Stulen MTB i Lund. Och hittad!

Har just upptäckt att min stads-MTB blivit stulen! Stog låst, godkänt, på min balkong på första våningen på Studentlyckan. Nån har under natten till lördagen lyft ner den och försvunnit. Jag ställde ut den efter 01:00 på natten, och upptäckte det ungefär vid 12.

Cykeln är lite speciell, svår att missa: helstel nyss ihopbyggd. Silver och massa anodiserade lila delar!

Ram: silvrig Easton Elite ca 17 tum, inga dekaler förutom Easton-klistermärke. Har satt på ett De Rosa frontmärke, original, på den.

Gaffel: svart odämpad, CykelCity-klistermärken.

Hjul: nybyggda silver, LX-nav, Mavic XM317-fälg.

Växel: 9-växlad, gamla 105 kort arm bak, en klinga fram (svart fouriers 34-tänders) på ett polerat LX-parti, höger växelreglage svart XT men ingen XT-logga på.

Pedaler: stora runda alu pedaler, ingen spd.

Cantibromsar: Curved- bak med röda ritcheyklossar, silvriga fram, svarta klossar. Vänster reglage skräp men höger LX-canti handtag. Pedros big dice-grepp med stor muff in mot styret.

Lädersadel, Ritchey-stolpe.

Lila: styre, snabbkopplingar, trissor och trissbultarna på bakväxeln. Lite övriga äldre men nya 90-tals delar här och var.

Har ingen bild, korkat men tyvär sant.

Är det någon som ser den svara här eller ring mig: 070 2252665
Jävlar vad arg jag är!!!! Satans skitmänniska!

/Oskar

Senast redigerad av en moderator:
Tackar, har väl inte så stora förhoppningar dock... Men jag kan ju känna igen varje liten del om nån skulle råka montera något. Har handsmekt allt på plats :)

/Oskar

Har du bild på dig själv?
Mest så man inte tar den från sin rätta ägare om du själv kommer cyklandes på den om någon vecka.

Har hittat den! Tjuven bor i närheten, stog parkerad i cykelställ utanför ett hyreshus inte långt härifrån, det var bara att låsa upp den med min nyckel och rulla hem den.
Antingen såg han hur den såg ut och dumpade den, eller hade inte plats i lägenheten o ställde den utanför. Och för slö för att ta upp låset. Till min glädje!
Ska ta lite bättre hand om den framåt, låsa fast i allt jag hittar som är säkert...

/Oskar

Visst kan det vara så, men oavsett vem som gjorde det skulle åka på råhård stjärtsmisk om jag hittade personen!

Jo, riktigt skönt att ha den tillbaka, den är lika kul i stan som i skogen så nu kan jag få rasta den ibland o lämna fincyklen hemma på vila.

Det är inte så att flickvännen blir trött på alla cyklar(utom sin egen) och "flyttade" på den fulaste?
Eller så har du cyklat full och ställt den utanför huset och gått in. Sen när du försökt öppna dörren i 30 min utan framgång så ser du att det står ett annat namn på dörren och att allt annat i huset ser obekant ut. Du upptäcker att du gått fel och glömmer att ta cyklen med dig.

Ta nu ett foto till nästa gång. Just det, grattis.

Det är skrämmande vilken koll du har på mig Joakim :D
Säg bara inte till henne att jag letar gammal racercykel i liten storlek och stål, då slänger hon ut mina fina cyklar istället!

Foto taget, ramnr uppskrivet...

Tillbaka
Topp