[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Edit: prylarna är tingade

Önskar byta dessa prylar mot kostnaden för porto (82:- förmodligen):
  • 8-växlad Sunrace-kassett med Tourney-bakväxel, samt Gripshift-reglage och handtag.
  • 3x7-växlade Deore LX, bromshandtagen för cantilever. 2x canti-bromsar, Shimano BR-M650.

IMG_3522.webp

Senast ändrad:
Kära happy! Är i behov av ett 26" bakhjul med QR och bodyn ska ha plats för 11 speed. Hilfe bitte! Bor i Gbg, kan bjuda på nåt gött att dricka eller kom med förslag. / Jon

För ett vintagebygge (eller 2000-talet ish)...

Någon i Skåne eller södraste Halland som har en Rockshox 26"/27.5" luftgaffel (Judy/Reba/Revelation/SID/Pike/Lyrik/Yari) till övers för billig peng eller valfri Happyvaluta?

QR eller thru-axle, fäste för skivbroms och rakt styrrör är det som står på önskelistan.

Kära happy! Är i behov av ett 26" bakhjul med QR och bodyn ska ha plats för 11 speed. Hilfe bitte! Bor i Gbg, kan bjuda på nåt gött att dricka eller kom med förslag. / Jon

Kan vara svårt att hitta 26” som funkar direkt med 11-delad kassett! Det var ju nästan alltid 10-delat före 29”/27” blev standard, särskilt om du också ska köra fälgbroms. Jag tror det finns en del 11-delade kassetter som passar på en del 10-delade bodys med lite vilja (eller med nedfilade klackar), annars får du byta body eller plocka av minsta drevet och ev. sätta dit en lämplig spacer.

Kan vara svårt att hitta 26” som funkar direkt med 11-delad kassett! Det var ju nästan alltid 10-delat före 29”/27” blev standard, särskilt om du också ska köra fälgbroms. Jag tror det finns en del 11-delade kassetter som passar på en del 10-delade bodys med lite vilja (eller med nedfilade klackar), annars får du byta body eller plocka av minsta drevet och ev. sätta dit en lämplig spacer.

Det berör ju på vad menas. Alla 11-delade MTB kassetter till Shimano body passar på body till 10-delat. Shimano 11-delade lvg-kassetter med minst 34t största drev bak passar också.

Skänker en XT 1x12 long cage bakväxel. Den är lite sned och ful. Har haft isär och smörjt upp den men får den ändå inte att växla som den riktigt ska.
Vet att den bara blir liggande i en låda om jag inte ger bort den. Tror det går få ordning på den med lite tålamod (jag saknar tålamod).

Hämtas i Gbg, orkar inte skicka. Vill man ge mig en öl i utbyte har man förtur!

Conti terra speed 40 tlr, black chili finnes. Ca 20 mil, inget slitage på mönstret vad jag kan se, dock tubelessrester. Jag tyckte de var hemskt svåra att poppa och sen efter det krångliga att få helt ut mot fälgkanten så de satt rakt. Satt på cykel jag köpte i våras så ganska nya.

Jag önskar byta mot 32-40 mm landsvägsdäck (dvs omönstrade eller åtminstone med mycket lättrullat mönster) som är tubeless.
Obs: jag önskar inte smalare än så, det har jag nu.

Om ingen vill byta så kan jag ge bort dem/byta mot något drickbart i den mängd du tycker känns rimlig, i så fall sker bytet hos mig i Åkersberga. Skickas ej om vi inte byter däck med varandra. Skicka PM vid intresse.

Bilagor

• IMG_6492.webp
    IMG_6492.webp
    363 KB · Besök: 38
  • IMG_6491.webp
    IMG_6491.webp
    346.7 KB · Besök: 31
För ett vintagebygge (eller 2000-talet ish)...

Någon i Skåne eller södraste Halland som har en Rockshox 26"/27.5" luftgaffel (Judy/Reba/Revelation/SID/Pike/Lyrik/Yari) till övers för billig peng eller valfri Happyvaluta?

QR eller thru-axle, fäste för skivbroms och rakt styrrör är det som står på önskelistan.
Jag har en 26" luftgaffel från Rockshox, som definitivt behöver servas. Den finns dock i Östergötland, men nära E4an alternativt tåglinje...
Skänker den gärna mot en liten peng till nåt bra ändamål.

Edit: Bortskänkta

Farsan vill ha tillbaka sin plats och jag behöver göra mig av med dessa ramar asap. Ingen av dessa är bra och det finns anledningar till att dom inte är byggda.

GT Virage, 18.5” i aluminium som är ramen med mest potential. Skevt växelöra och gängorna där behöver rensas. En bula i ramen, men ska vara funkis. Ingen framgaffel finns:
81C7645B-3D9F-4312-93FE-E3B509633CAE.webp

6B388ABB-7FEC-41A9-B0DB-6073EBA0158D.webp
9ACB4661-BA72-425C-BB3F-D1076C57478B.webp

GT Talera 17”. Cykeln har varit byggd i min ägo och var rätt schysst. Baktriangeln är skev och tanken har varit att rikta upp ramen, men jag har inte fått till det. Matchande framgaffel finns, men är inte med på bild:
0DA60E93-0806-493D-A440-3257159C6421.webp

Crescent Freke 19”. Även här skev ram, men cykeln gick rakt och betedde sig som den skulle. Det som sitter på följer med. Att sno framgaffeln till GT Virage:n och skrota resten kanske är vettigast:
61478C83-8120-4CDE-A416-184930783080.webp

9E12CB92-2FF8-407C-AF07-1E5F5B24EEC4.webp

Behöver bara bli av med grejorna, pris är irrelevant. Skänkes, bytes mot nåt kul eller säljes för en liten slant. Det mesta funkar.

Finns i Västmanland, kan tas med till Linköping

Senast ändrad:
Större cykelkartong som inte gick in i förrådet bortskänkes i Göteborg (Lindholmen). Inte mätt men sannolikt 190cm lång (längre än mig och cykeln levererades med båda hjulen monterade)

Bilagor

• IMG_1545.webp
    IMG_1545.webp
    607.7 KB · Besök: 28
Har en 559x18 framfälg från "dt swiss" med tillhörande bromsskiva av okänt fabrikat som ja gärna hade bytt mot framfälg för fälgbroms 559x18-22ish i silvermetallic om nån har liggandes. Om inte så skänkes denna men avhämtas isf gärna på frölunda torg eller i kungstens industriområde.
1000017912.webp

Sen har jag även ännu en bromsskiva liggandes nån kan få. Den ena är på 140 o den andra 160 mm diameter. Lite rostfläckar har dom iofs kanske inte e nåt o ha då?
1000017914.webp

Vill också passa på o tacka @L.and
för d här gulliga lilla drevet som jag fick helt kostnadsfritt hem i brevlådan, tänk så hjälpsamma cykelpersoner är va! 💌
1000017913.webp

Söker ett 15*110 framnav till ett projekt. Bara navet. Skicket är nästan oväsentligt så länge lagren typ snurrar. Bromsskivefästet kan vara helt kaputt.

Så billigt som möjligt, är till en prototyp av ett hobbyprojekt och det finns riktigt billiga nya nav också men känns bättre att återanvända nåt.

Söker 28" fälgbromsat bakhjul för fulpendlaren. Inget märkvärdigt men blir jätteglad om det redan sitter 6-delad shimanokassett på.

Om man behöver ett fint styre finns den i utbyte

Eller en rimlig summa pengar naturligtvis. Finns i Stockholm!

Söker 28" fälgbromsat bakhjul för fulpendlaren. Inget märkvärdigt men blir jätteglad om det redan sitter 6-delad shimanokassett på.

Om man behöver ett fint styre finns den i utbyte

Eller en rimlig summa pengar naturligtvis. Finns i Stockholm!
Både 42 och 38 mm är VÄLDIGT smala styren😁

Bortskänkes.

Har suttit på en inomhuscykel några år. Växelföraren kan vara lite tjorvig, vajern gick av inför inomhussäsong 2024, så jag cyklade Zwift på stora drevet, så den är inte använd sen säsong 2023.

Broms SORA BR-3500
Växelförare SORA FD-3500

/Steff

Bilagor

• 20250923_104317.webp
    20250923_104317.webp
    627.1 KB · Besök: 46
Bortskänkes.

Har suttit på en inomhuscykel några år. Växelföraren kan vara lite tjorvig, vajern gick av inför inomhussäsong 2024, så jag cyklade Zwift på stora drevet, så den är inte använd sen säsong 2023.

Broms SORA BR-3500
Växelförare SORA FD-3500

/Steff
Jag tar gärna bromsarna! Orkar du skicka?

Bortskänkes.

Broms SORA BR-3500
Växelförare SORA FD-3500

/Steff
Och jag tar gärna framväxeln! Var finns den? Kan också betala porto.

Har lite cykelsaker som jag inte vet om de kan vara intressanta för någon men bättre att kolla än att de blir oanvända:
2x Wolfpack Trail 29 x 2,25 med mycket torrsprickor men mycket mönster kvar, en tidig batch med för lite additiv enligt Wolfgang
2x linser till koo super (troligtvis)
Lins till koo open cube
Fiveten crossfire strl 42 I fint skick förutom där jag brukar ha pinsen på pedalerna, där är det slitet in till där sulan byter färg, gissar på att det är majoriteten av sulans tjocklek
Finns i västra Göteborg (Högsbotorp), kan byta mot ett bra verktyg, en donation, headsetspacers, inget alls eller något jag inte visste att jag behöver.

Bilagor

• PXL_20240821_142701067.webp
    PXL_20240821_142701067.webp
    430.8 KB · Besök: 37
  • PXL_20240821_142649443.webp
    PXL_20240821_142649443.webp
    265.4 KB · Besök: 37
  • 1756809883872.webp
    1756809883872.webp
    138.9 KB · Besök: 31
  • 1756809083855.webp
    1756809083855.webp
    306.2 KB · Besök: 27
  • 1756809630029.webp
    1756809630029.webp
    171.4 KB · Besök: 29
  • PXL_20250913_163352284.webp
    PXL_20250913_163352284.webp
    458.6 KB · Besök: 36
Provar att söka här, letar efter en växel guide att fästa under ram. Ngn som har i sthlmsområdet, alt vet om det finns i fysisk affär. tänkte beställa annars men leverans 1 v plus

Bilagor

• IMG_0855.webp
    IMG_0855.webp
    11.7 KB · Besök: 17
Hej,
Jag söker ett 26 tums bakhjul med växelhub, även passande växelväljare, 5 växlar eller uppåt. Helst med skivbroms men funkar med fotbroms också. 135mm.

Hej! Jag vänder mig åter till mina medmänniskor i vår kära patientförening för att efterlysa delar till mitt ATB rando-bygge
- kabelstopp för cantibroms, antingen på styrstam (22.2), styrröret (1”) eller på gaffeln
- bar end shifters - vilka som helst.

Kan byta mot lite olika bromsskivor, suntour downtubereglage på kinesiska paul-tummis-fästen, sugino XD2-trippel, svarta LX-cantis m.m. ev med pengar emellan åt olika håll beroende på som ligger på bordet

Bilagor

• IMG_3973.webp
    IMG_3973.webp
    775.3 KB · Besök: 94
Hej! Jag vänder mig åter till mina medmänniskor i vår kära patientförening för att efterlysa delar till mitt ATB rando-bygge
- kabelstopp för cantibroms, antingen på styrstam (22.2), styrröret (1”) eller på gaffeln

Kan byta mot lite olika bromsskivor, suntour downtubereglage på kinesiska paul-tummis-fästen, sugino XD2-trippel, svarta LX-cantis m.m. ev med pengar emellan åt olika håll beroende på som ligger på bordet
Jag misstänker att en stam med integrerat stopp inte är aktuellt?

episkt vevparti på den hojen, byggtråd tack.

Rensar lite. Nu har den här större åkpåsen till chariot dvs senare thulevagnar legat lite väl länge. Vi har egentligen aldrig använt den men tror den är hyfsat funktionell. Vi fick den begagnad en gång i tiden men den är hel och ren.
Den är rätt stor. Tror man skulle kunna ha den så länge man får plats i vagnen. Finns i majorna för avhämtning en vecka eller två sen åker den.

Bilagor

• 20250924_221327.webp
    20250924_221327.webp
    1,023.9 KB · Besök: 31
Rensar lite. Nu har den här större åkpåsen till chariot dvs senare thulevagnar legat lite väl länge. Vi har egentligen aldrig använt den men tror den är hyfsat funktionell. Vi fick den begagnad en gång i tiden men den är hel och ren.
Den är rätt stor. Tror man skulle kunna ha den så länge man får plats i vagnen. Finns i majorna för avhämtning en vecka eller två sen åker den.
Finns det möjlighet du orkar posta den?

Nu vet jag att många här gillar polars klockor så tänkte fråga här.. När jag städade så slängde jag polar pacer pro-lådan som tydligen hade adaptern som gör att man kan ha vanliga armband till den. Är det någon som har kvar den lilla adaptern och inte har användning för den?

Letar efter en landsvägsgrupp till höstens neoretro-bygge. Claris/Sora/Tiagra spelar ingen roll, men det ska vara svart och helst också billigt.

Jag gjorde nyss ett yardsale-inlägg på helt fel plats. I sssm-tråden:

Iaf så har jag lite grejer att byta mot små summor kontanter eller några finöl. Kolla där om ni vill.

Någon som har en framväxel med lite smalare cage (typ för 10-delad kedja) och helst för tvådelat/landsväg?

Har en fin gammal XT som jag inte lyckas justera utan att den slår i vevpartiet, byter gärna mot den!

Någon som har en framväxel med lite smalare cage (typ för 10-delad kedja) och helst för tvådelat/landsväg?

Har en fin gammal XT som jag inte lyckas justera utan att den slår i vevpartiet, byter gärna mot den!
Tror jag har en SRAM Apex för 2x10 som du kan få om du hämtar den (i Gbg).

Letar efter en landsvägsgrupp till höstens neoretro-bygge. Claris/Sora/Tiagra spelar ingen roll, men det ska vara svart och helst också billigt.
Du får säkert napp tidigare (och smart med en mer komplett grupp), men jag har för avsikt att byta Tiagra-växeln som sitter på min Giant någon gång under hösten/vintern.

Du kan ju alltid höra av dig lite lägre fram om det är fortsatt aktuellt så får vi se huruvida jag kommit till skott ännu eller ej. (Det kan hända jag plockar av framväxeln samtidigt.)

Tillbaka
Topp