unsuspected
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Skicka gärna PM med bilder.Jag kan ha snowboards. Antagligen inte så fina men gratis i så fall. Har två eller inga.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skicka gärna PM med bilder.Jag kan ha snowboards. Antagligen inte så fina men gratis i så fall. Har två eller inga.
@unsuspected skickat PM.Skicka gärna PM med bilder.
Kära happy! Är i behov av ett 26" bakhjul med QR och bodyn ska ha plats för 11 speed. Hilfe bitte! Bor i Gbg, kan bjuda på nåt gött att dricka eller kom med förslag. / Jon
Kan vara svårt att hitta 26” som funkar direkt med 11-delad kassett! Det var ju nästan alltid 10-delat före 29”/27” blev standard, särskilt om du också ska köra fälgbroms. Jag tror det finns en del 11-delade kassetter som passar på en del 10-delade bodys med lite vilja (eller med nedfilade klackar), annars får du byta body eller plocka av minsta drevet och ev. sätta dit en lämplig spacer.
Jag har en 26" luftgaffel från Rockshox, som definitivt behöver servas. Den finns dock i Östergötland, men nära E4an alternativt tåglinje...För ett vintagebygge (eller 2000-talet ish)...
Någon i Skåne eller södraste Halland som har en Rockshox 26"/27.5" luftgaffel (Judy/Reba/Revelation/SID/Pike/Lyrik/Yari) till övers för billig peng eller valfri Happyvaluta?
QR eller thru-axle, fäste för skivbroms och rakt styrrör är det som står på önskelistan.
skickar dm!Jag har en 26" luftgaffel från Rockshox, som definitivt behöver servas. Den finns dock i Östergötland, men nära E4an alternativt tåglinje...
Skänker den gärna mot en liten peng till nåt bra ändamål.
Det berör ju på vad menas. Alla 11-delade MTB kassetter till Shimano body passar på body till 10-delat. Shimano 11-delade lvg-kassetter med minst 34t största drev bak passar också.
Både 42 och 38 mm är VÄLDIGT smala styrenSöker 28" fälgbromsat bakhjul för fulpendlaren. Inget märkvärdigt men blir jätteglad om det redan sitter 6-delad shimanokassett på.
Om man behöver ett fint styre finns den i utbyte
![]()
Säljes: Ritchey logic II Drop bar
Mäter 42cm. Nypris 1000kr men säljes billigt p.g.a användningsslitage. Går att få levererahappyride.se
Eller en rimlig summa pengar naturligtvis. Finns i Stockholm!
Både 42 och 38 mm är VÄLDIGT smala styren![]()
Jag tar gärna bromsarna! Orkar du skicka?Bortskänkes.
Har suttit på en inomhuscykel några år. Växelföraren kan vara lite tjorvig, vajern gick av inför inomhussäsong 2024, så jag cyklade Zwift på stora drevet, så den är inte använd sen säsong 2023.
Broms SORA BR-3500
Växelförare SORA FD-3500
/Steff
Och jag tar gärna framväxeln! Var finns den? Kan också betala porto.Bortskänkes.
Har suttit på en inomhuscykel några år. Växelföraren kan vara lite tjorvig, vajern gick av inför inomhussäsong 2024, så jag cyklade Zwift på stora drevet, så den är inte använd sen säsong 2023.
Broms SORA BR-3500
Växelförare SORA FD-3500
/Steff
Grymt, PM mig adress mobilnr så fixar jag det nästa vecka, är just nu fokus på Bergslagen gravel under övrig fritid. Skriv gärna bromsar så jag inte skickar fel sak :-)Jag tar gärna bromsarna! Orkar du skicka?
Hällefors.Och jag tar gärna framväxeln! Var finns den? Kan också betala porto.
Jag misstänker att en stam med integrerat stopp inte är aktuellt?Hej! Jag vänder mig åter till mina medmänniskor i vår kära patientförening för att efterlysa delar till mitt ATB rando-bygge
- kabelstopp för cantibroms, antingen på styrstam (22.2), styrröret (1”) eller på gaffeln
- bar end shifters - vilka som helst.
Kan byta mot lite olika bromsskivor, suntour downtubereglage på kinesiska paul-tummis-fästen, sugino XD2-trippel, svarta LX-cantis m.m. ev med pengar emellan åt olika håll beroende på som ligger på bordet
Jo om det är en kort quill!Jag misstänker att en stam med integrerat stopp inte är aktuellt?
Pm:ar så får du ställning!Jo om det är en kort quill!
episkt vevparti på den hojen, byggtråd tack.Hej! Jag vänder mig åter till mina medmänniskor i vår kära patientförening för att efterlysa delar till mitt ATB rando-bygge
- kabelstopp för cantibroms, antingen på styrstam (22.2), styrröret (1”) eller på gaffeln
- bar end shifters - vilka som helst.
Kan byta mot lite olika bromsskivor, suntour downtubereglage på kinesiska paul-tummis-fästen, sugino XD2-trippel, svarta LX-cantis m.m. ev med pengar emellan åt olika håll beroende på som ligger på bordet
Finns det möjlighet du orkar posta den?Rensar lite. Nu har den här större åkpåsen till chariot dvs senare thulevagnar legat lite väl länge. Vi har egentligen aldrig använt den men tror den är hyfsat funktionell. Vi fick den begagnad en gång i tiden men den är hel och ren.
Den är rätt stor. Tror man skulle kunna ha den så länge man får plats i vagnen. Finns i majorna för avhämtning en vecka eller två sen åker den.
Du har pmFinns det möjlighet du orkar posta den?
Har en campagnolo veloce för tvådelat, braze on men med 31.8-klämmaNågon som har en framväxel med lite smalare cage (typ för 10-delad kedja) och helst för tvådelat/landsväg?
Har en fin gammal XT som jag inte lyckas justera utan att den slår i vevpartiet, byter gärna mot den!
Tror jag har en SRAM Apex för 2x10 som du kan få om du hämtar den (i Gbg).Någon som har en framväxel med lite smalare cage (typ för 10-delad kedja) och helst för tvådelat/landsväg?
Har en fin gammal XT som jag inte lyckas justera utan att den slår i vevpartiet, byter gärna mot den!
Du får säkert napp tidigare (och smart med en mer komplett grupp), men jag har för avsikt att byta Tiagra-växeln som sitter på min Giant någon gång under hösten/vintern.Letar efter en landsvägsgrupp till höstens neoretro-bygge. Claris/Sora/Tiagra spelar ingen roll, men det ska vara svart och helst också billigt.