[STULET] Något pucko har min fixie!
I fredags rustade jag upp min crescent ful-fixie till fullgod nivå - bytte ut 475-skiv-framnavet med påskruvat drev mot ett riktigt miche flip-flop nav... (bilden är gammal, baknavet är bytt, svart linus-framhjul, svart linda på styret)
Söndag morgon såg jag märken av någons underdimensionerade avbitare på det lilla hänglåset jag låste den med genom framdrev+kedja. Idioten hade även gett sig på vevpertiets kedjeskydd (tjock alu-ring) och böjt ut den när han gav sig på låset...
Och nu, ikväll, var det bara det avklipppta låset kvar på bakgården.
Jag hade gått ut för att montera på snygga skärmar på den...
VA FAN! Jag vill ha mina hojar lite längre än EN HELG!
Om någon ser en sådan fixie med 1-kors ekring på bakhjulet så är den min!
Hoppas verkligen nöten som snodde den skall åka över en redig kulle utan spd. eller ännu hellre ut framför ett tåg.
(och ni andra - håll era cyklar väl låsta, även ful-hojar är surt att bli av med)
EDIT: STORA bokstäver får man ha när saker stulits / jomper
Söndag morgon såg jag märken av någons underdimensionerade avbitare på det lilla hänglåset jag låste den med genom framdrev+kedja. Idioten hade även gett sig på vevpertiets kedjeskydd (tjock alu-ring) och böjt ut den när han gav sig på låset...
Och nu, ikväll, var det bara det avklipppta låset kvar på bakgården.
Jag hade gått ut för att montera på snygga skärmar på den...
VA FAN! Jag vill ha mina hojar lite längre än EN HELG!
Om någon ser en sådan fixie med 1-kors ekring på bakhjulet så är den min!
Hoppas verkligen nöten som snodde den skall åka över en redig kulle utan spd. eller ännu hellre ut framför ett tåg.
(och ni andra - håll era cyklar väl låsta, även ful-hojar är surt att bli av med)
EDIT: STORA bokstäver får man ha när saker stulits / jomper
Senast redigerad av en moderator: