Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kikade i lådorna tyvärr hade jag bara 2 delade vänster kvarHalloj. Söker ett Växelreglage till min lillebrors cykel. SRAM 9-delat. Sitter ett X7 på nu.
Någon har ett till övers?
Väl mött!
har du fått tag på reglage? snubblade på dessa 3x8 då ja leta efter sram reglageÄr det nån som har ett 8-delat Alivio reglage med både broms och växel, svart, av äldre modell? Eller möjligen både höger och vänster matchande?
Farsans växelreglage kuggar över och det verkar vara svårt att hitta något nytt som passar utan att man behöver sätta dit separata bromsregalge?

Kan ha canti. Kikar imorn. U-broms köpte jag en lite billigare bmxbroms till min Tequesta. Funkar braLetar efter en U-broms (bak) och en cantilever (fram) om nån har på lager. Till en GT Tequesta 1992 med krångliga fästen…
Ah! Schysst. Minns du vilken? Jag köpte en från salt bmx men den tar extremt dåligt alltså.Kan ha canti. Kikar imorn. U-broms köpte jag en lite billigare bmxbroms till min Tequesta. Funkar bra
Köpte nån XLC. Tar helt ok. Har du ställt in den rätt? Det har inte jag orkatAh! Schysst. Minns du vilken? Jag köpte en från salt bmx men den tar extremt dåligt alltså.
Kanske får ta ett varv till, men den nyper liksom bra, fast glider bara längs fälgen. Sjukt irriterande.Köpte nån XLC. Tar helt ok. Har du ställt in den rätt? Det har inte jag orkat
Finns det några krav på dess skick? Jag har ett X0-reglage där indikatorn är kass och gummit är ersatt mot ett som passar halvdant. Fungerar så vitt jag vet i övrigt. Skickas mot fraktkostnad.Halloj. Söker ett Växelreglage till min lillebrors cykel. SRAM 9-delat. Sitter ett X7 på nu.
Någon har ett till övers?
Väl mött!
Mitt reglage var snarlikt det på bild. Men tyvärr var det 8-delat. Någon som har koll på om det är samma cable-pull som 7-delat?Söker ett sram reglage för 7-delat.
Behöver inte vara gripshift.
Det är inte klossarna som är problemet? Vad har du för några?Kanske får ta ett varv till, men den nyper liksom bra, fast glider bara längs fälgen. Sjukt irriterande.
De är helt nya, men de kanske inte passar? Det är Salt U-bromsen fram och XLCn bak. Och de här hjulen.Det är inte klossarna som är problemet? Vad har du för några?
Tack för erbjudandet. Den som heter mrx har samma cable-pull som shimano, så den funkar tyvärr inte. Den andra skulle kanske funka, men jag klickade tyvärr hem ett reglage från amazon ett par minuter före du skrev.Mitt reglage var snarlikt det på bild. Men tyvärr var det 8-delat. Någon som har koll på om det är samma cable-pull som 7-delat?
Annars erbjuds de till den som är intresserad av 8-delat.
@jomper - Kollade nyss: 8-delade måste fått en smäll i förvaringen, och det funkar inte att växla med pekfingerreglaget (samt att indikatorfönstret har släppt). Hoppas du löser på annat håll!Rätt säker på att jag har ett matchande par hemma i en låda - återkommer ikväll om det inte är ordnat innan dess![]()
Jag tror jag kan ordna en enklare hydraulisk med handtag och ok. Kan fraktas till Sthlm nästa vecka i så fall.Försöker lösa bromsarna på grabbens 24” söker därmed något av detta:
Belägg-justerings-skruv? Till tektro mekaniskt skivbromsok.
Alternativt ett mekaniskt skivbromsok till fram 160mm.
Hydraulisk skivbroms med både handtag och ok.
Gärna om någon har i gömmorna i Stockholm då vi försöker lösa cykeln i helgen.
De är helt nya, men de kanske inte passar? Det är Salt U-bromsen fram och XLCn bak. Och de här hjulen.
Skicka ett PM om det blir aktuellt.Jag tror jag kan ordna en enklare hydraulisk med handtag och ok. Kan fraktas till Sthlm nästa vecka i så fall.
Den vill jag ha!Wald-korg skänkes. Finns i Uddevalla. Har man med sig en bättre vinare eller en påse lösgodis från Systembolaget är det ok, men inte ett måste.
Visa bilaga 787454
Du orkar inte posta?Wald-korg skänkes. Finns i Uddevalla. Har man med sig en bättre vinare eller en påse lösgodis från Systembolaget är det ok, men inte ett måste.
Visa bilaga 787454
Nej verkligen inte. Men det är klart, swishar du femhundra så skickar jag den. Ena fästet är lagat och ej original,Du orkar inte posta?
Vill du ha en än mer udda bromslösning så ska du leta reda på en roller cam-broms att ha bak. Bromsverkan kan dock vara tveksam om du inte får till inställningen helt rätt.Letar efter en U-broms (bak) och en cantilever (fram) om nån har på lager. Till en GT Tequesta 1992 med krångliga fästen…
jag tror ja har en likadan dock kan de va så att halva fästena runt styret saknas.. kan försöka komma ihåg o leta fram den efter helgenDen vill jag ha!
Bra sagt!Välkommen till den konstiga delen av mountainbikeinternet! Har längtat efter att få dela med mig av mina äventyr i U-bromsdjungeln så här får du en liten föreläsning. Om jag har fel får ni gärna rätta mig, tycker det är viktigt att den här kunskapen bevaras till omvärlden.
Det där är nog inga höjdarklossar med tanke på att dyra klossar nästan kostar mer än den där bromsen ink. klossar. Alla (?) klossar behöver bromsas in innan de tar som de ska, så har du inte redan gjort det rekommenderar jag att du kör ett tag innan du byter till nya. Det är också viktigt att se till att båda armarna rör sig lika lätt och har samma utgångsläge när vajern är lossad. Det är inte heller ett problem med cantisar som ju har fjädrar som fäster i hål på ramen, men eftersom U-bromsen bara sitter med fästskruven kan olika hårt åtdragna skruvar göra att armarna inte nyper samtidigt.
Om du ändå inte är nöjd och är säker på att de är optimalt justerade är nya klossar nästa steg. Jag hade svårt att hitta såna korta gängade klossar till min U-broms, så jag köpte vanliga långa asymmetriska Koolstop på vinst och förlust. Det funkar bra - klart bättre än de 20+ år gamla XT-klossarna som jag hade tidigare. Jag fick mecka med lite olika distanser innan jag fick till det, men mäter du distansen mellan bromsyta och infästning innan du skruvar loss de gamla klossarna är det mycket lättare. Till skillnad från cantisar där man kan ha lite olika avstånd för olika känsla TROR jag U-bromsarna är gjorda för ett specifikt avstånd som man får automatiskt om man har rätt klossar.
Kan flagga för att det är inte lätt att justera U-bromsar och inte heller lätt få till rätt distans mellan kloss och fälg. När du väl får till det får du grym modulering och känsla, men du ska nog inte förvänta dig en broms som nyper direkt som en V-broms gör.
Jag har en sån häringa RD-M650, om den passar dina kriterier lämnar jag öppettestar ett långskott igen söker en bakväxel äldre modell fäste för dropouts i krom-silver ska vara long cage o i hyffsat bra skick
den där skulle absolut funka kostar o finns vart?Jag har en sån häringa RD-M650, om den passar dina kriterier lämnar jag öppet
Tack för ett superutförligt svar, det blir att labba lite då!Välkommen till den konstiga delen av mountainbikeinternet! Har längtat efter att få dela med mig av mina äventyr i U-bromsdjungeln så här får du en liten föreläsning. Om jag har fel får ni gärna rätta mig, tycker det är viktigt att den här kunskapen bevaras till omvärlden.
Det där är nog inga höjdarklossar med tanke på att dyra klossar nästan kostar mer än den där bromsen ink. klossar. Alla (?) klossar behöver bromsas in innan de tar som de ska, så har du inte redan gjort det rekommenderar jag att du kör ett tag innan du byter till nya. Det är också viktigt att se till att båda armarna rör sig lika lätt och har samma utgångsläge när vajern är lossad. Det är inte heller ett problem med cantisar som ju har fjädrar som fäster i hål på ramen, men eftersom U-bromsen bara sitter med fästskruven kan olika hårt åtdragna skruvar göra att armarna inte nyper samtidigt.
Om du ändå inte är nöjd och är säker på att de är optimalt justerade är nya klossar nästa steg. Jag hade svårt att hitta såna korta gängade klossar till min U-broms, så jag köpte vanliga långa asymmetriska Koolstop på vinst och förlust. Det funkar bra - klart bättre än de 20+ år gamla XT-klossarna som jag hade tidigare. Jag fick mecka med lite olika distanser innan jag fick till det, men mäter du distansen mellan bromsyta och infästning innan du skruvar loss de gamla klossarna är det mycket lättare. Till skillnad från cantisar där man kan ha lite olika avstånd för olika känsla TROR jag U-bromsarna är gjorda för ett specifikt avstånd som man får automatiskt om man har rätt klossar.
Kan flagga för att det är inte lätt att justera U-bromsar och inte heller lätt få till rätt distans mellan kloss och fälg. När du väl får till det får du grym modulering och känsla, men du ska nog inte förvänta dig en broms som nyper direkt som en V-broms gör.
Jag tror fan jag har en fabric scoop
Finns i Karlskoga, frakt med Postnord verkar kosta ca 70kr, resten är upp till dig, jag kan inte ha betalat många kronor för den i första tagetden där skulle absolut funka kostar o finns vart?