Så där ja. Jag har enda sedan cykeln blev snodd varit förvissad om att den en dag skulle aviseras här, och det stämde ju. När jag vaknade i morse hade jag tre SMS och ett meddelande på FB om cykeln.
Jag och OXR åkte till Rågsved och träffade säljaren, och då var en annan spekulant på väg. Vi spelade ganska dumma och låtsades att vi inte visste så mycket om cyklar, och höjde priset till 1000:-.
När den andre spekulanten dök upp så gick säljaren ner i källaren för att hämta en annan cykel som passade bättre i storlek, och oxr följde med och distraherade. Jag tog den andre spekulanten avsides och berättade att han INTE skulle köpa Surlyn och anledningen och då backade han ur. Sen lämnade jag över 1000:-, tog i hand och tackade för en fin och bra affär och sa att det var trevligt att ha Surlyn tillbaka, och oxr berättade att det var han som skruvat ihop cykeln. Sen talade vi om för säljaren vad det var för cykel och att bara hjulen hade kostat 2500:-. Det var ganska kul att se hans min...
Enligt uppgift så hade säljaren köpt den från Familjebostäder. Han ringde senare och var lite skärrad men jag förklarade att jag tyckte att jag gjort en bra affär som fått den här hojen så billigt. Cykeln är ganska sliten, men i hyfsat skick. Brookssadeln är dock utbytt, hade varit "trasig". Sadelstolpen är också bytt, och alla flaskhållare är bortplockade.
Ett stort tack till alla som har engagerat sig i det här!