STULEN CYKEL (Igen), Enhörningen stulen i Östertälje...

larsaw

Aktiv medlem
Som ett riktigt dåligt skämt måste jag tyvärr meddela att min nybyggda Marino "The Unicorn" idag stalls från den kameraövervakade gallergrind där cykeln stod fastlåst vid, med granitlås igenom huvud- och baktriangel :(
Att det är min födelsedag gör ju inte det inträffade mindre surt heller...

Dom flesta här har nog redan sett hojen på någon bild eller tråd, men för säkerhets skull lägger jag även upp en bild på denna unika och fantastiskt roliga MTB.

70E02F2C-C68E-45D0-BB5F-4587C0CEDA63.jpeg

Byggtråden: https://happyride.se/forum/read.php/1/3308826/page=3
Bike Of The Day på Vital: https://www.vitalmtb.com/photos/fea...Marino-Bikes-The-Unicorn,122006/iceman2058,94

https://m.vitalmtb.com/community/larsowe,11512/setup,37012

Senast ändrad:
Seriöst, hur fan kan vara så puckad att sno en sån hoj?!

Den är ju inte direkt svår att känna igen(även om den blir ommålad).

Lider med dig och fan vilket tråkigt sätt att fira födelsedagen på....

Usch och fy fan, jag hoppas filmen, du skrev kamerövervakad, ger något och du får tillbaks den, oskadd, eller ännu bättre, med lite u-lock justice involverat. Håller tummarna för dig.

Förjävligt, bara hoppas att den återfinns oskadd.
Men om tjuvpacket fattar hur unik ramen är så är väl risken stor att alla delar säljs på diverse köp o säljsidor och ramen skrotas och dumpas någonstans.

Senast ändrad:
Fy fan vad sjukt, på din födelsedag också!?
Önskar att nåt slags mirakel gör att du får tillbaks hojen snabbt.

Nästan så man saknar ord...
Beklagar sorgen, hoppas den upptäcks snart igen och att film plus eventuella vittnen kan hjälpa till att fälla den kriminella idioten.

NickPick sa:

Östertälje på vid en inpasseringsgrind till ”det stora läkemedelsföretaget”, vi har våra kontor i byggnaden mitt emot grinden (så jag har när jag sitter vid min kontorsplats så ser jag cykeln hela tiden). Men just idag var jag iväg på annat i en annan byggnad någon timme :/
Det väldigt märkliga är att det inte finns NÅGRA SOM HELST spår från brytet... Tänker att för att bryta upp ett granitlås så borde det lossna bitar o dyligt.

Fy f-n va tråkigt, lider med dig! Håller ögona öppna här i bergslagen.
En klen tröst men grattis på din födelsedag iallafall!

larsaw sa:
NickPick sa:

Östertälje på vid en inpasseringsgrind till ”det stora läkemedelsföretaget”, vi har våra kontor i byggnaden mitt emot grinden (så jag har när jag sitter vid min kontorsplats så ser jag cykeln hela tiden). Men just idag var jag iväg på annat i en annan byggnad någon timme :/
Det väldigt märkliga är att det inte finns NÅGRA SOM HELST spår från brytet... Tänker att för att bryta upp ett granitlås så borde det lossna bitar o dyligt.
Östertälje i södertälje? Jag håller koll då jag vet var dom flesta dumpningarna är här.

Sämsta dagen på jobbet någonsin. Stackars dig Larsa. Världens snällaste och med mest oflyt. Man trodde inte sina ögon när det var tomt vid staketet. Som parentes kan jag nämna att min Land Rover cykel stod nära och lättare att jobba med. Den har ju inget värde och det kan man nog utgå ifrån att tjuvarna förstod. Cykelkunniga alltså. Jag tror som ni att ramen är farligt unik att annonsera ut. Titta gärna i trådens spec och sök efter delarna på olika säljsiter. Nån jävel behöver ett rejält kok stryk innan man sätter sig på vederbörande.

Måste ju fan vara en av dina jobbarpolare som snutit den. Jag bor i kvarteret och vågar lova att det inte kryllar av cykeltjuvar som väljer ut dyrgripar ur cykelstället där du knegar.
Det är ju direkt inte ett område där det hänger skurkar i regel?
Om en ”pundare” skulle hänga inom 2 km skulle det fan se ut som en giraff i Flatenbadet?
Surt beträffande din fina knarr, men du har tyvärr skit i ledet tror jag.
Hoppas du får tillbaka hojen.

Inte så att någon vaktmästare som behövde använda grinden "låste" upp och flyttade på den? I sann positiv anda!

Hasse#7 sa:
Sämsta dagen på jobbet någonsin. Stackars dig Larsa. Världens snällaste och med mest oflyt. Man trodde inte sina ögon när det var tomt vid staketet. Som parentes kan jag nämna att min Land Rover cykel stod nära och lättare att jobba med. Den har ju inget värde och det kan man nog utgå ifrån att tjuvarna förstod. Cykelkunniga alltså. Jag tror som ni att ramen är farligt unik att annonsera ut. Titta gärna i trådens spec och sök efter delarna på olika säljsiter. Nån jävel behöver ett rejält kok stryk innan man sätter sig på vederbörande.

Dagens bästa kommentar. Det är fan spöstraff på att sno customcyklar

Havoc 5 sa:
Måste ju fan vara en av dina jobbarpolare som snutit den. Jag bor i kvarteret och vågar lova att det inte kryllar av cykeltjuvar som väljer ut dyrgripar ur cykelstället där du knegar.
Det är ju direkt inte ett område där det hänger skurkar i regel?
Om en ”pundare” skulle hänga inom 2 km skulle det fan se ut som en giraff i Flatenbadet?
Surt beträffande din fina knarr, men du har tyvärr skit i ledet tror jag.
Hoppas du får tillbaka hojen.

+57

Vafan. Lider med dig. Den hojen måste nån hitta, det är ju den mest unika hojen i Sverige kanske?

Vi håller ögonen öppna och tummarna.

Jo, det som irriterar mig mest just nu är att det känns som någon form av beställningsjobb/tips. Cykeln stod förvisso öppet fastlåst men från ”stora” allmänna vägen syntes den inte (utan kikare).
Så antingen har tjuven/tjyvarna åkt in på parkeringsområdet för att se om någon möjligen ”tagit fincykeln till jobbet” (nu när vädret är så fint).
ELLER har dom blivit tipsade att just idag står ”den där häftiga MTB’n” där igen... Det SISTNÄMNDA låter tyvärr troligast och innebär att någon med onda avsikter jobbar på området...
(Iof inget konstigt då det normalt arbetar flera tusen pers inom grindarna, men nu är det ju inte ens 5-10% IOM industrisemestern...)

larsaw sa:
Jo, det som irriterar mig mest just nu är att det känns som någon form av beställningsjobb/tips. Cykeln stod förvisso öppet fastlåst men från ”stora” allmänna vägen syntes den inte (utan kikare).
Så antingen har tjuven/tjyvarna åkt in på parkeringsområdet för att se om någon möjligen ”tagit fincykeln till jobbet” (nu när vädret är så fint).
ELLER har dom blivit tipsade att just idag står ”den där häftiga MTB’n” där igen... Det SISTNÄMNDA låter tyvärr troligast och innebär att någon med onda avsikter jobbar på området...
(Iof inget konstigt då det normalt arbetar flera tusen pers inom grindarna, men nu är det ju inte ens 5-10% IOM industrisemestern...)

Det är inte jag som är insidern. Jag lovar. Vi har haft en räd för några månader sen där de varit precis lika fräcka och tagit 35k lvg låsta med kraftiga lås precis utanför konferensrum med folk i. Det fanns ju nån film eller återberättelse från Scania med samma typ av fräckhet. Frågan är nog mer hur de vet och vad de gör med dem.

Räcker ju att nåt budbilsdravel har sett den flera gånger och svär till sina kompisar att feta hojen alltid står där, typ.
Södertälje är ju vad det är så jag tror inte den kommer att dyka upp. Sjukt tråkigt. Det bästa är att ha den inomhus men hade det gått hade du väl haft den där också.

Hasse#7 sa:
larsaw sa:

Det är inte jag som är insidern. Jag lovar. Vi har haft en räd för några månader sen där de varit precis lika fräcka och tagit 35k lvg låsta med kraftiga lås precis utanför konferensrum med folk i. Det fanns ju nån film eller återberättelse från Scania med samma typ av fräckhet. Frågan är nog mer hur de vet och vad de gör med dem.

Det behövs fan fler 50Mt+ vapen i världen....

Bilagor

• licorne.jpg
    licorne.jpg
    54.1 KB · Besök: 114
Ämenvaf... Helt sjukt som sagt. Lider med dig.
Och så jäkla extra efterblivet att sno en helt världsunik hoj.

/Johan

Fett trist.
Hur svårt är det att få tag på filmen ?
Du skrev att det inte finns ngra spår kvar. Dvs, svinen tog med sig låsen?

Karikari sa:
Fett trist.
Hur svårt är det att få tag på filmen ?
Du skrev att det inte finns ngra spår kvar. Dvs, svinen tog med sig låsen?

Precis! Låset vart uppbrutet utan spår och togs med från platsen.
Filmen blev ”dead end” då vaktbolaget inte spelar in på den kameran, eftersom filmkamerorna bevakas av personal... :/

Hasse#7 sa:
larsaw sa:

Ja, det finns inte ord att beskriva detta. Jobbar själv på samma ställe och vad jag vet så är detta minst den 8:e hojen av värde som stjäls sen det började den 25/4 då jag var först ut med att drabbas.
Det har setts personer stryka omkring och även misstänkta som cyklat därifrån. Teorin är att dom går dit, snor hojen och cyklar därifrån. I alla fallen har det inte lämnats ett enda spår. Vad jag vet så har alla stulna cyklar varit rejält låsta med olika typer av bygellås. Det jag själv är mest intressera dav är hur dom fått upp låsen. Vet att det tar sekunder med batteridriven vinkelslip men det borde låta en del.
Första räden i april var 3 dagar efter varandra och sen var det en lucka till nästa tillfälle.
Vill inte tro på att ngn på företaget är inblandad som tipsare så jag hoppas det är folk utifrån.
En skåpbil med icke-svenska skyltar har vid flera tillfällen observerats på en grusparkering vid en skola/fotbollsplan strax intill företaget. Slump eller inte?

Rog sa:
Hasse#7 sa:
larsaw sa:

Ja, det finns inte ord att beskriva detta. Jobbar själv på samma ställe och vad jag vet så är detta minst den 8:e hojen av värde som stjäls sen det började den 25/4 då jag var först ut med att drabbas.
Det har setts personer stryka omkring och även misstänkta som cyklat därifrån. Teorin är att dom går dit, snor hojen och cyklar därifrån. I alla fallen har det inte lämnats ett enda spår. Vad jag vet så har alla stulna cyklar varit rejält låsta med olika typer av bygellås. Det jag själv är mest intressera dav är hur dom fått upp låsen. Vet att det tar sekunder med batteridriven vinkelslip men det borde låta en del.
Första räden i april var 3 dagar efter varandra och sen var det en lucka till nästa tillfälle.
Vill inte tro på att ngn på företaget är inblandad som tipsare så jag hoppas det är folk utifrån.
En skåpbil med icke-svenska skyltar har vid flera tillfällen observerats på en grusparkering vid en skola/fotbollsplan strax intill företaget. Slump eller inte?

Jag vill minnas att Scaniakuppen gick till då att en filur med ryggsäck och cykelhjälm (!?) dyker upp på parkeringen. Tar upp en vinkelslip, kapar trots att folk ser genom fönster. Sen cyklar han iväg innan nån hinner ingripa. På något vis vistelse man att han cyklat genom en dunge och in i en väntande skåpbil. Regplåtar minns jag inget om. Skall söka lite om ingen annan vet och kan länka. Surt Rog att du också blivit bestulen. Vi vill ju inte att hela världen skall behöva ha Land Rover-cyklar.

Tillbaka
Topp