strava garmin segments

strava garmin segments
Hoppas dom släpper nya FW:n till 810 snart.

Ser fram emot det som fan, för jag vet att det kommer att sporra mig att pressa ut det sista.

strava garmin segments
Tappar spåret ibland i skogen och då återtar den inte segments-matchningen som "live-skärm-visning". Lite trist vid längre segment i tätare skog då detta händer relativt ofta.

strava garmin segments
Det gick även tidigare att köra Strava-segment på Garmin fast man fick hämta segmenten manuellt via siten: http://gniza.org/segments/#/
och sedan lägga filen i "New files".

För att den inte ska tappa spåret så blir det bättre om man ställer om enheten att logga data varje sekund istället för det som är normalinställningen, smart logging, för med smart så har den en tendens att skära kurvorna väl mycket.

strava garmin segments
Garmin har ju själva segment också, vilket jag blev varse om på senaste rundan. Helt plötsligt ploppade kartan upp, med tidsangivelse hur mycket efte...*host*.. före jag låg.

strava garmin segments
Det verkar som Premium är ett måste. Det enda jag tycker är konstigt är att när jag körde in i segmentet så visade den en annan tid än KOM-tiden, en annan persons bästa tid?!?

strava garmin segments
HenkeN skrev:
-------------------------------------------------------
> Det verkar som Premium är ett måste. Det enda
> jag tycker är konstigt är att när jag körde in
> i segmentet så visade den en annan tid än
> KOM-tiden, en annan persons bästa tid?!?

Den visade nog ditt PR?

strava garmin segments
Jag får in de jag följer som segments tid som standard om de varit snabbare än mig på segmentet. I övrigt vet jag inte prioriteringen.

Jag får lite konstiga segments tider. Det verkar som att en del av mina segment trillar bort när de importeras till strava. Körde igår ett segment flera gånger 3 av dessa var några sekunder under 3 minuter men när jag tittar i strava var min bästa tid göra sekunder över 3 minuter! Tycker inte det är rimligt att det skiljer så mycket som 7 sekunder mellan garmin och strava, är det någon mer än jag som råkat ut för detta?

strava garmin segments
SebastianD skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som vet om den här uppdateringen
> kommer till EDGE 800??

Med tanke på att den hårdvarugenerationen är mer eller mindre antik är det bara att glömma. Även om det kanske skulle vara tekniskt möjligt kostar det pengar att porta över mjukvaran och Garmin vill ju mycket hellre att du skall köpa en ny enhet.

Again, this functionality is coming to the Edge 510, Edge 810, Edge 1000 and of course the Edge 520 seen here. It is NOT coming to the now 4-year old Edge 800 or the 6-year old Edge 500.

http://www.dcrainmaker.com/2015/07/introduce-segments-series.html

strava garmin segments
"Halv-kapar" tråden med en liten fråga snabb fråga:

Jag har problem med att ladda in segments till min Iphone 5s, alltså segment som andra spelat in.
Förstår inte hur man ska göra.
Har försökt både via appen och via www.strava.com men får ej till det.

Eller är det så att man måste ha premium för att kunna göra detta?

strava garmin segments
Förstår inte frågan, vad menar du med "ladda in segments"? Om du menar att du kör med telefonen på styret och vill få appen att förvarna när du är på väg in i ett segment och visa din tid i förhållande till KOM så ja, då måste du ha premium. Annars får du förklara bättre.

strava garmin segments
Man kan under "Banor" ställa in om skall matcha mot t.ex KOM eller PR.

Garmin Edge har en defaultinställning för loggning av en tur som heter "Smart" och med den påslagen får man ofta så stora avvikelser från segmentet, bland annat skurna kurvor, att Strava inte känner igen segmentet. Det löser man genom att ställa in dataloggningen från "Smart" till "1 sekund"

strava garmin segments
Återupplivar denna gamla tråden i hopp att nån kan hjälpa mig!

När jag använder segment explorer hittar jag inga segment nära där jag bor längre. Trots att jag vet att det massa segment här.

När jag riktar om kartan till min närmaste större stad där jag kört massor tidigare hittar jag bara nu några segment. Hur jag än zoomar och håller på .... en hela massa segment går inte att utforska via segment Explorer.

Det är samma oavsett om jag använder dator eller appen!?

Mitt strava konto är länkat till garmin connect om det nu har betydelse?

Någon som känner igen detta??

Senast ändrad:
strava garmin segments
Lodet sa:
Återupplivar denna gamla tråden i hopp att nån kan hjälpa mig!

När jag använder segment explorer hittar jag inga segment nära där jag bor längre. Trots att jag vet att det massa segment här.

När jag riktar om kartan till min närmaste större stad där jag kört massor tidigare hittar jag bara nu några segment. Hur jag än zoomar och håller på .... en hela massa segment går inte att utforska via segment Explorer.

Det är samma oavsett om jag använder dator eller appen!?

Mitt strava konto är länkat till garmin connect om det nu har betydelse?

Någon som känner igen detta??

Yes, det är en förändring som Strava gjort av integritetsskäl.
Segment explorer visar bara segment som körts av fler än 1000 cyklister, eller liknande.

strava garmin segments
eiskall sa:
Segment explorer visar bara segment som körts av fler än 1000 cyklister, eller liknande.

Stämmer det verkligen? Jag hittar inget om någon sådan begränsning. Jag gjorde ett snabbt test och fick upp ett segment med 38 cyklister.

strava garmin segments
.A. sa:
eiskall sa:

Stämmer det verkligen? Jag hittar inget om någon sådan begränsning. Jag gjorde ett snabbt test och fick upp ett segment med 38 cyklister.

Jag läste det någonstans i förbifarten. Ska se om jag hittar det.

Edit: Läs det här: https://www.reddit.com/r/Strava/comments/7uldlg/users_no_longer_able_to_create_segments/

Det är färskt, bara 6 dagar sedan:

"[–]silentvoyager 10 poäng 6 dagar sen

Yes, many segments are gone from Segment explorer including several that I created in the vicinity of my house and that I run regularly. It looks like only the very popular segments with a large number of individual runners are still up.

This is truly terrible. I came to Strava because of segments, and without segments it would be much less appealing to me. And if course there is zero communication about that from Strava. As usual."

Kan det ha med "militärskandalen" att göra?

Senast ändrad:
strava garmin segments
Jag tycker alltid att det varit svårt att få upp vissa segment i Segment explorer, men kan idag snabbt få upp segment med så få som 22 cyklister. Något är kanske förändrat men jag ser ingen större avvikelse. Militärskandalen är knappast Stravas fel.

strava garmin segments
.A. sa:
Militärskandalen är knappast Stravas fel.

Nej, men om du bedriver din verksamhet från USA och rubriker som "Lawmakers demand answers about Strava ‘heat map’ revealing military sites" tornar upp sig, så är det säkert lätt att hicka till, skulle jag tro...

Senast ändrad:
strava garmin segments
Alltså om detta stämmer så är det ju helt värdelöst!
Är ju en väldigt massa segment som inte syns längre....
Verkar ju helt sjuk, bara att lägga ner strava då ..........

strava garmin segments
När man rörde till och slutade visa feed:en i kronologisk ordning blev jag väldigt irriterad.
När nu dessutom funktionen segment explorer blivit oanvändbar är jag JÄTTE-irriterad...

Tillbaka
Topp