[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Uppföljning efter hämtningen;
ADD - Fastrostad sadelstolpe 1 - 0 i tredje ronden. Olja, tid, värme, våld mm.
Vägde in den hos närmaste Postnord ombud. 2489 gram exklusive sadelstolpe. Så tom ram ca 2,2kg, rätt hyfsat för gammalt stål.
Nu finns det inga fysiska hinder för en Gordon Gekko tribute stål edition vintage MTB.
Passande kompl stel gaffel sökes ev.
Visa bilaga 823894
Grymt!!🔥🔥

Någon som sitter på ett par SPD-skor strl 45-46 i Göteborg? Behöver inte vara snygga eller avancerade, bara till pendling.. 😬Bytes mot pengar, dryck eller prylar
Jag har ev. ett par Scott XC1 som du kan få mot en peng, dock ej i Göteborg, men jag kan skicka mot fraktkostnad. PM:a om intresse finns

Edit: Shimano XC1 såklart, inte Scott

Senast ändrad:
Gaffel med allt som sitter på räcker. Bor i Göteborg så det blir skicka isf men det känns onödigt. Jag letar lite på hemmaplan först.

Söker svart sadelstolpe 27.2mm med 0-10mm offset, helst i fint skick då den ska sitta på min fina gravel..

Kan bytas mot stolpe med 20mm offset, bockstyre 42cm (har ett gravel och ett lvg), något annat som finns i lådorna eller lämpligt swishbelopp.

Helst i sthlm västerort eller innerstan om det ska vara värt det...

1000007220.webp

Ringklockor, gott o blandat skänkes, så kan du slå en pling 🙂

Söker svart sadelstolpe 27.2mm med 0-10mm offset, helst i fint skick då den ska sitta på min fina gravel..

Kan bytas mot stolpe med 20mm offset, bockstyre 42cm (har ett gravel och ett lvg), något annat som finns i lådorna eller lämpligt swishbelopp.

Helst i sthlm västerort eller innerstan om det ska vara värt det...
Hej hej.

Svart eller silver?

Någon med en stel framgaffel för skivbroms och rakt styrrör?

28"/700c

Optiskt skick samt alu eller kolfiber spelar mindre roll.

Helst inte dunderkapat styrrör.

Ska ersätta det defekta fjädrande bojsänket på en gammal Scott Sportster från anno 2008 (obelastat axle to crown-mått ca 460–465 mm).

Finns i Skåne så gärna däromkring.

Bytes mot något lockande jag har i lådorna eller en swish.

1775837821384.webp
1775836504495.webp

Söker liten del till Shimano GRX 600 bromshandtag

Jag saknar den lilla svarta pivot‑kåpan (den som täcker axeln som bromshandtaget roterar runt) på vänster handtag.

Har någon ett trasigt GRX 600‑handtag liggande och kan tänka sig att sälja just den delen? Betalar gärna lite till dig eller till välgörenhet, och frakt.

Shimano säljer inte denna del som reservdel...

Tack på förhand och trevlig helg!

Bilagor

• 1775835462721.webp
    1775835462721.webp
    8.4 KB · Besök: 17
Senast ändrad:
Tjena!

Söker 50mm lång styrstam för 35mm styre. Skick spelar ingen roll, behöver prova längd innan jag lägger massa pengar.

Altus framväxel, Acera bakväxel och märkliga bullhornhandtag. Finns i Borås och kostar ingenting alls

Bilagor

• PXL_20260410_165744157.webp
    PXL_20260410_165744157.webp
    805.6 KB · Besök: 31
Pga klantighet när jag sålde en cykel råkade jag skicka med två högerpedaler, M540. Kvar hemma var två vänsterpedaler. Köparen hittar inte pedalerna jag skickade med så nu är jag fast med till vänster.

Så.

Har du en eller två höger m540-pedaler får du gärna hör av dig!
IMG_9543.webp

Rensar i förrådet och tänkte sälja men byter gärna istället:) eller ger bort:) rensat lite på hyllan.

Skulle gärna byta mot något kul styre (kul som i fett med mycket flare eller någon speciell lösning på grepp, inte aphängare). Tänk bygge av stel 26a eller ev 29a pappacykel. Eller ett par ok graveldäck. Eller bara lite bra karma..

Bra om du behöver komplettera till svettpassen:) Lite sponsloggor och klubbtryck på en del av grejerna som ni ser.

Herr

6 par bibs i ok skick, ett par skulle behöva några stygn i nätet. Trimtex, Columbus, Bilester och Kalas.

4 par tröjor, 2 L och 2 M

Softshell väst L från scott.

Lite tjockare benvärmare L

Dam Newline

Två jackor S
Väst
3/4 tights

Any takers?
IMG_2728.webp
IMG_2729.webp

Rensar i förrådet och tänkte sälja men byter gärna istället:) eller ger bort:) rensat lite på hyllan.

Skulle gärna byta mot något kul styre (kul som i fett med mycket flare eller någon speciell lösning på grepp, inte aphängare). Tänk bygge av stel 26a eller ev 29a pappacykel. Eller ett par ok graveldäck. Eller bara lite bra karma..

Bra om du behöver komplettera till svettpassen:) Lite sponsloggor och klubbtryck på en del av grejerna som ni ser.

Herr

6 par bibs i ok skick, ett par skulle behöva några stygn i nätet. Trimtex, Columbus, Bilester och Kalas.

4 par tröjor, 2 L och 2 M

Softshell väst L från scott.

Lite tjockare benvärmare L

Dam Newline

Två jackor S
Väst
3/4 tights

Any takers?Visa bilaga 824398Visa bilaga 824399
Jag norpar gärna några bibs i storlek L eller M om det finns kvar.

Tack Cycle Force One dumtrainer bortskänkes, hämtas i Gamlestan i Göteborg. Inkluderar QR. Funkade för 15 år sen när jag använde den senast. Inga garantier. Blir containermat om två veckor.
1000019367.webp

Skänkes. Två flaskor conti revo sealant. Oöppnade och av okänd ålder. Vet inte om lot kan ge någon ledtråd.

Finns i Stockholm Västerort, kan skickas mot porto.

Visa bilaga 817220
Finns de kvar tar jag dem gärna mot frakt :) söker även continental 29" mtbdäck, gärna med lite mer kaxigt mönster än racekings osv för ska på en heldämpad som idag har ett par slitna maxxis men jag är lite kär i continental.

Har även lite prylar att skänka/sälja/byta mot något modernare eller öl 😄 är mer sramkille än shimano, och har släppt att köra runt med gamla grejer när det finns nya, så typ sram 11/12-generationen, continentaldäck eller om någon mot förmodan skulle vilja bli av med e*thirteenprylar så är jag intresserad av dem ☺️.

Fotade bara lite snabbt det i växel-baljan jag tänkte hade något värde, har garanterat mer diverse prylar liggandes.

Ber om ursäkt i förhand om jag inte svarar snabbt, cyklar hellre än att sitta och titta på telefonen 😁

EDIT: Jag uttalade mig för hastigt uppenbarligen, det finns en komponent som jag aldrig vill ha något annat än shimano och det är växelreglage! Multi-release-reglage från shimano är jag också intresserad av i 11/12 😁

Bilagor

• PXL_20260411_090623029.webp
    PXL_20260411_090623029.webp
    239.6 KB · Besök: 33
  • PXL_20260411_090556421.webp
    PXL_20260411_090556421.webp
    493.2 KB · Besök: 33
  • PXL_20260411_090443596.webp
    PXL_20260411_090443596.webp
    447.1 KB · Besök: 35
  • PXL_20260411_090350027.webp
    PXL_20260411_090350027.webp
    656.1 KB · Besök: 29
  • PXL_20260411_090255366.webp
    PXL_20260411_090255366.webp
    397.6 KB · Besök: 30
  • PXL_20260411_090159431.webp
    PXL_20260411_090159431.webp
    790.5 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
Har beställt fel gaffel så har en helt ny svart stel 26" gaffel för 1" gängat styrlager. Ej för skivbroms.
Bytes mot en liknande fast för 1 1/8 gängat styrlager. Behöver inte vara svart utan grå eller silver funkar också. Behöver finnas gänga kvar vid runt 130-140mm. Med v broms fästen.

Har beställt fel gaffel så har en helt ny svart stel 26" gaffel för 1" gängat styrlager. Ej för skivbroms.
Bytes mot en liknande fast för 1 1/8 gängat styrlager. Behöver inte vara svart utan grå eller silver funkar också. Behöver finnas gänga kvar vid runt 130-140mm. Med v broms fästen.
Jag kan nog ha någon du kan få. Tror inte att den är så rolig ut tyvärr

Jag är på jakt efter en framväxel, gärna typ XT/XTR/SRAM 9, för downpull och med 31,8mm klämma. Har massor med top pull att byta mot

Bilagor

• 1775902340901.webp
    1775902340901.webp
    42.3 KB · Besök: 15
Jag är på jakt efter en framväxel, gärna typ XT/XTR/SRAM 9, för downpull och med 31,8mm klämma. Har massor med top pull att byta mot
Tror jag kan ha en xt framväxel, vetifan om den är 8, 9 eller 10, eller om den är komplett lol, ska ta en bild när jag är tbx i verkstan så får du säga om du vill ha den, isf får du den mot frakten för jag kommer då aldrig använda framväxlar igen 😂

Någon med en stel framgaffel för skivbroms och rakt styrrör?

28"/700c

Optiskt skick samt alu eller kolfiber spelar mindre roll.

Helst inte dunderkapat styrrör.

Ska ersätta det defekta fjädrande bojsänket på en gammal Scott Sportster från anno 2008 (obelastat axle to crown-mått ca 460–465 mm).

Finns i Skåne så gärna däromkring.

Bytes mot något lockande jag har i lådorna eller en swish.
Inte direkt det du efterfrågar, men har en gammal framdämpare för 29" som ligger och tar plats i förrådet (Stockholm) och jag gärna blir av med, om det skulle vara ett ok alternativ.

Suntour XCR RL-R / Coil Spring / 1-1/8" Alloy Steerer / Remote Lockout / Rebound Adjustment / 100mm Travel

Inte direkt det du efterfrågar, men har en gammal framdämpare för 29" som ligger och tar plats i förrådet (Stockholm) och jag gärna blir av med, om det skulle vara ett ok alternativ.

Suntour XCR RL-R / Coil Spring / 1-1/8" Alloy Steerer / Remote Lockout / Rebound Adjustment / 100mm Travel
Tackar men jakten får gå vidare👍

Är det någon som har ett/ett par 26" downhillhjul? Behöver främst ett 12x135 bak, men par är också intressant! Hjulet på bilden är 150x12 och har ett matchande fram. Byter mer än gärna mot ett par som passar min ram, eller köper

Bilagor

• PXL_20260411_180230186.webp
    PXL_20260411_180230186.webp
    455.4 KB · Besök: 17
Ett par gamla landsvägsdojjor om någon behöver. Fula men funkis. Skänkes.

IMG_4079.webp

Ett annat par i betydligt bättre skick. Bytes.

IMG_4078.webp

Båda ~44,5 i storlek.

Hej!

Har någon en Shimano bakväxel för 11-delat som tar 46T till övers?
Kan bytas mot pengar eller nåt annat som önskas.

Någon som sitter på delar till ett höger bromshandtag (BR-M315), alternativt komplett broms? Kan bytas mot det som önskas.
1776074284765.webp

En bianchi alu carbon ram bortbytes mot några goda öl. Det sitter ett Campagnolo chorus vevparti på med look-pedaler. Har suttit i min trainer. Saknar numera sadelklämma. Storlek 54 tror jag.

Finns i sköndal

Bilagor

• IMG_0683.webp
    IMG_0683.webp
    650.7 KB · Besök: 68
Tillbaka
Topp