stulen trek madone

mtbmedic

Ny medlem
stulen trek madone
Hej alla på happymtb.

Önskar all hjälp jag kan få.
Min sambo blev stulen på sin cykel då den var hos cykelhandlaren för service. Önskar gärna tips om någon skulle se att den var till salu på nätet.
Cykeln är en racer Trek Madone 4.5 wsd i storlek 52. Den stals i Örebro 13/5. Cykeln torde vara svårsåld då den är så unik och kvinnoanpassad i geometrin. se bifogad bild.

Tacksam för alla tips som kan hjälpa.

/Peter
070-2733858

trekmadone4.5wsd2008.jpg ht=471

Senast redigerad av en moderator:
stulen trek madone
mtbmedic skrev:
-------------------------------------------------------
> till viss del men samma typ av cykel går inte
> att få tag på.
> Peter
Vadå "till viss del"? Cykelbutiken är väl 100% ersättningsskyldiga i ett sådant fall, de har ju tagit ansvar för hojen?

Att hojen är svårsåld tror jag inte, är priset tillräckligt lågt så lockas köpare som inte har någon aning om att geometrin är anpassad för damer. Det är säkert redan någon som hojar omkring med sadeln i toppen och med biltema-skärmar och är nöjd över sitt 4000kr-klipp.

stulen trek madone
Faktiskt har butiken inte juridiskt ansvar, hände mig en gång. Det gick på min hemförsäkring, att så affären ändå såg till att jag hölls skadeslös när det gällde självrisk och återanskaffning är en helt annan historia.

stulen trek madone
Ja den färgen var ju ruskigt läcker måste jag säga. Är det något mer som skiljer ifrån den och den 4.5 WSD vi har här i Sverige?

Tillbaka
Topp