storlekar kalaswear

pingu

Aktiv medlem
storlekar kalaswear
Hejsan allihopa everybody!

Någon som har bra kolla på storlekar på kalas-kläder?

Ska genom jobbet beställa lite cykelkläder (senast i morgon!!) med företagsloggan och jag hinner inte prova innan det ska beställas. Fråga är om man kan knalla efter storleksguiden som finns på kalaswear.se eller om det finns annat och tänka på?

Mig är 181 och smal.

som en parantes kan jag säga att på Craft brukar jag köra Small på tröja och Medium på byxor...

Någon som är i samma intervall och som har testat kalas?

/ Johan

storlekar kalaswear
Jag har Kalas kortärmade tröja i L. Jag är ca 194cm och normalbyggd. Jag upplever den som lång och åtsittande. Jag gissar att du nog bör ha M. Det kommer säkert fler tips snart.

storlekar kalaswear
Kalas kortärmade i storlek M sitter bra och racertajt på min kropp 187(längd)/95(bröst)/80(midja). Längden är lång vilket gör ryggfickorna lätta att komma åt.

Bildexempel:
ajfinish.jpg

Jag är han i vit tröja som har ett berg av godsaker i handen :-)

/Anders

storlekar kalaswear
Jag är 190 cm och ganska rejält konstruerad. 96 kg med bara lite överskottsfett. För mig är XL i både byxa och tröja bra. Om jag är petig; Jag tycker dock att tröjorna förra året var lite korta (fickorna km lixom högt upp på ryggen) jämfört med Shimano, Gore och Campa. Och att byxorna var lite stora jämfört med Campa och Scott.

finish_birken_07.jpg ht=450

storlekar kalaswear
Du bör nog försöka pröva själv. Jag är 178 cm / 73 kg och för mig gäller normalt M,
men i Kalas sitter L perfekt.

storlekar kalaswear
Cerberos: Åtsittande som i trång eller som i lagom tight?

Skall också bestäla klubbkläder från Kalas, deras storlekstabell gör mig väldigt förvirrad. L eller XL på bredden (100cm runt bröstet) eller 4XL på längden (193cm, lång överkropp). Breddmåttet brukar vara det viktiga men här skiljer det ju så mycket att jag börjar undra.
Är Cerberos nöjd med en L är det nog min storlek också.

storlekar kalaswear
Mailade Kalas och frågade vad de trodde om mina mått, de skall skicka provtröjor så att jag kan testa.
Om någon mer i Stockholmsområdet behöver göra det kan ni väl höra av er via PM så kan vi ordna en provning när jag har fått dem.

Senast redigerad av en moderator:
storlekar kalaswear
pingu skrev:
-------------------------------------------------------
> how about the brallor då? :)

Nu blev jag tvungen att gå och prova :-)

Kalas hängselbyxa i storlek M är lite för små för min kropp. Byxorna sitter iofs bra men hängslena är på tok för korta och trycker ordentligt på axlarna. Även byxbenens längd kan vara lite i kortaste laget.

Kalas hängselbyxa i storlek L sitter däremot perfekt och känns bra. Lagom långa hängslen/ben och bra tajthet kring låren/paketet. Som jämförelse har jag storlek XL på mina Assos-byxor som jag normalt använder.

/Anders

storlekar kalaswear
Pingu, berätta lite mer om dina tröjor. kanske skulle vilja köpa ett set om looken e den rätta å att företaget säljer till "vanliga" personer :)

Jag blir bankkrutt om jag ska lägga en beställing på 21 ställ själv :(

storlekar kalaswear
Det är lite vanskligt att rekommendera storlekar till en annan person.

För bng här ovan med sina 178cm gällde ju Kalas-tröja i storlek L precis som för cerberos med 194cm. Jag själv med 187cm tycker tröja i M sitter perfekt. Så antingen varierar storlekarna med modell/år eller så finns det olika preferenser på hur kläderna ska sitta.

Enklast (men svårast) är att prova själv.

/Anders

storlekar kalaswear
Anders J har rätt vad jag vet. Storlekarna varierar lite år från år.

Men hur petnoga ska det vara egentligen med en tröja? Det är väl ändå bara kläder vi pratar om... Kul att se snygg ut men ändå? Viktigaste frågan borde vara skinnets förmåga. Och de Kalas-kläder jag har fått har det varit ok men inget jag själv skulle valt.

Btw, nån som har erfarenhet i hur man kan sprätta och byta skinn i team-kläder? Vanlig symanskin går inte har jag förstått.

storlekar kalaswear
pingu skrev:
> AJ:
>
> Låter som att jag ska lira med M på tröja och M
> på byxa då... tror jag...

Jag är 182 och ganska smal.
I byxorna har jag L och jag tror inte att det skulle funka med M för mej.
Axelbanden på mina L sitter perfekt, stramar lite när man står upp, men sitter perfekt när jag lutar mej fram över cykeln.

storlekar kalaswear
AJ skrev:
> Jag är han i vit tröja som har ett berg av
> godsaker i handen :-)
>
> /Anders

Va?? Trodde du var han i blå tröja med slokhatt :oD

storlekar kalaswear
Bang skrev:
> Pingu, berätta lite mer om dina tröjor. kanske
> skulle vilja köpa ett set om looken e den rätta
> å att företaget säljer till "vanliga" personer
> :)
>
> Jag blir bankkrutt om jag ska lägga en
> beställing på 21 ställ själv :(

Det är bara internt tyvärr...

storlekar kalaswear
Vic -åtsittande som raceready :) Fast den sitter rätt tight över armarna och du har nog mer överarmar än jag har. Jag gissar dock att du skall ha L ändå. Jag har också hyfsat lång överkropp och upplever det som att den inte skall vara längre. Jag tror att vi drar ungefär lika över bröstkorg och bål så det borde funka med L... Fast testa om du har möjlighet alltid bäst så.

Tillbaka
Topp