STULEN Specialized Stumpjumper, STHLM 13/3

Under natten till idag stals min trotjänare på KTH campus. Någon hade saboterat bygellåset igår kväll och jag planerade att kapa upp låset idag, men det fick jag aldrig någon chans att göra.

Det som skiljer från bilden är andra hjul med Mavic fälgar och XT nav. Racing Ralph bak och Nokian fram. Hayes bromsar och reglage.

Nu har jag skickat Happy moben efter dem så de kan inte cykla lugna på den i Stockholm right?
-Skämt åsido, meddela mig gärna ifall ni får syn på den.

Antagligen har de åtminstone vipat av min tuschpenne märkning av cykeln.

Bilagor

• stulen.jpg
    stulen.jpg
    118 KB · Besök: 20
Senast ändrad:
Offtopic:

Har någon här erfarnhet av att montera GPS spårsändare på cyklar? Sökte i forumet efter "gps" och "spårsändare" men hittade inget relaterat.

Lite halvt offtopic: det där verkar vara någon form av a: liga som kör samma trick, b: ny grej för cykeltjuvar.

har hört många som ska låsa upp sina cyklar men inte får i nyckeln för att någon petat ner något i låset. ägaren lämnar då cykeln för att på något sätt hämta den dagen efter. då har tjyven varit där på natten och brutit upp låset och snott cykeln.

Trist!!

Är nog samma jävla liga som stal min CX i fredags knappa kilometern från KTH: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1828029/1828029#msg-1828029

De har ryckt 3-4 cyklar i anslutning t min arbplats (sturegt/karlav) senaste månaderna. De verkar veta precis vad de gör. Kapar cykelställningar, petat träflisor i låsen samt tagit sig igenom lås med hög skyddsklass. I mitt fall dessutom mitt på dagen.

Vore intressant att höra om det är fler som råkat ut för likande stölder i närheten.

Edit: feelmjawlk - ge Polisen ram.nr om du har. Då har du iaf skuggan av en chans att få tillbaka cykeln om den återfinns. Dessutom underlättar det för P att sätta dit fanskapet om de mot förmodan skulle snubbla över hans lager.

Senast ändrad:
Fy fan vad trist! Har själv blivit bestulen på hoj en gång, det tomrumet fylls alrdig riktigt ut trots att man har klart bättre grejer nu! Hoppas du får tillbaks den!

Om man får träflisor i låset och inte får upp det så ska man med andra ord skynda sig som fan och kapa upp låset för annars gör någon det åt en!

KungStalle: se PM

parnygyards:
Ja, de verkar organiserade. Saken är den att de var på mitt lås redan förra veckan. Men då lyckades jag till slut öppna låset och cyklade hem (glad att mitt lås hade motstått ett troligt dyrkningsförsök!).
Igår kväll förstod jag att det verkligen var någon som hade varit framme föregående vecka med ont uppsåt. Men jag trodde att de hade misslyckats återigen. Och aj vad fel jag hade. -Denna gång lyckades de med det de ville - att sabotera låset.

DETTA BETYDER ATT DE ÄR ORGANISERADE OCH TROLIGEN GÅR RUNDOR.
Ett lockbete och lite skiftarbete med spanande skulle säkerligen resultera i en fångst fula fiskar. Någon frivillig?

Jag upprättar alltid köpekontrakt när jag köper cyklar men JUST DENNA RAM hittar jag inte min pärm (men alla andra typiskt nog). Jag vet att den gått mellan olika cyklister här på Happy så nu försöker jag backtracka ägarkedjan för att finna ramnummer och helst också originalkvitto till försäkringsbolaget.

feelmjawlk skrev:
-------------------------------------------------------
> Offtopic:
>
> Har någon här erfarnhet av att montera GPS
> spårsändare på cyklar? Sökte i forumet efter
> "gps" och "spårsändare" men hittade inget
> relaterat.

Tjena,

Jag funderar på att köpa och installera denna gps spårsändare på min cykel: http://www.gpser.se/xexun-tk102-2
Den är oerhört liten och ganska skaplig batteritid.

Jag tänkte stoppa den under sätet på något sätt. Jag menar det ska nog inte vara så svårt med tanke på att denna gps-sändare är bara något större än ett tändsticksask.

> Tjena,
>
> Jag funderar på att köpa och installera denna
> gps spårsändare på min cykel:
> http://www.gpser.se/xexun-tk102-2
> Den är oerhört liten och ganska skaplig
> batteritid.
>
> Jag tänkte stoppa den under sätet på något
> sätt. Jag menar det ska nog inte vara så svårt
> med tanke på att denna gps-sändare är bara
> något större än ett tändsticksask.

Ja, en liknande kommer jag att ha på min nästa cykel. Hade varit guld. Den känns aningen stor bara?
Inbyggd i ramen med laddning via vevpartiet....då hade jag haft min nystulna hoj hemma idag.

Nu har jag köpt och testat gps-tracker till min cykel. Jag köpte denna http://www.gpser.se/xexun-tk102-2

Sedan köpte jag dubbelhäftande kardborrband som jag klistrade fast på undersidan av sadeln och den andra delen av kardborrbandet klistrade jag fast på gps-sändarens lock. Det hela fungerar faktiskt klockrent.

När jag har tid kommer jag ta ett kort hur jag har monterat ihop det här. Gps-sändaren syns i varje fall inte under sadeln vilket är det viktigaste!

Tillbaka
Topp