[Stulet] Sadelstolpe kolfiber + grå Charge sadel (Stockholm)

glitch

Aktiv medlem
Edit: Avser Stockholm / Östermalm

Kom hem igår efter att ha spenderat påsken på landet bara för att upptäcka att någon sötnos plockat min Ritchey sadelstolpe samt grå Charge Spoon sadel och dessutom sadelstolpsklämman.
Tack för den!

Då klämman var med långsam koppling hade tjuven alltså med sig insexnycklar och hade planerat detta. Bara för några veckor sedan hade någon idiot brytt sig om att sno min Clas Olsson diodlampa som kostade hela 29:- trots att den var både buntbandad och fasttejpad i ramen. Samma idiot återvände säkert nu. Efter förra stölden hittade jag rester av tejpen och buntbanden på vägen mot andra portutgången. Idag hittade jag min baklampa som suttit fäst i stolpen som låg på marken mot samma håll.

Sadelstolpen och sadeln ser ut precis som på bild. Texten på sidan på stolpen där det står Ritchey Carbon är nernött så att mittendelen är helt borta. Gråa Chargesadlar torde det inte heller finnas alltför många av i Stockholm. Ser ni något dyka upp hojta gärna till.

Känns verkligen skitskoj att tjuven siktat in sig på min cykel och förmodligen planerat detta noga. Står en drös med andra cyklar runt omkring på samma ställe men bara min som blivit skändad vilket ytterligare bekräftar att detta var planerat. Dessutom ska man kunna portkoden också för att ta sig in. Hade amatörhelvetet åtminstone snott hela hojen hade man ju orkat ta detta med försäkringsbolaget men nu är det ju inte lönt.

Här kommer i alla fall en bild:
stulet.sadel.jpg ht=562

Hojta till om ni ser något.

Senast redigerad av en moderator:
lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Tråkigt!
>
> Jag skulle inte våga lämna sånt där utomhus

Inte jag heller. Men tyvärr har man inte oändligt med plats i hemmet heller.

glitch skrev:
Men tyvärr har man inte
> oändligt med plats i hemmet heller.

Äh - det där handlar ju om prioriteringar - jag ska minsann hjälpa dig med övertalningen bäst jag kan! =)

Grå sadel som det står Charge på monterad på en Ritcheystolpe är inlagd i reptilhjärnan.

Skittråkigt att få saker stulna. Som född i Stockholm är jag helt fascinerad av vilka högkvalitativa grejer folk ställer ut på gatorna nu för tiden. Jag ser rätt ofta påkostade fixies, MTB och räcers och grejer som man ju vet kommer vara borta på ett par veckor om dom fortsätter stå helt öppet. Senast var jag förvånad av en kille som ställt sin 70-tals Peugeut i mint condition med fina campa-komponenter med vajerlås på Odengatan. Behöver jag tillägga att den inte står kvar där den brukar?Tyvärr ber man ju tjuvarna om att stjäla grejerna om man ställer en cykel med Ritchey-komponenter i kolfiber på gatan. När dom snor Cykelringen-cyklar för 900 kr, varför skulle dom låta bli det där?

Tillbaka
Topp