En (o)"initierad" och i mina ögon felaktig analys.
26" är i själva verket 28". Muttrar på båda sidor är för många ingen nackdel då stöldrisken förminskas.
Bromsarna kan för drygt 100 dollar uppgraderas till hydrauliska Tektrobromsar. Billigt.
Framgaffeln kan bytas mot en dämpad variant med låsningsmöjligheter.
Vad gäller växelantalet så är det en högst subjektiv åsikt du lägger fram som självklar. Om man lyckats med kammarnas utväxling kan 7 växlar med elektrisk assistans räcka alldeles utmärkt för det cykeln är avsedd. Cykling i city.
En navmotor är inte omodern utan tillhör den grupp motorer som ger den mest naturliga assistansen. En centrerad motor skulle däremot vara självklar om jag någon dag skulle köpa en MTB med elektrisk assistans.
Vad gäller "one size fits all" så är detta, likt dina övriga påståenden taget ur luften. Man släpper två ramstorlekar där medium lämpar sig för personer som är mellan 160 och 180cm långa samt large för personer mellan 180 och 210cm långa. Framöver kommer även en modell med lägre insteg.
Anledningen bakom att jag tycker att ditt sätt att skriva är tråkigt, är att du sänker en potentiellt lovande produkt med felaktiga utlåtanden vilket gör att ej initierade läsare tänker bort cykeln helt.
Läser man recensioner från personer som i verkligheten testat cykeln, pratat med personerna bakom cykeln och därmed bildat sig en genuin och trovärdig uppfattning, så är gemensamt för alla dessa att cykeln känns högkvalitativ med ett jämt register i motorn, bra bett i bromsarna (uppgraderade till den hydrauliska varianten) och allmänt välbyggd. Alltså, precis raka motsatsen till det du med tvärsäker framtoning lagt fram med tangenternas hjälp.
Jag kan avslutningsvis säga att jag inte har något med Ström att göra, men att jag inte minst läst en hel del om cykeln och även skickat en hel del meddelanden till företaget innehållande både den ena med den andra frågan.
Edit: Cykeln väger som exempel mindre än majoriteten av elcyklarna i Crescents sortiment, som ytterligare ett argument bakom att "Tung, ful och omodern" är felaktigt.
Edit 3: Jag trodde att tråden handlade om den här:
https://www.indiegogo.com/projects/strom-city-a-feature-packed-and-affordable-e-bike/x/13219846#/
När jag nu klickade på TS länk ser jag att den går till en cykel som inte har med Ströms City bike att göra. Så om personen jag citerat lägger fram åsikter om den av TS länkade cykeln och inte den cykel rubriken handlar om så är läget ett helt annat.