Största låren i RAAM någonsin?

GoranS

Aktiv medlem
Största låren i RAAM någonsin?
Noterade att Robert Förstemann f.n. cyklar RAAM som en del i ett tyskt 8-mannalag. Laget innehåller även Rick Zabel.
1782462601657.webp


Tyvärr är RAAMs sida ett skämt så det går inte att bifoga någon vettig länk.
 
Senast ändrad:
Största låren i RAAM någonsin?
Hehe, Robert Förstemann ser ibland ut som ett freak, kul att han cyklar RAAM. 🙂

Jag har i och för sig mer och mer börjat förstå/lära mig att muskelknuttar eller allmänt bitiga typer ofta kan bli mycket bra cyklister men visst gäller det att ha musklerna på rätt ställen samt träna upp kondisen. (y) Cykling är intressant ur den aspekten att det inte alls blir samma viktstraff som i tex långdistanslöpning, en enorm skillnad (undantaget mera hardcore bergscykling).
 
Senast ändrad:
Största låren i RAAM någonsin?
såg också det tidigare, sjukt otippat för nån som tävlar i nåt som (väl?) sällan är mer än några minuter långa tävlingar. Undrar om han kör fixie? ;)
 
Största låren i RAAM någonsin?
Fast åttamanna är ju i alla fall rätt mkt mer begränsad insats än solo. Kanske har fel, men har fått för mig att sprinters faktiskt trampar betydligt mer än vad t.ex. en löparsprinter springer.
 
Senast ändrad:
Största låren i RAAM någonsin?
Noterade f.ö. nytt fartrekord i åttamannaklassen av det andra (tyska) laget i årets lopp. De snittade 24,99 mph, d.v.s. 40,2 km/h över de nästan 500 milen och slog därmed det tidigare rekordet på 24,85 mph. De missade dock sitt mål om att bli först med en sub-5-tid då de gick i mål på 5:02:47. Tidsrekordet på 5:01:47 från 2022 stod sig därmed, men det var på en kortare bana.
 
Största låren i RAAM någonsin?
Noterade f.ö. nytt fartrekord i åttamannaklassen av det andra (tyska) laget i årets lopp. De snittade 24,99 mph, d.v.s. 40,2 km/h över de nästan 500 milen och slog därmed det tidigare rekordet på 24,85 mph. De missade dock sitt mål om att bli först med en sub-5-tid då de gick i mål på 5:02:47. Tidsrekordet på 5:01:47 från 2022 stod sig därmed, men det var på en kortare bana.
500 mil i 40 blås. Ujujuj!
 
Tillbaka
Topp