Det är då fan att folk inte kan skilja på mitt och ditt, och förstå att hederlighet lönar sig i längden!
Jag håller ögonen öppna på stans gator och torg.
Men tänk på att den som cyklar på den i nuläget inte behöver vara kopplad till själva tillgreppet. Även om begreppet "god tro" numera inte gäller så kan den ha sålts vidare till trovärdigt pris med någon form av efterfabricerat kvittoliknande papper och en bra historia. Den kan ju även lånats ut av tjyvfanskapet till någon vän eller släkting som inte ont anande cyklar omkring på tjyvgods...
Nej, polisen.... Ja, vad gör de för vanliga medborgare nuförtiden? De är ena jävlar på att ligga i buskarna med laserpistoler, men mer än så verkar de inte ha organisationsförmåga och resurser till numera.
Hörde att ett "avskrivet fall" läggs till polisens statistik som ett "uppklarat fall", och inte "ej uppklarat".
Så genom att skriva av fallet så ser det inte lika dåligt ut som att det läggs på hög som icke utrett.
OBS! Detta är bara något jag hört, hur korrekt det är vet jag ej. Någon som vet mer? Men skulle det stämma, ja då är det tämligen riskfritt att vara småtjyv.
Det kan nog inte vara kul att vara enskild polisman i dagens polis(o)organisation.
// Peter