STULEN: TiArrow och Carver

Dr.Spoke

Medlem
Jag börja blir arg!
Två cyklar låste till ett räcke på lastkaj utanför bakdörr stulen i dagsljus. Ingen lås klippde - dom tåg hela räcke och cyklar tillsammans!
Först cykel: TiArrow Trailbike, Fox Vanilla 32, XTvevar (180mm - double med bash), XT växlar och reglage, XT baknav med Mavic EX823, Snikframhjul, XTR bromsok med Saint handtag, ChrisKing Dreadset hos vidare.
Bild från SS tider:
IMG_6203.jpg ht=725

Och min Frus Carver igen! CK styrlager, framnav, XT baknav, LxBroms, Marzocchi 29" gaffel, FSA kolfibre styre, Thomson stam och stolpe, Sunn Buzz bakfälg hos vidare
Carver.jpg ht=725

Forra gång min frus cykel kom tillbaks var jag snäll, den här gång skiter jag i det fullständigt.
Hittelön för en, båda, eller info.
Och om jag ser någon cyklar på dom......

Tel nr. 073 649 5401 mail phil@drspoke.se

Senast redigerad av en moderator:
Är det nån jävla cykel-liga som härjar eller är detta en slump, tredje stulet tråden på en vecka, på låsta cyklar.

Jag lär skaffa överfallslarm på nästa cykel jag köper.

WTF! Det är ju inte direkt några svenssoncyklar, undrar var de tänkt använda dom någonstans?!

Hoppas det löser sig lika snabbt som senast!

Faaaaannnnn! Först gång sen jag var sex att vara utan cykel. Trorde att jag hade "köpte" lite god karma efter forra gång, nu vet jag inte....
Dricka lite fin birra ( Fuller's Brewer's Reserve - bara ett flaska, blandar inte väll med Methatraxate) och planera "åtgärde" om jag hittar svin som snodde dom.... The gloves are off this time!

Finns ett smed här på Happy (stockholm), måste fixa trapp/lastkajräcke också?

ignatius skrev:
-------------------------------------------------------
> Var blev dom stulna någonstans, vid butiken?
>
> Ska kolla en pundares förråd, han är känd för
> att sno high-end cyklar i Sthlm.

Sorry!
Borde har skrivit.... Jobbar hemmifrån för ett tag sen jag blev sjuk. Dom var snodde från Västertorp, Hägersten, Stockholm.

Jävligt trist Phil!
Jag håller ju till i kvarteret så jag håller ögonen lite extra öppna, även om det känns lite väl
Tjuvöverambitiöst att dumpa dom i parken :(

Att stjäla så unika cyklar är ju lika begåvat som att sno en bil på Visingsö.

Hoppas att du får tillbaka dina hojar, Phil. Lovar att se till att de inte passerar Uppsala...

Det strök runt ett par skumma snubbar uppe på åsen igår också, det är ju lite bykänsla här uppe så man reagerar på alla man inte känner igen.

De gick och drog i dörrar och kollade in i trapphus.

Jag skulle kika i skogen ner mot telefonplan och bakom ericsson-parkeringshuset. Där brukar det mellanlanda mycket skumma prylar.

/rickard med cotic hojen

Ska självklart hålla ögonen öppna, ringer om jag ser ngt.

lachamello skrev:
> Att stjäla så unika cyklar är ju lika begåvat
> som att sno en bil på Visingsö.
>

Tror inte tjuvarna är så obegåvade. Det har snotts en del rätt extrema cyklar genom åren som aldrig kommit tillbaka. Trots alla happyiters goder intentioner och många vakande ögon är det ju extremt sällan som hojarna dyker upp.

de är väl som med dyrare/extrema bilar... antingen plockas dom ner i delar fortare än satan eller skickas med första båten som lämnar kaj mot utlandet... i spokes fall skull e ja tro att dom återfinns i nån källare nerplockade i molekyler... o stizzes gissar ja på att den befann sig ombord på första finlandsbåten som lämna kaj efter stölden tyvärr..... eller med lite tur nån pundare som e korkad o använder den eller försöker kränga den hel... (som idioten som stal bilstereon o gpsn ur min bil... båda dök upp på blocket i samma annons 14 dar efter stölden.... utsatta i samma område som dom stals....... snubben fick först besök av polis som hämta sakerna o sen besök av otrevligare art men 8 brutna fingrar som följd....... )

darkforce skrev:
> stals....... snubben fick först besök av polis
> som hämta sakerna o sen besök av otrevligare
> art men 8 brutna fingrar som följd....... )

Jag vet inte hur det är med er andra, men personligen tycker jag att misshandel är ett jävligt mycket grövre brott än stöld.

gamla medeltida lagar känns fräscht. speciellt när det rör sig om egendomsstöld, det finns ju verkligen ingenting värre. nog för att det är en kränkning att bli av med materiella ting, men att därifrån kräva blodshämnd känns lite som att man bör tänka igenom sitt förhållande till sina prylar.

(ledsen för urspårningen, men någon måtta får det vara. sedan blev det ju en bump också vilket alla stulna-cyklar-trådar förtjänar :)

Tråkigt att höra alla som får sina ögonstenar stulna :/

wuchi skrev:
> Det strök runt ett par skumma snubbar uppe på
> åsen igår också, det är ju lite bykänsla här
> uppe så man reagerar på alla man inte känner
> igen.
>
> De gick och drog i dörrar och kollade in i
> trapphus.
>
> Jag skulle kika i skogen ner mot telefonplan och
> bakom ericsson-parkeringshuset. Där brukar det
> mellanlanda mycket skumma prylar.
>
> /rickard med cotic hojen
>
> Ska självklart hålla ögonen öppna, ringer om
> jag ser ngt.

Skönt att cykeln står i lägenheten som är alltid låst då... men jag vet vad du menar med att alla håller utkik på åsen typ :)

Freddie L skrev:
> Fy, vad tråkigt! Hoppas du har samma osannolika
> tur denna gång.
>
> Darkforce: Hur jävla dum får man bli? Till både
> dig och tjuven... :-(

snor man mina prylar får man skylla sig själv... man snor bara en ggn om jag får tag på den/dom......

Så exakt hur gick det till när du på maffiamanér knäckte 8 fingrar på en kille som snott din bilstereo?

Hur lång tid får man för grov misshandel föresten? 6mån-1år?

Personligen hyser jag större förakt för någon som hämnas genom att bryta någons fingrar. En sak är vad som händer i affekt vid själva tillfället, en annan när man i efterhand söker upp och hämnas. Ingen cykelstöld i världen kan mäta sig med detta. Jag hoppas verkligen darkforce bara spelar upp någon sorts töntig tonårsfantasi här.

fredrikw skrev:
> Personligen hyser jag större förakt för någon
> som hämnas genom att bryta någons fingrar. En
> sak är vad som händer i affekt vid själva
> tillfället, en annan när man i efterhand söker
> upp och hämnas. Ingen cykelstöld i världen kan
> mäta sig med detta. Jag hoppas verkligen
> darkforce bara spelar upp någon sorts töntig
> tonårsfantasi här.

+1 (dagens understatement)

fredrikw skrev:
> Jag hoppas verkligen
> darkforce bara spelar upp någon sorts töntig
> tonårsfantasi

Akta dig så att inte Darkforce kommer hem till dig med sin dörr och hämnas när du säger så där.

bara för ni är födda med silversked i munnen o skiter ut pengar så ni bara rycker på axlarna o köper nya då nån snor era prylar så betyder inte de att alla har de så lyxigt... snor nån mina prylar som jag sparat ihop till så får dom fanimej sota för de oxå om jag får tag på den som snott dom..... o ja ja sitter gladeligen för de men som sagt man snor bara en gång från mej.... att straffet som lagen säger räcker e löjligt dom får på sin höjd ett par dagsböter.... o sen kvällen efter e dom ute o gör samma sak igen... nää en rejäl lärpenning då ger dom fan i andras prylar för ett bra tag framåt......

edit. orka moralisera.

Hoppas hojarna kommer åter och att du inte gör nåt korkat om du hittar tjuvarna, Phil!

Ja, ta det lugnt Phil, tyvärr blir straffet galet hårt, det blir än hårdare om det är "hämnd" eftersom det då är särskilt ondskekfullt och planerat.

Hoppas du får tillbaka dem, två fina unika hojjar. Jag gillade din TiArrow när jag hade den till låns.

Det är riktigt tråkigt att saker värda flera tusen blir stulna, att tjuvarna sen får lida bryr jag mig inte om faktiskt.
Det är ju ett fritt land det här sverige, var och en får ta ansvar för sina handlingar.
Snor man något som man riskerar få men för livet, så varsågod och chansa.

Inget moraliserande om att misshandel är berättigat eller inte från min sida, jag misshandlar och stjäl inte från folk, så är det bara.

darkforce skrev:
> bara för ni är födda med silversked i munnen o
> skiter ut pengar så ni bara rycker på axlarna
> o köper nya då nån snor era prylar så betyder
> inte de att alla har de så lyxigt...

Okej, så om man inte är född med silversked i munnen så är det OK att spöa på folk som snor ens prylar? Med samma logik borde man kunna hävda sin rätt att sno prylar från andra med hänvisning till att man inte är född med silversked i munnen. Fast man kanske i så fall bara får sno prylar från dem som är födda med silversked i munnen? Krångligt det där...

Oskar skrev:
> darkforce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > bara för ni är födda med silversked i munnen
> o
> > skiter ut pengar så ni bara rycker på
> axlarna
> > o köper nya då nån snor era prylar så
> betyder
> > inte de att alla har de så lyxigt...
>
>
> Okej, så om man inte är född med silversked i
> munnen så är det OK att spöa på folk som snor
> ens prylar? Med samma logik borde man kunna hävda
> sin rätt att sno prylar från andra med
> hänvisning till att man inte är född med
> silversked i munnen. Fast man kanske i så fall
> bara får sno prylar från dem som är födda med
> silversked i munnen? Krångligt det där...

Tycker mig ha hört lite såna resonemang genom åren. Typ att det är helt okej att sno grejer från folk som ändå är så rika att de har råd att äga en cykel. De får ju ändå ut pengar på försäkringen så vad är problemet.

darkforce skrev:
> snor nån
> mina prylar som jag sparat ihop till så får
> dom fanimej sota för de oxå om jag får tag på
> den som snott dom..... o ja ja sitter
> gladeligen för de men som sagt man snor bara
> en gång från mej.... att straffet som lagen
> säger räcker e löjligt dom får på sin höjd
> ett par dagsböter.... o sen kvällen efter e
> dom ute o gör samma sak igen... nää en rejäl
> lärpenning då ger dom fan i andras prylar för
> ett bra tag framåt......

Det är en metod som funkar alldels utmärkt. Ända tills man spöat på en tjomme som tänker:
"misshandlar nån mina släktingar eller bekanta så får dom fanimej sota för de oxå om jag får tag på den som misshandlat dom..... o ja ja sitter gladeligen för de men som sagt man misshandlar bara en gång mina närstående.... att straffet som lagen säger räcker e löjligt ... o sen kvällen efter e dom ute o gör samma sak igen... nää en rejäl lärpenning då ger dom fan i andra för ett bra tag framåt..."

fredrikw skrev:
> en tangentbordsninja får aldrig stryk.

Precis, jag körde full-contact tangentbords-ninjeri på en i "bekantskapskretsen" som bestämde sig för att sno en laptop av mig på en fest. Jag beställde bl.a 10 prenumerationer på exotiska snusktidnignar med gamla gubbar, avföring och annat skoj till vederbörande, självklart på faktura till honom själv. Några av prenumerationerna skrev jag upp i ett efternamn som nästan liknade hans, detta medförde att några av tidningarna lämnades av utdelaren vid anslagstavlan i trapphuset.
Hörde på annat håll att personen i fråga fortfarande får konstiga blickar från folk i trappen ;-)

Laptopen, mjodå den gick jag förbi och hämtade tillbaka och sa att han kunde fråga om han fick låna den nästa gång.

Är man lite kreativ kan man hitta på mycket roligare saker än att fysiskt göra illa folk.

Tillbaka
Topp