[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Skänkes 27.5 hjul med lite glapp på bakhjulet så man behöver nog byta lager för att få ordning på det. Satt på min Merida one-sixty när jag köpte den. Dom är lite slitna utseende mässigt men är raka och fina förutom glapp.

Om man vill kan man skänka valfri peng till någon välgörenhet.

Finns i Gribbylund
PM.

Visa bilaga 824337Visa bilaga 824331

Söker liten del till Shimano GRX 600 bromshandtag

Jag saknar den lilla svarta pivot‑kåpan (den som täcker axeln som bromshandtaget roterar runt) på vänster handtag.

Har någon ett trasigt GRX 600‑handtag liggande och kan tänka sig att sälja just den delen? Betalar gärna lite till dig eller till välgörenhet, och frakt.

Shimano säljer inte denna del som reservdel...

Tack på förhand och trevlig helg!

Har kollat runt lite, och insett att det är en del andra shifters/handtag, som har denna del också. Så om någon har ett av följande reglage att plocka denna delen, för en rimlig peng är jag intresserad:

GRX
  • GRX 400
  • GRX 600
  • GRX 810
  • GRX 815 Di2
105
  • 105 R7000
  • 105 R7020
  • 105 R7070 Di2
Ultegra
  • Ultegra R8000
  • Ultegra R8020 (hydraulisk)
  • Ultegra R8070 Di2
Dura-ace
  • Dura‑Ace R9100
  • Dura‑Ace R9120 (hydraulisk)
  • Dura‑Ace R9170 Di2

Jag har en Rockshox sid RLT 26" 2011 som jag vill sänka till 80mm. hört att man kan göra det med spacer enkelt? så jag söker en sådan spacer. samt behöver jag ny olja antar jag då? inte lust att köpa 2 nya oljlor bara för att fixa denna till grabbes hoj.

så någon som har en sådan spacer för 80mm samt lite olja för rockshox sid. är väl både 5wt samt 15wt jag behöver tror jag.

har nåhon servicekit komplett så är det även intressant det med

Jag har en Rockshox sid RLT 26" 2011 som jag vill sänka till 80mm. hört att man kan göra det med spacer enkelt? så jag söker en sådan spacer. samt behöver jag ny olja antar jag då? inte lust att köpa 2 nya oljlor bara för att fixa denna till grabbes hoj.

så någon som har en sådan spacer för 80mm samt lite olja för rockshox sid. är väl både 5wt samt 15wt jag behöver tror jag.

har nåhon servicekit komplett så är det även intressant det med
Med risk för att jag inte minns allt om gamla gafflar:
Om det bara är slaget du vill ändra så tror jag bara att du behöver pilla på luftsidan, och där är det väl bara fett. Du behöver alltså ingen dämparolja, bara ytterbensolja eftersom du måste ta av ytterbenen. I ytterbenen är det inte supernoga vad du använder (tycker jag), har du olja som du använder i ytterbenen på någon annan gaffel funkar det nog, gissar jag.

Jag kan ha en spacer liggande om det är samma som till Reba av liknande årsmodell. Ska kolla. Annars kan du nog kolla var den ska sitta och ordna någon annan lämplig plupp/ring som du trär på på samma ställe för att göra så att gaffeln inte fjädrar ut helt.

Med risk för att jag inte minns allt om gamla gafflar:
Om det bara är slaget du vill ändra så tror jag bara att du behöver pilla på luftsidan, och där är det väl bara fett. Du behöver alltså ingen dämparolja, bara ytterbensolja eftersom du måste ta av ytterbenen.

Jag kan ha en spacer liggande om det är samma som till Reba av liknande årsmodell. Ska kolla. Annars kan du nog kolla var den ska sitta och ordna någon annan lämplig plupp/ring som du trär på på samma ställe för att göra så att gaffeln inte fjädrar ut helt.
det var lite det jag trodde att jag bara behöver ytterbensolja. men var osäker. kolla gärna med spacer, det vore guld..

Någon som har fula men funktionella SPD-skor i storlek 44 för runt 200 +frakt?

Bor i Uppsala.

Behöver säkra ett par som inte mjuknat helt till min valborgscykelexil före jag hittar exakt vad jag vill ha :)

Någon som har fula men funktionella SPD-skor i storlek 44 för runt 200 +frakt?

Bor i Uppsala.

Behöver säkra ett par som inte mjuknat helt till min valborgscykelexil före jag hittar exakt vad jag vill ha :)
Tror jag har ett par Giro som är något små till mig som normalt har 44,5. Kan försöka komma ihåg att kolla. Skall kanske träffa Bälingebor just på Valborg, men det kanske är för sent. Skickar annars om det är intressant.

Tror jag har ett par Giro som är något små till mig som normalt har 44,5. Kan försöka komma ihåg att kolla. Skall kanske träffa Bälingebor just på Valborg, men det kanske är för sent. Skickar annars om det är intressant.
Kommer vara utcyklad åt annat håll vid valborg! Skicka bild, låter lovande

1: pakethållare för sadelstolpe, gratis mot upphämtning. Felfri. Hämtning prioriteras.
2: Felt med kolfibergaffel. 10,2 kg utan pedaler. Zee 10-delad bakväxel och reglage. QR. Ovalt drev ca 36t (original 30t tror jag finns kvar). Tektro-bromsar. Ganska lite använd, fräsch drivlina, fräscha 50 mm däck. Bromsarna tar bra, hjulen är raka. En funkis helstel cykel av enkelt slag helt enkelt. Tror det är medium (passsar mig som är 177 cm LÅNG). Som komplett kostar den 1500kr, om jag behåller hjul, bakväxel, kassett och reglage så är den gratis. Skickas ej. Finns i Åkersberga.
Felet med den är att jag fulmekat styrlagret genom att kapa ca 3 mm av övre delen av styrröret. Detta för att få på gaffel som hade lite kort styrrör Funkar utan problem, men ser lite fult ut. Se bild. Går att fixa snyggare om man är pedant.
Skicka PM vid intresse.

Bilagor

• IMG_7309.webp
    IMG_7309.webp
    807.3 KB · Besök: 80
  • IMG_7310.webp
    IMG_7310.webp
    718.8 KB · Besök: 82
  • IMG_7313.webp
    IMG_7313.webp
    240.4 KB · Besök: 81
1: pakethållare för sadelstolpe, gratis mot upphämtning. Felfri. Hämtning prioriteras.
2: Felt med kolfibergaffel. 10,2 kg utan pedaler. Zee 10-delad bakväxel och reglage. QR. Ovalt drev ca 36t (original 30t tror jag finns kvar). Tektro-bromsar. Ganska lite använd, fräsch drivlina, fräscha 50 mm däck. Bromsarna tar bra, hjulen är raka. En funkis helstel cykel av enkelt slag helt enkelt. Tror det är medium (passsar mig som är 177 cm LÅNG). Som komplett kostar den 1500kr, om jag behåller hjul, bakväxel, kassett och reglage så är den gratis. Skickas ej. Finns i Åkersberga.
Felet med den är att jag fulmekat styrlagret genom att kapa ca 3 mm av övre delen av styrröret. Detta för att få på gaffel som hade lite kort styrrör Funkar utan problem, men ser lite fult ut. Se bild. Går att fixa snyggare om man är pedant.
Skicka PM vid intresse.
Det är ju om inte annat en bra försiktighetsåtgärd, ingen tjyv med det minsta konsekvenstänk skulle få för sig att trampa iväg med den där tejpningen!
Edit. Dock ett bra pris!

Senast ändrad:
Skicka PM vid intresse.
Den bilden passar bra i tråden Dagens Fulmek! 👍👍😂

Det är ju om inte annat en bra försiktighetsåtgärd, ingen tjyv med det minsta konsekvenstänk skulle få för sig att trampa iväg med den där tejpningen!
Nej det är bra att vara försiktig som tjyv! Men tejpningen är bara en ersättning för täcklocket för styrlagret tyvärr. Det är inte riktigt så illa att jag tejpat ihop allt :-)
Den bilden passar bra i tråden Dagens Fulmek! 👍👍😂
Tror faktiskt den är med där redan!

Nån som har ett BB30-vevparti för landsväg? Nu när jag renoverar upp min frus gamla Niner så upptäcker jag, att axeln på gamla vevpartiet har blivit sliten och att det är därför det glappar.

Och då har jag just investerat i nya drev (110bcd) och pressat i ett nytt pressfit-vevlager för BB30-axel. Tillgängligheten på nya passande vevar verkar vara sådär, det här verkar vara gamla S700 eller ngt liknande.

Har bra med bytesgrejer (Nej IM du kan inte byta mot min Brompton!), spännande öl och bra swish också.

Nån som har ett BB30-vevparti för landsväg? Nu när jag renoverar upp min frus gamla Niner så upptäcker jag, att axeln på gamla vevpartiet har blivit sliten och att det är därför det glappar.

Och då har jag just investerat i nya drev (110bcd) och pressat i ett nytt pressfit-vevlager för BB30-axel. Tillgängligheten på nya passande vevar verkar vara sådär, det här verkar vara gamla S700 eller ngt liknande.

Har bra med bytesgrejer (Nej IM du kan inte byta mot min Brompton!), spännande öl och bra swish också.
Attans också. 🤪

Jag har något vagt minne av att jag har ett liggandes; logiken säger dock snarare att jag sänkte det i Etna efter att ha skruvat på min egna Niner för ett par år sedan. Jag skall försöka bringa klarhet i helgen - ehuru oddsen är taskiga.

Det låter rimligt. Fruktansvärt less på alla olika standarder på vevpartier/vevlager just nu. Hur man någon ens tänka tanken att pressa i vevlagerkoppar. Fick rita och 3d-printa egna distanser att pressa med.

Har insett att dessa 60cm Crescent Racers tyvärr nog är för stora för mig (183cm).
Ingen i Södra Dalarna som vill byta lite?

Fasion Line 316
Äldre 92320? (Camagnolo)
Fashion Line i Tange Champion 3 med Shimano 600

Önskas:
Likvärdiga Crescent i 56 eller 58cm
90-tals GT i 18" eller 20"

Bilagor

• unnamed (1).webp
    unnamed (1).webp
    1.7 MB · Besök: 20
  • unnamed (2).webp
    unnamed (2).webp
    739.4 KB · Besök: 20
  • unnamed.webp
    unnamed.webp
    1.2 MB · Besök: 21

Om FSA Omega eller Gossamer duger. Båda 172,5 mm.

IMG_4089.webp

Åker eventuellt en sväng till Körunda imorgon.

5st 8v MTBkassetter och en 7v landsväg. Fräschare ju längre till vänster i bild de är. Bytes mot 10/11v kassett eller bortskänkes

Bilagor

• PXL_20260418_152702943.MP.webp
    PXL_20260418_152702943.MP.webp
    938.1 KB · Besök: 17
  • PXL_20260418_152527362.webp
    PXL_20260418_152527362.webp
    387.3 KB · Besök: 16
  • PXL_20260418_152532018.webp
    PXL_20260418_152532018.webp
    586.4 KB · Besök: 12
  • PXL_20260418_152536005.webp
    PXL_20260418_152536005.webp
    591.7 KB · Besök: 18
Senast ändrad:
Mekaniska ok br-m416 och 2st 175mms vevpartier bytes mot 10/11delad kassett eller bortskänkes

Bilagor

• PXL_20260418_153511740.webp
    PXL_20260418_153511740.webp
    826.2 KB · Besök: 28
  • PXL_20260418_153539240.webp
    PXL_20260418_153539240.webp
    340.1 KB · Besök: 27
  • PXL_20260418_153346499.webp
    PXL_20260418_153346499.webp
    667.6 KB · Besök: 28
1000009119.webp

Storlek XXL, för kort för mina 196cm/96kg. Legat i lådan några år men aldrig använd. Finns det något intresse innan det blir återvinningen?

Finns vid Telefonplan, Stockholm.

Visa bilaga 825709
Storlek XXL, för kort för mina 196cm/96kg. Legat i lådan några år men aldrig använd. Finns det något intresse innan det blir återvinningen?

Finns vid Telefonplan, Stockholm.
Inte återvinningen. 😱 Skicka ett PM om ingen annan hör av sig så ger jag den en värdigt tillvaro längs officiell IM-bana.

nån som har ett 10 delat bockstyre-reglage till övers? helst modernare snitt där växelvajern följer styret gärna 08 trakten alt kan skickas

Om FSA Omega eller Gossamer duger. Båda 172,5 mm.

Visa bilaga 825662

Åker eventuellt en sväng till Körunda imorgon.

Jag är alldeles för rastlös, råkade klicka hem ett Rival 22-vevparti som var nytt men utan drev. Men ytterst generöst! Om det visar sig vara fel så är jag definitivt spekulant på Gossamer-vevarna.

Långskott!

Har en bättre hälft som behöver en landsvägsram i strl 44/47 typ. Kort reach hög stack, material och skick är sak samma.

Inventerade v-bromslagret och insåg att jag har hur många klossar som helst där beläggen är sopslut. Nån som sitter på massa belägg?
1000009229.webp

Har du för många ryggsäckar? Jag har för få!
söker ryggsäck för mtb!
16-20 liter, lite smarta fack, gärna sval

Jag finns i Göteborgsområdet.

Har du för många ryggsäckar? Jag har för få!
söker ryggsäck för mtb!
16-20 liter, lite smarta fack, gärna sval

Jag finns i Göteborgsområdet.
Jag har en som jag tog över här på happy för något år sen eller två. Sen hamnade den i lådan och har inte använts som jag tänkt. Skickar foto i pm i eftermiddag/kväll.

Tillbaka
Topp