floda-janne
Ny medlem
Störtbåge till HID-lampa
Har kört cykelmonterad 24W HID-lampa i vinter som jag köpte av Henrik i Paradiset. Har använt lampan på MTB:n, pendlarhybriden och racern. Lampan och jag har blivit riktiga kompisar och förutom kanonljus i skogen, ser bilister, fotgängare och andra cyklister mig betydligt tidigare nu när jag kör till och från jobbet i Göteborg. En del bilar verkar undra om det är ett UFO som kommer och bromsar in snyggt och prydligt i korsningarna :-)
Eftersom första tidens användning i skogen slutade med framlängesvurpor och avslaget fästöra (lamphuset med ballastdelen är rätt tungt jämfört med en 12W HID) fixade jag en provisorisk störtbåge av några gamla barends. De visade sig riktigt effektiva och har skyddat lampan bra vid fortsatt skogskörning med bristfällig teknik. Bifogar några bilder för de intresserade...
//Janne
Eftersom första tidens användning i skogen slutade med framlängesvurpor och avslaget fästöra (lamphuset med ballastdelen är rätt tungt jämfört med en 12W HID) fixade jag en provisorisk störtbåge av några gamla barends. De visade sig riktigt effektiva och har skyddat lampan bra vid fortsatt skogskörning med bristfällig teknik. Bifogar några bilder för de intresserade...
//Janne