Stulen cykel Uppsala - Mörkgrön Larry vs Harry Bullit
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror de har kameror fast de är inte inkopplade…
Trist när det står klart och tydligt på kommunens hemsida att det är kameraövervakning och att polis har/får tillgång vid polisanmälan.
Visa bilaga 613883
/J
Bra jobbat. Pundarn hade väl bara köpt den av en kompis antar jag…Plötsligt händer det - pundar-Berra stoppad på stan med cykeln. Pundarslaktad enligt tradition och i dåligt skick men går förhoppningsvis att få ordning på…
Vad härligt!Plötsligt händer det - pundar-Berra stoppad på stan med cykeln. Pundarslaktad enligt tradition och i dåligt skick men går förhoppningsvis att få ordning på…
Det var polisen faktiskt - tydligen känd gärningsman sen innan så de visste han inte borde cykla runt på en sådan cykel.Vad härligt!
Var det du eller polisen som stoppade pundar-Berra?
Solskenshistoria, förutom det tragiska människoödet förstås.Det var polisen faktiskt - tydligen känd gärningsman sen innan så de visste han inte borde cykla runt på en sådan cykel.
Han nyttjade dock lådan - den var fylld med kofot, skruvmejslar och andra verktyg.
Absolut tragiskt - när vi hämtade den sa de ofta är sjukt nojiga att de brytar loss lampor och annat löst i hopp om att ingen ska känna igen cykeln. Säger väl något om paranoian och sinnestillståndet på dem. Jag är glad att jag fått igen cykeln men känner också för de tragiska livsöde som leder till att den blir stulen från första början.Solskenshistoria, förutom det tragiska människoödet förstås.
Fint att den hittade hem till dig igen.
Du kommer hitta den!
hur fan är det möjligt...Är och kollar i cykelgaraget - flertalet av ställningarna man låser fast cyklarna i är försågade. Ibland är de smartare än vad man tror… pundarna alltså, inte Uppsala kommun.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/riktad-insats-mot-heroinmissbruk nu var det här ju vågen av sk ”ensamkommande” men det talar ju för problematiken generellt. Dom pratade på radio att många levde på stulna cyklar har jag för mig.Är och kollar i cykelgaraget - flertalet av ställningarna man låser fast cyklarna i är försågade. Ibland är de smartare än vad man tror… pundarna alltså, inte Uppsala kommun.
Då kan man ju inte cykla in med DT-nav :(En ljudcensor känslig för metallskärande kanske vore något att installera i garagen. Då kunde det plinga till i kontrollrummet och de kunde skicka ut en väktare att kolla vad som pågår. Min ljud- och rörelsecensor i garaget reagerar på att någon parkerar på uppfarten, så det borde inte vara så svårt.
Det är faktiskt inte helt säkert att det är säkrare ute. Vill man låsa fast ramen med bygellås så är det lättare i garaget.Tråkigt! Men skönt att du fick tillbaks cykeln.
Kommer börja cykelpendla in till Uppsala snart när jag får min nya cykel och kommer då parkera vid centralstationen. Funderar på om det är bättre ur stöldsynpunkt att parkera utomhus vid cykelställen nära någon av busshållsplatserna (på Radisson-sidan). Är ju mycket folk som rör sig där så borde vara svårare för en tjuv att arbeta ostört.