Storlekar Assos kontra Castelli, Craft

Kimpa951

Aktiv medlem
Jag tänkte beställa lite cykelkläder och har kollat in Assos cykelbyxor. Men är lite osäker på storlekarna. Jag har XL i castelli och XL-XXL i Craft (vanligtvis XL men XXL i nån modell)
Om man går efter deras lista så ska jag ha XL 186-187, Är dom generellt mindre eller större än andra?

Tack!
Det verkar som om Assos är lite "generösare" med utrymme än t.ex Castelli.
Så det får bli ett par XL. Det går ju faktiskt att byta om det inte skulle passa..

Min erfarenhet är att Craft är ganska "normala" i storlekarna dvs jag brukar köpa XL i Craft. Castelli upplever jag som ca en storlek mindre än Craft men inte så extremt små som tex Santini... Jag är rätt lång så jag brukar köpa XLT eller vad nu Assos XL i lång modell heter.

Själv har jag XL på i princip alla hängselbyxor och såväl Assos som Castelli och Craft fungerar i den storleken för mig.
Castelli är dock något mindre i storleken men skillnaden är inte så stor, Santini som någon nämnde är ännu lite mindre i storlekarna även om skillnaden är större på tröjor än byxor.
Rent generellt har Santini åtminstone på min kropp den bästa passformen av alla byxtillverkare.
Assos har den tjockaste stoppningen men det behöver inte nödvändigtvis vara av godo men hur som helst så handlar det om kvalitetstillverkare allihop till skillnad mot de som är vanligast förekommande numera, Kalas och Trimtex som ingalunda imponerat på mig.

Tillbaka
Topp