Stulen Spooky i Göteborg!!!!

Peruken

Ny medlem
Luddes Spooky Band Wagon blev stulen natten till söndag 28/8 i hans lokal i Bagargården! Spookyn är matt svart och var singel speed med en surly kedje spännare och gröna spacers i casseten, Profilvevar svarta, E-13 drev med ett svart E-13 bash, Easton MG60 styrstam och Easton EA50 styre, Hoppe bulb framnav och XT bak med Mavic D321, Irc Kujo DH däck röd sida, Hope C2 broms bak ingen fram, Marzocchi Z1 FR QR20 framgaffel, Syncros Hardcore FR2 styrlager, Ringle mobypost sadelstolpe silver, en vitt dirtsadel i skinn och lite andra roliga grejor på som jag inte kommer ihåg!!!!

Ser vet eller hör något om denna ......HITTELÖN HITTELÖN HITTELÖN HITTELÖN HITTELÖN

Telefon till Ludde är 0708-61 90 40 så håll er små och stora öppna!!!

Tråkigt tråkigt! Ska hålla utkik när jag är i staden jag med.
Men det finns väl tyvärr en viss risk att den kanske kommer att lämna Göteborg, eller att den kanske redan lämnat.. :-(

Här en bild på cykeln i fråga, tagen i maj,lite skillnad mot specen ovan kanske men ändå till hjälp tror jag:
luddeshoj.jpg

Bild: Mikae1

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Bara en lite sak??? Jag har också en spooky så hoppa inte på mig o kitla mig!!!

Cykeln var precis ny "servad" med massa nytt godis. Luddes granne säg tjuvarna och det var "lokala" klåpare inga proffs. Så vi gissar att den finns kvar i gbg (antagligen gamle stan, kortedala, bergsjön).

Håller korpgluggarna öppna, bor i Gamlestaden själv.
Får jag syn på den så blir det en hård utfrågning av "ägaren" och så får vi se vad som händer sen - är så jävla less på att folk inte kan skilja på mitt och ditt.

Fyfan. Ska hålla ögonen öppna också, bor visserligen i andra ändan av stan, men jag åker en hel del till o från Chalmers och ibland Gamlestan, så jag borde täcka ett rätt stort område.. Men sannolikheten att man ser den sådär är tyvärr inte så stor.. =(

Hoppas inte att det satt ett par nyservade Eastonpedaler på hojen...

Kanske läge för en Happy Urban Ride i Gamlestan och Kortedala för att titta lite, kanske kolla i Kviberg i helgen också?

Kan ju bara hoppas att klåpartjuven som förhoppningsvis inte har en anning om vad han tog, tröttnat på en cykel med bara en växel, för låg sadel och för lång framgaffel...

Tog de bara Spookyn?

/H

Trösten är liten om man jämför med kärleken till mitt spöke, men jag tackar för allt stöd och hoppas att nån kanske ser mitt älskade smycke igen... Tackar för all hjälp jag kan få!

Och pedalerna var inte av den nyservade typen, så du kan vara lugn Henke!

Kan ju även nämna att samma tjuvar var här i måndags natt i hopp om att fullfölja sitt inbrott, men kom inte längre än genom en spånplatta... Därefter satt metallreglar som killen trodde var en lätt match! Vad han inte väntade sig var en adrenalinladdad Ludvig som sov i nästa rum... Utrusandes till dörren var min första syn en kille med arm och huvud mellan reglarna, som såg aningen chockad ut. Jag slängde mig efter honom, nöp tag i hans arm men tyvärr hade killen redan armen i rörelse så resultatet blev en luddig skalle rakt i reglarna!!! Fick till slut upp låset och sprang efter en bra bit i kalsongerna på gatan för att glädja grannarna!!! Spenderade sen de sista timmarna på natten med att bygga ny dörr.

Tur att man fick lite tröst med sverigecupen och så annars hade jag legat hemma hjärtekrossad för evigt!!!

Hittelön och puss till den som hjälper mig hitta mitt spöke!

Tack för allt!
/Ludde

Faen att du inte tog han! Hatar folk som inte kan skilja på mitt och ditt. Sen får de ha vilket begär eller missbruk som helst, betong i sandlådan och fastlimmat Lego när de var små etc. - det är fan ändå ingen ursäkt att sno våra hojar (eller andra grejer heller för den delen)!!
Signalement? Synd att du inte hann knäppa en bild med mobilkamera eller nåt.
En annan grej om man kommer på tjyvar är att ha en feting till färgampull hemma, en STOR hink tusch eller liknande som man dränker tjyväcklena med... Sen är det lätt att ange signalement: "En kille, 175 lång kanske, och helt lila i ansiktet." Man får ju inte dunka på dom med baseball-trä eller nåt, det är tyvärr mer våld än vad nöden kräver - men man kan väl få märka dem på annat sätt?

Tillbaka
Topp