Stulen hoj

Stulen hoj
Godmorgon,

Imorse vaknade jag upp och tittade ut på gården och ser att min cykel är stulen. Jag fick ha den i 2 veckor. Det är en GT XC 2.0 (samma som hade en trasig svingarm i förra veckan). Jag tänkte att man kanske kan få lite hjälp att hålla ett öga på annonser på blocket osv. Om den dyker upp skicka ett mess till mig direkt med länk så är jag tacksam. Den blev stulen i vasastan i STHLM. Om ni hittar den så utlovar jag belöning.

Komponenter:
Framgaffel: Rock Shox Duke
Bromsar: Magura Julie
Vevparti: Deore LX
Bakväxel: Deore XT
Nav: DT Swiss Onyx Disc
Bakdämp: DT Swiss SSD 225

På cykeln sitter även hållar för en polarklocka samt hastighetssensorn.

MVH

Fredrik

gtxc20.jpg

Stulen hoj
Beklagar sorgen.
Vissa av delarna är ju relativt ovanliga så det kanske finns hopp. Om inte om att få tillbaka den så om att sätta dit den som gjorde det.

Stulen hoj
Ok frederik....synd, men vi har hittade några cyklar åt folk!
Storlek, annan grej än pulsmäter, n'ån skadar? ram nr.? Ska vi ringer polisen, eller dig? Hur ska vi hantera sakerna/ misstänkt?

Stulen hoj
Jag har ett par grejor som jag kan identifiera, t ex borttagna delar som borde finnas på en likadan cykel osv. Vill inte sätta ut de sakerna här. Ett för populärt forum helt enkelt. Hastighetsmätaren satte jag på igår, en polar. Ramen är en large eller XL, för 185-200. Jag är 182 och den är på gränsen till för stor, tänkte byta ut styrstammen till något kortare, den var rätt så lång. Den har lite repor, har bara varit ute med den ett par gånger...

HITTEPRESENT TILL DEN SOM GER TIPS SOM LEDER TILL ATT JAG FÅR TILLBAKA CYKELN ! ! !

Om ni hittar något så är det bara att skicka mig ett PM!

Senast redigerad av en moderator:
Stulen hoj
Nu vill inte jag vara besserwissern här, och jag vill verkligen säga att det är grymt synd.

Tyvärr alltså, men att ha en sån där cykel ute går inte, det är lite att be om det :/ Skit alltså.

Stulen hoj
Inte heller vilja vara besserwisser.... men en XL??? och du var 182cm?
Kan väl nästan vara värt självrisken för att få tag i en rätt storlek?
Men vad vet jag, den kan mycket väl varit helt perfekt för dig, men försök se det positiva i det hela om det innebär att du kan få en bättre storlek...

Stulen hoj
Jag bor i ett hus med 16 lägenheter, man känner alla i huset. Mina alternativ är att gå med den upp till vinden 5 trappor eller att ha den i lägenheten. Alternativ 2 är inte helt kompatibelt med flickvännen.

Det går alltid att vara efterklok. Ni som läser denna tråd: Ta med cykeln i sängen....

Stulen hoj
Varför bo med en flickvän när man kan bo med sin cykel? Jag har naturligtvis min sötnos brevid sängen. Hon är lite för blyg för att hoppa i sängen med mig. Hon skyller på att hon är rädd att smuttsa ner min säng med olja=)

/Erik

Stulen hoj
kasta_kastanj skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag bor i ett hus med 16 lägenheter, man känner alla i huset. Mina alternativ är att gå med den
> upp till vinden 5 trappor eller att ha den i lägenheten. Alternativ 2 är inte helt
> kompatibelt med flickvännen.

Har ni högt i tak i er lya? I så fall skulle jag föreslå en hängare på väggen. Får undan cykeln, ser relativt snyggt ut om man har en hyfsat snygg hoj, och man slipper oroa sig för klåfingriga typer. Plus att du nu kanske lättare kan förklara för din flickvän varför en cykel för si och så många laxar inte ska stå ute eller i något gemensamt utrymme? Det går ju inte riktigt att jämföra en mtb eller racer för lek och träning med en pendlarhoj som bara ska fungera som transportmedel.

Stulen hoj
Alltså, trodde du att den skulle kunna stå på gården ... ? Att man överhuvudtaget förvarar en sådan cykel utomhus är ett mysterium för mig. Sorgligt men sant. =(

Du får nog ta ett snacka med flickvännen din.

//Skogling

Stulen hoj
Det är väl ändå inte så illa att grannarna stjäl varandras cyklar? Därför håller inte argumentet med att du troligtvis känner alla.

Tyvärr så är det enda fungerande tipset att ha cykeln i lägenheten. Prova ställ datorn/videon/tv:n i trappan/på gården och se om den är kvar efter natten... :-P

Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget, även om självrisken är ett surt äpple.

/Leo

Stulen hoj
kasta_kastanj skrev:
> Alternativ 2 är inte helt kompatibelt med flickvännen.

— hmm, i det fallet är väl den självklara lösningen att hon får bo på gården ;)

Stulen hoj
Nu kom jag på ett tips till alla er som funderar på att ställa er cykel utomhus- trots dessa smärtsamma historier som ständigt återkommer här på forumet: Fundera aldrig över att skaffa ett stort sjuhelvetes lås, det är då vägen till smärtsamma upplevelser stakas ut... Själv har jag inget lås (utom det som är monterat på min gamla damcykel som jag cyklar till ICA på). Då frestas jag heller aldrig att ställa cykeln någonstans utom vid min säng, där den hör hemma.

Stulen hoj
tragiskt men att lämna hojen utan uppsyn går inte(har själv lärt mig den läxan), säger du att den stod på gården till försäkringsbolaget får du garanterat ingen ersättning...

Stulen hoj
Att ha ett bra lås. Steel-o-flex eller något och alltid låsa fast cykeln på dagtid tror jag kan fungerar. min cykel blev stulen eftersom jag inte låste fast den i något.

Numera har jag ett 79kr abuslås till min vanliga cykel och när den står i cykelförrådet här är den olåst. Ingen som stjäl den ändå. Ändå vill jag ha en Bad boy igen och cykla med på vanligt.

Stulen hoj
Du får visst ersättning om den stod på gården! <Bara den var låst ordentligt. Helst att det finns låsdelar kvar o i alla fall nyckel/nycklar!! Talar av egen erfarenhet :( Jag hade ABUs futura, uppbruten m domkraft men dom var schyssta nog att lämna låset i lyktstolpen. Fick ut ny hoj på självrisken! :) Happy end. var ändå dax att byta en hel del slitna grejer!
Mvh/

Stulen hoj
staine skrev:
> Du får visst ersättning om den stod på gården!
> <Bara den var låst ordentligt. Helst att det
> finns låsdelar kvar o i alla fall
> nyckel/nycklar!! Talar av egen erfarenhet :( Jag
> hade ABUs futura, uppbruten m domkraft men dom var
> schyssta nog att lämna låset i lyktstolpen. Fick
> ut ny hoj på självrisken! :) Happy end. var
> ändå dax att byta en hel del slitna grejer!
> Mvh/

Nu blev det en lättare trådarkeologi, men jag blev så nyfiken.

Abus futura har ju en "låsgaranti" på 1000 eller 2000 kr eller vad det nu är, fick du ut nånting på den?

Tillbaka
Topp