Storlek på ny MTB ???

memike

Ny medlem
Storlek på ny MTB ???
Hej.

Är ny på detta inom MTB . Har nu en längre tid funderat på att börja cykla för att få upp flåset och gå ner några kg... :)

Har nu fastnat fär MTB och har kollat på en Scott Scale 80 och en Nishiki Team. Tycker Nishikin känns fin och det följer med spd pedaler från start.

Men vilken är bäst ??? Och vilken size ska jag ha alla säljare säger ju olika ??? Är 188cm lång och väger 94kg.... Tycker det även är schysst att det sitter lockout på den vilket det inte gör på scotten ...

kan ni tipsa om några fler märken i samma prisklass och vart man kan köpa dem ??? Vill väl inte lägga mer än 9000kr till att börja med.

/Micke

Storlek på ny MTB ???
Av dessa 2 du nämner så skulle jag satsa på Nishikin då den har lite bättre komponenter.
Annars är Radon ett riktigt bra köp.

Denna slår både Scott och Nishiki i pris och komponenter http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23185/zr-team-60.html

På Radonen har du också fördelen att du kan justera gaffeln att passa din vikt bättre.
Varken Scotten eller Nishikins gaffel kan justeras med luft.

Tittar man prismässigt så kan du säkert få en Nishiki för 7500 kr. En Scott Scale 80 för ca 7000 kr nu på rea.

Radonen hamnar på ca 7500 kr inkl spd pedaler.

Ytterligare ett alternativ som ligger komponentmässigt med Scott o Nishiki men ändå bättre är http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23181/zr-team-50.html

Denna hamnar på ca 6500 kr ink spd.

Edit: Storlek på Scott L och Nishiki 19" är mitt tips.

Senast ändrad:
Storlek på ny MTB ???
Tack för tipsen :)

Men att beställa ifrån Tyskland känns väl sådär :) Får man inte vänta länge då ??? Vill cykla lite innan man får ställa in den för vinterförvaring...

Tror dock det lutar åt en Nishiki tycker den kändes bra när jag provcyklade den ...

/Micke

Storlek på ny MTB ???
En vecka, lite drygt, tar cykeln från beställning till leverans från Bike-Discount ... köpte själv en Radon ZR Team där för ett par veckor sedan. För övrigt är jag 186 och köpte 20" och det var absolut på gränsen till för stort.

// Andreas

Tillbaka
Topp