Storlek på stumpjumer 29

Storlek på stumpjumer 29
Hej undrar vad ni kör för storlekar på cyklar vad som e rekommendation...

Tittar på en stumpjumper 29" jag är 185.5 ok känns som jag ligger mellan L och XL

Storlek på stumpjumer 29
Jag sitter på en epic iof, men tror att storlekarna stämmer rätt bra. jag är 189cm och sitter på ca: 83. Har en Large med längre sadelstolpe än org, tycker man får en kvickare hoj på de viset.

Storlek på stumpjumer 29
Jag är ca 187cm, har en 2019 XL som känns rätt för mig. Hade en 2016 L innan som iofs kändes lätthanterlig men lite kort i reach. Vill du ha stabil hoj, kör XL...vill du ha lekfullare hoj ta en L (både fungerar).

Storlek på stumpjumer 29
Jag är 184cm och har en Large (Stumpjumper 29 ifrån 2019). Har aldrig känt att den är för liten eller på gränsen till för liten. Som några skriver beror det nog mkt på var du kör; kör du mkt utför och teknisk klättring skulle XL säkert funka bra, men kör du stökig stig både upp och ner borde Large räcka gott och väl.

Storlek på stumpjumer 29
Jag är 184 och kör en 2019 stumpy i Xl. Jag provade även en L innan köp men den kändes trång. Så mitt råd är att provrulla båda storlekarna hos en handlare.

Storlek på stumpjumer 29
I XL verkar den ha runt 470-480 i reach vilket är ganska kort i dagens mått. Med 185 så skulle jag nog börja titta på XL och känna. L har ju mått som andras M.

Storlek på stumpjumer 29
Går ju att sätta på en kortare stam och skjuta fram sadeln någon cm. Går ju inte att göra en liten cykel större. Har en 2018 Large och tycker inte alls den är stor för mina 180 cm, något kort skulle jag säga.

Storlek på stumpjumer 29
2019 i L och 185 cm och mina föregående Specialized har också varit L, men alla hade lika gärna/hellre kunnat vara XL. Begagnatmarknaden har dock mest erbjudit L som dock passar bra i platta Uppsala, men hade jag cyklat mer utför hade jag letat vidare efter en XL den här gången!

Storlek på stumpjumer 29
I XL verkar den ha runt 470-480 i reach vilket är ganska kort i dagens mått. Med 185 så skulle jag nog börja titta på XL och känna. L har ju mått som andras M.
2019 i L och 185 cm och mina föregående Specialized har också varit L, men alla hade lika gärna/hellre kunnat vara XL. Begagnatmarknaden har dock mest erbjudit L som dock passar bra i platta Uppsala, men hade jag cyklat mer utför hade jag letat vidare efter en XL den här gången!

Men hur blir skillnaden Nör du åker utför med en större cykel?..jag är ju med rädd för att man ska bli för framåtlutad i sittande position..har en large nu från 2015..å den här jag trivts bra med..och vad e de som avgör hur stor en cykel "bör vara"..

Tillbaka
Topp