Storlek Cicli B Trekking Cross

Du har inte hittat några geometri-tabeller på ramen någonstans eller? Har letat överallt och försökt maila dem. Har dragit mig lite för att ringa och försöka förklara vad jag vill ha.

Jag hade för övrigt också tagit en 56:a.

Jag har (förvisso en helt annan ram) en CX-liknande ram och kör med en 56:a. Med en 120mm stam sitter den som en smäck och blir då 680mm overall reach. Är 187cm lång.
Tror att en 56cm skulle passa finfint, gällande att det är den effektiva längden du syftar på.

Har själv en 52cm Cicli Trekking Cross och den har dessa mått:
Vevlager-sadelstolpsklammer 52cm
Sadelstolpe-styrrör 56,5cm
Sadelstolpe- styrrör 57cm (tänkta måttet, 90 grader från styrrör).
Alla mått är cc-cc.

Är 180cm och tycker denna är för stor för mig.

Mvh/Martin

Kvarne skrev:
-------------------------------------------------------
> Har själv en 52cm Cicli Trekking Cross och den
> har dessa mått:
> Sadelstolpe- styrrör 57cm
>
> Är 180cm och tycker denna är för stor för
> mig.

Ja det kan jag förstå då jag är sju cm längre än du och min 56cm är en cm kortare än din 52cm.

inflikar att det inte alltid är som orienteraren säger. Handlade en Cicli B cross för ett år sedan och den kom inom en vecka och hade den spec som det var på hemsidan...

//lars

det är olika från gång till gång o verkar bero lite på vem som sköter allt just den dagen :D

men kanske inte ska tro att servicen är densamma som i en mycket dyrare butik. nånstans tas pengarna.

Tar upp denna tråd då jag funderar lite på en långfärdscykel och Cicli B Trekking Alltour ser lite intressant ut.

Dock har jag dålig koll på SRAMs växelsystem, ser att denna har SRAM Apex, ser att 2010 års Trekking Cross har SRAM Rival. Hur mycket skiljer dessa emellan, hur kan man klassifiera dem mot t.ex Shitmano?

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Kvarne skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har själv en 52cm Cicli Trekking Cross och den
> > har dessa mått:
> > Sadelstolpe- styrrör 57cm
> >
> > Är 180cm och tycker denna är för stor för
> > mig.
>
> Ja det kan jag förstå då jag är sju cm längre
> än du och min 56cm är en cm kortare än din
> 52cm.

Vart hittade du måtten för ramarna?

Trådlyft!

Nu är det jag som är sugen på vintertränings-/pendlarhoj, men blir lite osäker gällande storleken. Tycker ramen verkar vara väldigt mycket längre än den är hög. Vill ju sitta bekvämt på den här typen av hoj och inte behöva sträcka mig. Geometritabell:
http://www.ciclib.de/Rahmen/Trekkin...onId=&a=article&ProdNr=A3832&t=46&c=112&p=112
Finns det någon som också är sisådär 178 cm lång som har en Cicli B och kan uttala sig? Kvarne en bit upp i tråden som är 180 cm tycker 52an är för stor. Ska jag verkligen behöva gå ner på en 48?

Kom ju på att det brukar stå en fastlåst några kvarter från jobbet. Efter lite inspektion och mätning kom jag fram till att det var en 52a och att jag nog kommer sitta fint på en likadan. Inte omöjligt att jag lägger en beställning i helgen.

Tillbaka
Topp