[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag söker 28” racerhjul för fälgbroms till ett beaterbygge. Även en quill styrstam. Ca 100-110mm.

söker ett dt swiss bakhjul med et dt370 nav gärna g1800 serien men p1800 och liknande funkar också. fälgen kan vara skrot men behöver hubben. Rimlig peng och gärna Stockholm med omnejd.

Skänkes. Strl 43. Kardborren är lite trött.
IMG_5870.webp

Önskar byta ett par slitna SRAM Guide R. OBS! Behöver kompletteras med SRAMs klämmor för styret.

Söker:
Styre med mellan 40-60 mm rise, >770 mm brett, 31.8 styrstamsinfästning.
(Eller nåt annat kul!)

Jag finns i Skåne (Malmö/Lund)

IMG_3340.webp

IMG_3341.webp

IMG_3342.webp

IMG_3343.webp

Om någon extremt elektronikpillig person vill ta hand om en nästan fullt fungerande Wahoo Bolt V1 kan den skänkes med ömma tanker.
Skärmen har slutat fungera pga feltryck mot skärmen (antagligen är en ledare i anslutningen av) och man ser bara
Visa bilaga 784222
Den pilliga kan köpa en ny skärm tex här https://www.aliexpress.com/item/1005005453290453.html
och instruktioner om hur man går till väga finns att hämta på nätet såklart.
Out-frontfästet ingår. Jag tror jag lyckades fabriksåterställa mojängen.
Hämtas i Malmö eller skickas, dock mot portokostnad.
Om den är kvar så pax! Jag kan rädda den/öva inför operation på min egen :).

Pm...

Håller på bygga en cykel till tjejens syrra som gärna vill ha pakethållare fram och stänkskärmar. Nån som har ett rack eller stänkskärmar till breda 26" liggandes?

Söker ett, någorlunda, rakt, billigt och helt bakhjul för landsvägscykel. Fälgbroms och 8delad shimano kassett är väl inget ovanligt men jag bor i Norrbotten så vi kommer nog måste blanda in ett fraktbolag…

Någon i Malmö/Lund (eller i värsta fall Skåne i stort) som sitter på ett 29” 32h tubeless kompatibelt framhjul med innerdiameter minst 30mm i fint skick som bara ligger o dammar?

Har diverse cykelpryttlar att byta med, alt. en liten slant för besväret.

Senast ändrad:
Gp4000 23mm med marginellt slitage men med en reva rätt igenom däcket. Går nog att lappa ihop. Finns i Hjärup.

Bilagor

• IMG_20250807_113039.webp
    IMG_20250807_113039.webp
    47.2 KB · Besök: 52
  • IMG_20250807_113250.webp
    IMG_20250807_113250.webp
    48 KB · Besök: 49
Två ramar skänkes. Stockholm, Hägersten.

Första är en Peugeot Aubisque från 1989 tror jag. 57 cm. Körde den länge själv men gick vidare till annan cykel när vevlagret gav upp, delvis för att den är lite liten för mig, 183 cm. Troligtvis franskt vevlager tyvärr. Sliten men felfri ram såvitt jag vet. HLE Mangalloy. Styrlager verkar ok. Det som syns kan följa med.

20250806_195126.webp

20250806_195240.webp

20250806_200230.webp

Den andra är en nyare Raleigh Pursuit. 55 cm. Vet inte så mycket om den då jag fick den som ett projekt bjuss. AL6061 Airlite. Tror inte det var något fel på lager eller det som följer med, enligt bilden.

Tyvärr blir det annars grovsopor om 1-2 veckor om ingen är intresserad.

20250806_200117.webp

20250806_200138.webp

20250806_200208.webp

Någon i västra delen av sthlm som har en cykelkorg för montering fram på en hybrid? Ska användas för att transportera en liten hund en kort sträcka så behöver vara "säker" men inte klara så mycket vikt.

Har lite div prylar att byta med men det mesta ligger i flyttkartonger så..

Någon i västra delen av sthlm som har en cykelkorg för montering fram på en hybrid? Ska användas för att transportera en liten hund en kort sträcka så behöver vara "säker" men inte klara så mycket vikt.

Har lite div prylar att byta med men det mesta ligger i flyttkartonger så..

Kan den vara nåt?

Jag har ett rack, men är själv ute efter bara en korg att sätta fast på det. Om nån har en för mycket hade jag varit sToKeD

Senast ändrad:
Ute efter ett 26" bakhjul med plats för 9v och fälgbroms. Har för 8v kassett att byta mot
Om du har ett hjul som passar 8-växlad Shimano HG-kassett så borde det fungera med 9-växlad kassett också så vitt jag vet.

Har du testat och är säker på att det inte funkar? Är det något halv-antikt/exotiskt 8-växlat bakhjul du har isåfall?

Om du har ett hjul som passar 8-växlad Shimano HG-kassett så borde det fungera med 9-växlad kassett också så vitt jag vet.

Har du testat och är säker på att det inte funkar? Är det något halv-antikt/exotiskt 8-växlat bakhjul du har isåfall?
Har provat förr och tycker oftast det inte det brukar gå på. Eller det kanske är 7växlade

letar en uppsättning v-bromsar, någon som har något?
Jag har ett par oanvända Mini-V bromsar av modell Tektro 926AL (utan bromsbelägg) här i lådan, men det är just *Mini* v-brakes så de funkar nog bara om det är just det du behöver vad gäller hur mycket kabel dina handtag drar, och dessutom måste de ju klara att gå över däcket med lite marginal. Så om du eller någon här vet att de behöver just dessa för ett kanske äldre projekt så kan de fås mot porto eller hämtas i Linköping.

Jag har inget på hyllan
Men om du inte får napp av ngn annan här finns det billiga på Biltema
129 SEK https://www.biltema.se/cykel-elcyke...romsar/v-broms-av-aluminium-110-mm-2000054489

Som någon som svurit långa ramsor och spenderat alldeles för många timmar av mitt liv med att justera dåliga v-bromsar så skulle jag starkt rekommendera bättre kvalitet. Det är milsvid skillnad i hur styva de är och hur bra fjädrar de har vilket gör stor skillnad i hur svampigt det känns i handtaget och hur väl de håller justeringen.

Jag skulle idag rekommendera Shimano T4000 v-bromsar, 150-200 kr styck, inklusive *bra* bromsbelägg. Underbara att ställa in och skön känsla jämfört med nästan allt annat skräp där ute.

Jag har ett par oanvända Mini-V bromsar av modell Tektro 926AL (utan bromsbelägg) här i lådan, men det är just *Mini* v-brakes så de funkar nog bara om det är just det du behöver vad gäller hur mycket kabel dina handtag drar, och dessutom måste de ju klara att gå över däcket med lite marginal. Så om du eller någon här vet att de behöver just dessa för ett kanske äldre projekt så kan de fås mot porto eller hämtas i Linköping.

Som någon som svurit långa ramsor och spenderat alldeles för många timmar av mitt liv med att justera dåliga v-bromsar så skulle jag starkt rekommendera bättre kvalitet. Det är milsvid skillnad i hur styva de är och hur bra fjädrar de har vilket gör stor skillnad i hur svampigt det känns i handtaget och hur väl de håller justeringen.

Jag skulle idag rekommendera Shimano T4000 v-bromsar, 150-200 kr styck, inklusive *bra* bromsbelägg. Underbara att ställa in och skön känsla jämfört med nästan allt annat skräp där ute.
alla har vi olika uppfattningar jobbar att par årtionden med cyklar o aktiv cyklist o ja kan inte påstå jag känner nån sån där megaskillnad i flex eller inställningar mellan t4000 och biltemas med medföljande klossar.
har biltemas på flera hojjar i stallet just för dom är lika bra o billigare

vill man dock ha bättre bett då är ju rätt klossar en jäkla skillnad exempelvis shimano basic alivioklossar eller biltema klossar går inte ens jämföra med tex bbb tristop eller kool stop klossar

Tillbaka
Topp