[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nån som behöver funkis bromsar till budgetbygge?
Jag har ett par sparsamt använda Magurabromsar av enklare snitt över (MT Trail Sport). De kom med en ram jag köpte, så bakslangen tyvärr kapad vid avmontering och behöver ersättas (om man inte har en liten ram och det räcker med monteringsdetaljer och luftning). Fräscha belägg med mycket liv kvar.
20260128_191353.webp
20260128_191403.webp

20260128_190856.webp

Öppen för bytesförslag (typ ett par snygga bromsskivor (203+180), en bakväxel eller reglage för 11-del shimano), nåt annat kul, eller en liten slant till läkare utan gränser. Finns i Uppsala.

EDIT: bromsarna har hittat ny ägare och Gränslösa läkare har fått en slant.

/Johan

Senast ändrad:
Nån som behöver funkis bromsar till budgetbygge?
Jag har ett par sparsamt använda Magurabromsar av enklare snitt över (MT Trail Sport). De kom med en ram jag köpte, så bakslangen tyvärr kapad vid avmontering och behöver ersättas (om man inte har en liten ram och det räcker med monteringsdetaljer och luftning). Fräscha belägg med mycket liv kvar.
Visa bilaga 813813
Visa bilaga 813812

Visa bilaga 813811

Öppen för bytesförslag (typ ett par snygga bromsskivor (203+180), en bakväxel eller reglage för 11-del shimano), nåt annat kul, eller en liten slant till läkare utan gränser. Finns i Uppsala.

/Johan
Skickade PM!

Har ett Maxxis DHF 29x2.5 MaxxTerra EXO, bra mönster men en hel del torrsprickor. Spår av tubeless-vätska.

Byter helst mot någon bra mtb-sadel eller lysen om någon råkar ha något liggandes. Finns i Västra Frölunda.

1000011760.webp

Hej allihop 🤩
Någon som ruvar på en XTR framväxel 31.8 klamma, top pull (M901 eller M950) och kan tänka sig att avyttra till mig? Vore fint att knyta ihop bygget med en hyfsat enhetlig grupp.
Mvh
Sebbe

Hej! Någon som har ett par down tube cable stop adapter liggandes?
Alla jag hittar online kostar frakten mer än delen i fråga.

Bilagor

• IMG_2386.webp
    IMG_2386.webp
    231 KB · Besök: 23
Ohoj! Söker 24" däck, relativt lättrullade XC-däck typ. Ungefär 50-55mm breda, och stänkskärmar som kan tänkas tillsammans med dom. Kan byta mot diverse mer eller mindre värdefullt bös, eller pengar

Puss!

Någon som har en extra låsskruv för SRAM Red/Force 22 bromskloss liggande? Äldre modell enl bild - ej AXS.
Gjorde misstaget att låsa med Biltemas låsvätska. Sitter som berget och jag vet att jag kommer att förstöra insex när klosserna ska bytas...
6F926F19-078E-46AE-BBC9-3D95E7C9C51C.webp

Senast ändrad:
Någon som har en extra låsskruv för SRAM Red/Force 22 bromskloss liggande? Äldre modell enl bild - ej AXS.
Gjorde misstaget att låsa med Biltemas låsvätska. Sitter som berget och jag vet att jag kommer att förstöra insex när klosserna ska bytas...
Visa bilaga 816048
Elda på gängorna lite med typ en stormtändare eller tändare med lång hals så borde du få ut den rätt bra , smidigast eller bäst är väl ta och värma underifrån med hjulet ur vägen.

Elda på gängorna lite med typ en stormtändare eller tändare med lång hals så borde du få ut den rätt bra , smidigast eller bäst är väl ta och värma underifrån med hjulet ur vägen.
Det brukar behövas 150 C för att lossa mediumhård gänglåsvätska och 250 C för att få loss hård låsvätska.

Det brukar behövas 150 C för att lossa mediumhård gänglåsvätska och 250 C för att få loss hård låsvätska.
Jag får hur som helst vänta tills jag är hemma igen med cykeln och har tillgång till repställ, brännare och pålitlig insex.
250° är lite för nära kokpunkten för DOT 5.1, i synnerhet om den är ett par år gammal, för att det ska kännas bra 😒
screen-shot-2014-12-15-at-10.27.18-am.webp

BTs jävla låsvätska borde motsvara blå Loctite men det ifrågasätter jag allvarligt.
Min vädjan om låsskruv kvarstår 🙂

Å andra sidan låser väl inte temas så bra?

Kan man inte ha saxpinne istället som vanligt folk?
På just dessa låser BT alldeles för bra. Tror jag bytte bromsklossarna på resa och hade med BTs för att den fanns i liten tub och lämnade Loctiteflaskan hemma då.
Och nej. Problemet är inte låsskruven utan BTs klister.
Jag ogillar Shimanos växelreglage till fördel för Srams smidiga "double tap" om det är vad du menar med vad "vanligt folk" har.

På just dessa låser BT alldeles för bra. Tror jag bytte bromsklossarna på resa och hade med BTs för att den fanns i liten tub och lämnade Loctiteflaskan hemma då.
Jag ogillar Shimanos växelreglage till fördel för Srams smidiga "double tap" om det är vad du menar med vad "vanligt folk" har.
Tänkte på
1771315599531.webp

Jag förstod det. Shimanolösningen.
Om de finns med 1,5 mm ø går det kanske. Men problemet är fortfarande att få bort låsskruven...
Sedan kan jag köpa ett originalset bromsklossar där skruv och låsclips ingår om det blir nödvändigt men 250-300 för en sån sats tar emot. Lösa klossar, utan skruv då, kostar 25/paret från Ali. Och de är minst lika bra. Jag har ett halvt dussin liggande då jag har lika uppsättning på flera cyklar.

Ett par skoöverdrag skänkes.

Storlek: 40-41.

Det ena är påtagligt slitet men fungerar, det andra i bättre skick.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20260220_112654339.webp
    PXL_20260220_112654339.webp
    1.3 MB · Besök: 17
  • PXL_20260220_112727411.webp
    PXL_20260220_112727411.webp
    827.7 KB · Besök: 18
  • PXL_20260220_112716320.webp
    PXL_20260220_112716320.webp
    763.8 KB · Besök: 18
  • PXL_20260220_112704056.webp
    PXL_20260220_112704056.webp
    1.3 MB · Besök: 18
Jag får hur som helst vänta tills jag är hemma igen med cykeln och har tillgång till repställ, brännare och pålitlig insex.
250° är lite för nära kokpunkten för DOT 5.1, i synnerhet om den är ett par år gammal, för att det ska kännas bra 😒
Visa bilaga 816110

BTs jävla låsvätska borde motsvara blå Loctite men det ifrågasätter jag allvarligt.
Min vädjan om låsskruv kvarstår 🙂
Har du en lödkolv så kan du prova att trycka den mot änden av skruven för att värma upp den

Skänkes!

En massa däck 29 tum, kan ligga nåt 27,5 där också eventuellt, ett par växlar både fram och bak, maguraskivor, shimanoskivor, framklingor, kedjor, kanske nån kassett minns inte. Allsköns jävla bröte som jag inte orkar bemöda mig med att sälja.

Först till kvarn, hämtas på Guldheden Gbg.

Bilagor

• IMG_7569.webp
    IMG_7569.webp
    361.5 KB · Besök: 42
Skänkes!

En massa däck 29 tum, kan ligga nåt 27,5 där också eventuellt, ett par växlar både fram och bak, maguraskivor, shimanoskivor, framklingor, kedjor, kanske nån kassett minns inte. Allsköns jävla bröte som jag inte orkar bemöda mig med att sälja.

Först till kvarn, hämtas på Guldheden Gbg.

Jag gör ju i ordning en del hojar till bättre behövande. Tar gärna emot!

Skulle gärna bli av med en Merida Matts Race SX ram + gaffel. Storlek Small.

Gaffel är Rock Shox SID dual air.
Ta setet och kasta ramen om du vill.

15451.webp
15450.webp

Senast ändrad:
Skänkes. Två flaskor conti revo sealant. Oöppnade och av okänd ålder. Vet inte om lot kan ge någon ledtråd.

Finns i Stockholm Västerort, kan skickas mot porto.

20260225_173535.webp

Tillbaka
Topp