Större skivor fram crescent ultima?
Hej, jag köpte en beggad crescent ultima för c:a en månad sedan. Jag har provat den några gånger och tycker den fungerar bra men just frambromsen är jag lite missnöjd med. Det duger väl i skogen men jag tycker ärligt att det är för dålig bromsverkan om man bromsar där det är bra grepp. Det sitter idag XTR bromsar med 160mm skiva. Jag väger 105kg så det kan ju vara därför det är svårt att få stopp på mig!
Hursomhelst, det ser ju ganska enkelt ut att montera nån typ av adapter och sedan en större skiva. Vad jag läst mig till så finns det både 180mm och 203mm skivor, bör jag satsa på en större bara på en gång då det kanske inte skiljer så mycket i pris? Några tips på vilka skivor och adaptrar dom jag borde köpa?
Hursomhelst, det ser ju ganska enkelt ut att montera nån typ av adapter och sedan en större skiva. Vad jag läst mig till så finns det både 180mm och 203mm skivor, bör jag satsa på en större bara på en gång då det kanske inte skiljer så mycket i pris? Några tips på vilka skivor och adaptrar dom jag borde köpa?