och införa friktion i systemet och bromsverkan och framförallt modulationen blev dålig. tror jag kommer gå över till canti på den cykeln. men innan griset var den bra.

jag är inte asnöjd med min. efter att ha cyklat en hel del grisigt grus började den becka ihop och införa friktion i systemet och bromsverkan och framförallt modulationen blev dålig.
Min travel agent-cykel har jag ju ffa använt som pendlare så inte så mkt grisigt grus för den, den har dessutom skärmar (självklart på pendlare) och har även förvarats varmt o torrt inomhus.

Senast ändrad:
Hej, har en Shimano skivbroms-adapter(SM-MA-F203P/P) som blivit över eftersom jag inte begriper vad jag gör. Bortskänkes till bättre behövande.
Finns i Göteborg.

Bilagor

• IMG_20250509_105146.webp
    IMG_20250509_105146.webp
    686.9 KB · Besök: 40
Tillbaka
Topp