[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Finns det någon som har nytta av det på bilden så hör av er.

Bilagor

• 20260309_104415.webp
    20260309_104415.webp
    606 KB · Besök: 73
Någon som gillar Tacx flaskor? Fått dessa med orders från R2, svårt att klicka nej när det är gratis men kommer nog aldrig använda dem. Hämta i Järla Sjö, Nacka om du vill ha (eller kanske vid jobbet på Östermalm).
är det oranga detaljer på? skulle passa bra på min orangea Bob isåfall :) Kan hämta på onsdag, torsdag eller fredag i Sthlm

Jag söker GRX BL-RX810 reglage och ok. 1x11. Ev en bakväxel med.

Hör av dig om du tänker uppgradera eller har något liggandes i lådan hemma.

Jag förstod det. Shimanolösningen.
Om de finns med 1,5 mm ø går det kanske. Men problemet är fortfarande att få bort låsskruven...
Sedan kan jag köpa ett originalset bromsklossar där skruv och låsclips ingår om det blir nödvändigt men 250-300 för en sån sats tar emot. Lösa klossar, utan skruv då, kostar 25/paret från Ali. Och de är minst lika bra. Jag har ett halvt dussin liggande då jag har lika uppsättning på flera cyklar.
Fick borra ut låsskruven. Gick bra men saknar en ny om någon skulle ha liggande…
IMG_2862.webp

(Skruven är inte genomgående så en sprint funkar inte)

Har 2 st Conti TerraSpeed ( typ 40 x 622 ) som jag aldrig skulle kunna leva med mig själv om jag sålde. ( otroligt skeva )
Kollar exakt om nån är villig att betala frakt.

En gång i tiden blev jag lurad att tro att man ska ha rostfria skärmar på snabba cyklar. Skänker därför ett par Honjo i rätt fint skick. Tar 30 mm utan problem.

Har satt gummiplugg i de staghål som inte används.

Fru i bakgrunden skänks ej.
IMG_0866.webp

IMG_0867.webp

En gång i tiden blev jag lurad att tro att man ska ha rostfria skärmar på snabba cyklar. Skänker därför ett par Honjo i rätt fint skick. Tar 30 mm utan problem.

Har satt gummiplugg i de staghål som inte används.

Fru i bakgrunden skänks ej.
Visa bilaga 819605
Visa bilaga 819606
Jag kan tänka mig att betala frakt (och en slant till välgörenhet) om de passar till 28".

Edit: den ska inte på en snabb cykel.

Fick borra ut låsskruven. Gick bra men saknar en ny om någon skulle ha liggande…
Ser ut som gamla SRAM så ja det har jag alltid ett par extra hemma, men med PostNords portopriser kostar det ju lika mycket att skicka som att ta hem nya i titan från AliExpress…

Ser ut som gamla SRAM så ja det har jag alltid ett par extra hemma, men med PostNords portopriser kostar det ju lika mycket att skicka som att ta hem nya i titan från AliExpress…
Finns dom ens där? Ska söka men är annars gärna avnämare!
Det är gamla SRAM. Nåja, gamla o gamla.

Nja, hittade efter en timmes scrollande äntligen på Ali. Nästan allt har låsclipset i fel ända. Uppenbart har Sram ändrat disajnen nångång.
Men jag snodde de sista (?) tre paren (i stål) så om någon står i samma situation som jag kan jag säkert avvara någon.
IMG_2864.webp

(De finns i ett serviceset från Sram till stort sett samma eller högre pris som ett komplett set bromsklossar…)

Senast ändrad:

Tjena!

Jag skickar inte brev längre, jag skickar saker. Ska bli kul att skicka inbjudan till en fest i sommar, jäklar vilka skumma prylar folk kommer få.

Tjena!

Jag skickar inte brev längre, jag skickar saker. Ska bli kul att skicka inbjudan till en fest i sommar, jäklar vilka skumma prylar folk kommer få.

Fast Prime i sig kostar väl att ha. Och sen är det ju det där med Bezos😒

Jag har en ram som jag tänkte låta gå vidare. Det är en KHS Fiero från tidigt 80-tal, en tourer med riktigt fina Tange dubbelreducerade 900-rör. Storlek 56 och BSA-gängor i vevhuset. Vidgad till 130 mm i bakgaffeln för att ta moderna hjul.

KHS byggdes i Taiwan för amerikanska marknaden, den här togs med till Sverige från USA vid flytt.

IMG_0877.webp

IMG_0878.webp

IMG_0879.webp

IMG_0880.webp

IMG_0881.webp

Jag har en ram som jag tänkte låta gå vidare. Det är en KHS Fiero från tidigt 80-tal, en tourer med riktigt fina Tange dubbelreducerade 900-rör. Storlek 56 och BSA-gängor i vevhuset. Vidgad till 130 mm i bakgaffeln för att ta moderna hjul.

KHS byggdes i Taiwan för amerikanska marknaden, den här togs med till Sverige från USA vid flytt.

Visa bilaga 819657
Visa bilaga 819658
Visa bilaga 819659
Visa bilaga 819660
Visa bilaga 819661
Intresserad för ett välgörenhetsbygge åt en ensamstående förälder.

Den är din om den passar i storlek. 💕
Tack käre vän. Inser om jag kopplar på hjärnan att den är stor. Ffa är den onödigt fin för ett pendlarbygge.

Men om någon annan har en ram eller en hel cykel att bidra med så är jag game. Idag cyklar den stackaren på en 60-tals Intersport-cykel. Fin förvisso, men i tuffaste laget att pendla 2 mil på.

Hon är 163 cm lång, så vad kan man tro? 52-54 cm nånting om vi pratar lvg/hybrid, alt. ~18” om vi pratar ATB?

Tack käre vän. Inser om jag kopplar på hjärnan att den är stor. Ffa är den onödigt fin för ett pendlarbygge.

Men om någon annan har en ram eller en hel cykel att bidra med så är jag game. Idag cyklar den stackaren på en 60-tals Intersport-cykel. Fin förvisso, men i tuffaste laget att pendla 2 mil på.

Hon är 163 cm lång, så vad kan man tro? 52-54 cm nånting om vi pratar lvg/hybrid, alt. ~18” om vi pratar ATB?
50 tror jag snarare.

Undrar om jag inte har en äldre lvg-hoj som skulle kunna fungera storleksmässigt. 🤔 Jag har ju så mycket annat i skallen för tillfället att jag inte lyckas hålla reda på aktuell lagerhållning, men jag skall kika.

Jag vet int riktigt vad jag ska göra av Cannondalen som jag håller på att bygga ihop, inser jag när jag läser det här. Ramen är ju lite liten för mig...

Visa bilaga 819657
Visa bilaga 819658
Visa bilaga 819659
Visa bilaga 819660
Visa bilaga 819661
Finns fortfarande kvar.

Nån som sitter på en coil-dämpare 267x89? Typ Fox Van RC. Ska vara till en 2015 scott Gambler 720 så gör inget om den har några år på nacken. Fjäder har jag.

Är det någon som behöver pakethållare? Kastas annars
Finns i Skåne

Edit: bortlovade

Bilagor

• 20260318_192844.webp
    20260318_192844.webp
    856.7 KB · Besök: 46
Senast ändrad:
Ett par Schwalbe black jack 24 x 1,9". Skänkes. bra mönster.

Bilagor

• 20260318_193104.webp
    20260318_193104.webp
    765.9 KB · Besök: 19
Sökes. 622/28 tums bakhjul för 8-delad Shimano kassett, QR och fälgbroms. Fälgen måste vara i bra skick. Hjulet skall ersätta ett sönderbromsat hjul. Kan betala en rimlig summa.

Tillbaka
Topp