Sixten Fors
Aktiv medlem
Storlek Grand Canyon
XL med kort stam is da shit!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Robinlu sa:Provar skaka liv i tråden igen.
Tänkte skaffa en Grand canyon al 4.9.
188 och typ 88 i benmått. (Garderar med 87-89) strl 56 på lvg.
Grusväg och transportcyling i första hand, kanske någon sväng i skogen. Funderar om jag ska gå på L eller XL.. åsikter ?
Robinlu sa:Har mätt upp farsans transporthoj(scott "mtb" av fjolårsmodell) och den verkar ligga väldigt nära L på canyon och jag upplever att jag sitter helt okej på den efter en kortare testsväng runt kvarteret.
Visst skiljer några mått lite(främst är övverröret 58-59 cm på den och L på canyon är 61 cm och blir ju längre på XL) och ingen precitionsmätning direkt men verkar som jag träffar mer rätt på L än på XL. Svårt att få någon uppfattning om hur mkt de skiljer men känns som XL kan bli stor.
Mätte dessutom upp sitthöjden på min lvg och där ligger jag på 77 cm. Vilket om jag räknar stämmer ganska bra. 88*0,883=77,7 cm. (175 mm vevarm på båda). Känns ju som jag knappast vill sitta högre på en mtb så även där landar jag ju mitt i Large spannet.
Cabyon anger:
L 69-83 cm
XL 73-89 cm.
Förändras/skiljer sitthöjden något om/när jag senare går från vanliga Pedaler och skor till cykelskor ?
Även mätt upp mig själv ordentligt nu.
Längd 188 cm
Ben 87-89 cm(vill minnas att måttet var nära 88 cm då jag köpte min lvg i butik).
Axelbredd 48 cm
Överkropp 67-68 cm
Blir nog att lägga en beställning på en Large ikväll! Får ändra både benmått och längd iaf 3-5 cm innan PPS säger XL!
För övrigt, om det visar sig att L inte passar är de då "bara" att skicka tillbaka och byta till en XL? Fri retur ? Hittade inget på sidan om detta konstigt nog...
Robinlu sa:Okej tack!
Nu har jag beställt en strl L. Beräknad leverans 3/7!
Lidodido sa:Är jäkligt nöjd med min 7.9 i storlek S som PPS rekommenderade. Min första MTB och jag tycker jag sitter bekvämt och avslappnat utan att sitta tillbakalutat och ledigt. Känns mycket bättre än min Merida hybrid som nog egentligen är nån storlek för stor för mig. PPS verkar veta vad det ska göra!