** STULEN ** Transition Sentinel Carbon

• Trådstartare Trådstartare pMr
  • Start datum Start datum

pMr

Aktiv medlem
** STULEN ** Värmdö, Stockholm
Transition Sentinel Carbon medium

Custombyggd cykel, stulen från cykelhållare på Grisslinge Havsbad, Värmdö onsdag 22/5 ca kl 15;45
Vänligen håll ögon och öron öppna.

Byggd med Fox 36, Sram Eagle X01/XX1, Hope/DT511-hjul.
Kännetecken grön n/w-klinga, Next SL kolvevar, topcap med motiv dödsstjärnan (star wars)

Cykeln saknade vid stölden bromsbelägg fram. Om någon verkstad får in cykeln.

(cykeln var såklart fastlåst på cykelhållaren, kommentarer om fastlåsning undanbedes)

0708-610366

Bilagor

• ED1982DD-6110-4A4A-ACA1-7080B77D0434.jpeg
    ED1982DD-6110-4A4A-ACA1-7080B77D0434.jpeg
    340.2 KB · Besök: 82
Senast ändrad:
Lider med dig, extra jobbigt när du byggt, har ögonen med mig i Bagis med omnejd.

Man borde gillra gps+ljudrecorder fälla och se var de hamnar..måste ju finnas nån tveksam mek eller handlare som tar emot/beställer. Blev av med min pendlare förra veckan :(

Shit vad surt! Exakt där ställde vi en bil packade med tre ganska dyra cyklar fastlåsta på en cykelhållare för en knapp månad sen när vi skulle in på serveringen för att käka något. Vi diskuterade just stöldrisken och tänkte att den måste vara extremt låg med tanke på att det inte är ett ställe där folk generellt har med sig fina cyklar på bil (finns inte mycket att cykla i området vad gäller MTB, och LVG-cyklister tar inte bilen dit).

Ska hålla utkik!

NicoG sa:
Lider med dig, extra jobbigt när du byggt, har ögonen med mig i Bagis med omnejd.

Man borde gillra gps+ljudrecorder fälla och se var de hamnar..måste ju finnas nån tveksam mek eller handlare som tar emot/beställer. Blev av med min pendlare förra veckan :(

Jo, jag o Hasse#7 har diskuterat upplägget en hel del förra sommaren.
Dvs ta den där förbrukade spruckna redan ersatta carbong-räser ramen och bygga upp något snyggt men i princip ”obrukbart”, fylla den med en GPS-tracker och massa extra batterier (för lång hållbarhet). Sen ställa ut den på lämpligt spot (typ lätt fastlåst på bilen) och vänta på att den blir ”omhändertagen”. Sen vore det bara att låta polisen håva in :)
Problemet är om polisen har annat för sig just den dagen, så lär den väl tämligen snabbt försvinna ”ut till havs”...

Sen har vi haft andra idéer om att fästa fiskelina i ett sånt här bygge och låta adaptera en gasdriven siren inne i ramen, som vid stöld tjuter tills gasen tar slut. Skulle va rätt kul att skåda den förövaren :D

Tillbaka
Topp