Pape: Jag kommer naturligtvis att kontakta Trygg Hansa.
Edit: För övrigt, vad gäller mig så är den här tråden utagerad. Ett mycket mycket stort tack till alla som engagerade sig. Det här är vad som gör HappyMTB så jävla bra. Även om jag inte deltar i forumet längre så blir jag glad att se att det är precis samma känsla som när det startade.
Jag ber att få återkomma när jag återställt cykeln, för den där sadeln.... yeechhh!!! Och min Salsa Shaft-stolpe är borta...Och den skitiga styrlindan och cheapo-däcken... den taskiga lagningen av stänkskärmstagen... dom uselt inställda bromsarna (Avid Cantilevers är annars kanon)... alla rostfria insexskruvar som är borta, flaskställen...
Och Brooks-sadeln...
Jag har en annan LHT nu och trivs jättebra med den, men den är färdigkittad från fabrik med bockstyre och jag gick då också upp en ramstorlek på grund av att styret ger en annan position. Men ändå har jag alltid saknat den här och tänkt att "en dag kommer jag att se den" eller "en dag kommer någon att se den och skriva på Happy, och då jävlar blir det judgement day". Den här hojen är vad jag vet den första i Sverige och första batchen från Surly, militärgrön, och eftersom den är byggd från naken ram blev det med min egen spec efter vad jag gillar. Varenda komponent på den här hojen har en historia, och det är också en historia om vänskap. Styrlagret (som jag köpte till min MTB inför 08XC 2002 men sen bytte ut då oxr skulle göra ett styrlagertest för HappyMTB) sitter där, bromswirehållarna i form av Peacemärken som oxr köpte en hel hink av på cykelutförsäljninglagret i Solna är där, Jompers Avid-bromsar, Phil´s handbyggda hjul, Jonas Larssons wiredragning, Rikard, Erik, Rippa och Oscars montering, Johan A´s 105-reglage, On-Ones första Mungo-styre...
Vi är ganska många som är delaktiga i den här cykeln. Det är inte jag som fick tillbaka en cykel, det är Happy MTB som tog tillbaka en cykel.